Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Monaco, 3. april 2017


track

Kørere

Søren, Bjarke, Hans Peter, Martin, Niels og Jesper (debutant) havde lagt vejen forbi for at køre ræs.
Der tænkes...
1: Der tænkes...

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen var i sol og var uden store overraskelser.
Niels satte by rekord og Søren leverede en lille overraskelse med en superomgang og andenplads.
Startgridden. Hans Peter er i lånebil(Ko), da hans egen ikke er klar. Debutanten Jesper i Bentley.
2: Startgridden. Hans Peter er i lånebil(Ko), da hans egen ikke er klar. Debutanten Jesper i Bentley.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 20 0 0 1:36:88 21
Bjarke 19 0 0 3:41:22 22
Søren Mors 19 0 0 3:55:19 22
Martin 21 0 0 4:06:66 25
Louise 21 0 0 4:37:08 25
Jesper 19 0 0 6:15:06 25
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Solen fortsatte til løbet, og alle valgte at fejre det med at vælge bløde dæk.
Monaco er om noget banen, hvor startplacering har minimal betydning, og det viste debutanten Jesper i Bentley og Hans Peter i Ko (i dagens anledning) til at trodse deres bageste startpositioner og lægge sig helt frem inden andet sving ved hjælp af slipstrømsmanøvrer.
Efter en tredobbelt slipstrømsmanøvre, befinder debutanten Jesper sig pludselig forrest i feltet, mens Hans Peter 'kun' laven en dobbelt i Koen.
3: Efter en tredobbelt slipstrømsmanøvre, befinder debutanten Jesper sig pludselig forrest i feltet, mens Hans Peter 'kun' laven en dobbelt i Koen.

Monaco har ikke meget plads, og det fandt Søren ud af, da han blev blokeret i tredje sving uden bremserne til at redde ham.
Bremserne i Sauberen svigter, og så totalhavarerer Søren lige ind i bagsiden af Louises gule Jordan.
4: Bremserne i Sauberen svigter, og så totalhavarerer Søren lige ind i bagsiden af Louises gule Jordan.

To sving senere var det så Louise, der udgik, denne gang var det dækkene, der ikke kunne mere.
3Louise løber tør for dæk og vej på vej ud af Loews, og så ender hendes løb tidligt.
5: 3Louise løber tør for dæk og vej på vej ud af Loews, og så ender hendes løb tidligt.


Martin får sig et lille forspring i næstsidste sving på første omgang, mens Jesper er faldet lidt tilbage.
6: Martin får sig et lille forspring i næstsidste sving på første omgang, mens Jesper er faldet lidt tilbage.


Martin havde første bil i pit, og han fik god hjælp bagude af Hans Peter, der formåede at forsinke både Niels og Bjarke med en omgang, da hans korte pitstop lykkedes, og han fik sin racer ud lige foran de to forfølgere - et superstop, men ingen uopfordret ros af de to, det gik ud over.
Martin har udnyttet forvirringen omkring pitrunden til at skabe en stor føring ned til Bjarke (anes bagest).
7: Martin har udnyttet forvirringen omkring pitrunden til at skabe en stor føring ned til Bjarke (anes bagest).


Martins føring i fugleperspektiv. Nu er det Bjarke, der hænger lidt bagude.
8: Martins føring i fugleperspektiv. Nu er det Bjarke, der hænger lidt bagude.


Slutningen af anden omgang og Martin fører. Jesper har skabt sig et lille hul til resten i sin Bentley
9: Slutningen af anden omgang og Martin fører. Jesper har skabt sig et lille hul til resten i sin Bentley


Martin pitter og gør klar til sidste runde, mens Jesper kører optimalt og Bjarke, Niels og Hans Peter gør livet svært for hinanden.
10: Martin pitter og gør klar til sidste runde, mens Jesper kører optimalt og Bjarke, Niels og Hans Peter gør livet svært for hinanden.


Martins langsomme pitstop gjorde det muligt for Niels at hente lidt ind på ham.
Martins føring er svundet ind, og Niels lægger nu pres på.
11: Martins føring er svundet ind, og Niels lægger nu pres på.


Bjarkes ophæng fejler hen over et par farefelter, og han går i spin, mens resten af bilerne kører væk.
12: Bjarkes ophæng fejler hen over et par farefelter, og han går i spin, mens resten af bilerne kører væk.


Martin øjner nu sejren forude med Niels som tilskuer.
13: Martin øjner nu sejren forude med Niels som tilskuer.


Martin vinder efter at have ført det meste af løbet.
14: Martin vinder efter at have ført det meste af løbet.



I Monaco gør detikke så meget at du starter bag ved, du får chancen for at føre senest i andet sving. Det var interessant at se, hvor stor forskel der var på benzinforbrug bilerne imellem, og at vi kørte i de stort set samme biler også.
Der var nogle farefelter på banen efter løbet, primært karosseri.
15: Der var nogle farefelter på banen efter løbet, primært karosseri.


Timer 3.75
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Martin 1 D�ktype 11 1 2 3 2 2 1 5
Niels 2 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 3
Jesper 3 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 6
Hans Peter 4 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 10
Bjarke 5 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
Louise Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 2
Søren Mors Udg. 1. omg. bremser D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.