Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Estoril, 6. september 2012


track

Kørere

Niels, Louise, Mikkel, Bjarke, Lars G., Lars K. og Søren.

Kvalifikation kvalvejr

Niels lagde i øsende regn ud med at køre den hidtil bedste regntid på Estoril med 21-1:45:60.
Louise tog sig bedre tid til at køre rundt og nyde omgivelserne, og hun var ikke langt fra Niels med 22 og 3:39:16.
Mikkel var helt oppe at ringe og kørte næsthurtigste tid på banen nogensinde med 18 og 1:47:78 - det er altså ret vildt i regnvejr!
Bjarke havde en utaknemmlige opgave at køre efter Mikkel, og gjorde det hædeligt med 23 og 2:47:53, et point efter Louise.
Lars G. tog sig også tiden til at køre rundt og havde en omgang, der meget lignede Louises, lige bortset fra to mindre udskridninger, og det gav en tid som foreløbigt bageste med 24 og 3:40:47.
Lars K. kørte sin anden kvalifikation nogensinde, og med den baggrund er det ok at bruge mere tid end de andre i regnen. Der var et enkelt fejlsats undervejs, der kostede udskridninger og en total på 26 - 5:15:85 til en foreløbig sidsteplads.
Søren var kommet lidt senere og kørte sidste runde, og det gik ganske fornuftigt, lige indtil han besluttede sig for at se, hvor mange felter kval-bilen egentligt kunne køre for meget i et ettersving - 7, viste det sig, og så endte han med sidstepladsen i kvalifikationen med 30 og 3:34:71.
Det er værd at bemærke at de 5 hurtigste tider i dag var hurtigere end pole-tiden fra sidste gang, der blev kørt kvalifikation på Estoril i regnvejr (vi fik nogle flere strafpoints dengang...).
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 17 0 0 1:47:78 18
Niels 19 1 0 1:45:60 21
Louise 19 0 0 3:39:16 22
Bjarke 20 1 0 2:47:53 23
Lars 19 2 0 3:40:47 24
Lars Kringelbach 18 3 0 5:18:85 26
Søren Mors 21 7 0 3:34:71 31

Løbet l�bsvejr

Solen sendte regnskyerne på retur efter kvalifikationen og inden starten gik, var banen blevet knastør.
Sol og varme passer Louise i Jordan godt, og hun kvitterede med en superstart, sådan at hun, Mikkel og Niels lå helt lige i front.
[pic,1,"Første sving."] Mikkel fik dog et lille forsping ved at nå første sving først, men da han så ikke nåede andet sving, var der lagt op tæt kamp mellem de fem forreste (billedet).
Denne kamp blev dramatisk, da Bjarkes Williams få sving senere kørte ind i både Louises Jordan og Lars G.'s Toyota, med det resulatet at den slog et flikflak og måtte starte forfra i første gear (billede) [pic,3,"Bjarke tager en flyvetur efter at have slået 1 to gange i træk på karossericheck."].
resten af omgangen blev en konstant kamp mellem bilerne, der lå uventet tæt. Der blev ikke rigtigt brugt benzin, mens både karosseri- og motorpoints blev streget i stor stil.
Da pitrunden kom, havde Lars K. kørt stærkt nok i Ferrarien til at indhente førergruppen, mens Niels i Mesterbilen som den eneste valgte ikke at pitte. [pic,4,"Niels vinder tid ved ikke at pitte som den eneste i førergruppen."]
Søren pittede heller ikke, mens Bjarke kørte sin Williams ind for at få hårde dæk og repareret sin forvinge, eller måske bare få sat en på igen ;-)


Anden omgang blev en (lidt) mere fredelig affære, hvor bilerne fulgtes ad i front, og det var først da førergruppen var på vej igennem sidste sving at tilskuerne for alvor vågnede op.
Det var dog ikke førergruppen, de kiggede efter, men Bjarkes Williams, der fik for mange skruer ind i indsugningen og endnu engang måtte starte forfra i første gear. [pic,6,"Bjarke tager endnu et spin - de andre seks er langt væk."]
Alle pittede indenfor kort tid af hinanden, og der var lagt op til en spændende tredje omgang med Bjarke som sikker sidste skanse, hjulpet til sin position af endnu et spin - denne gang pga motorstop...

[pic,8,"Klar til sidste omgang."]


Tredje omgang blev en nervepirrende omgang, ikke mindst fordi ingen havde ventet at der ville være så mange farefelter, som tilfældet var, og at de ville ligge, så man som minimum skulle krydse to på sin vej...
Niels, Søren og Louise trak lidt fra de andre, og det lignede et trekantsdrama om sejren indtil næstsidste sving, hvor det hele eksploderede...
I en aggresiv manøvre påkørte Louises Jordan den blå Sauber med Søren i sædet, således at den tog en tur rundt, og som ikke det var slemt nok, havde Søren så travlt med at komme i gang igen, at han stallede! [pic,9,"Louise leger radiobil med Søren."]
Da Louise så skulle videre, endte hun også kmed at tage en rundtur pga de mange farefelter i netop det sving, sådan at Niels kunne trække afgørende fra. Dette gav Mikkel og Lars G. chancen for at bå med op, og den tog de - det vil sige: det var kun Mikkels Williams, der var i stand til at køre videre, da lars placerede Toyotaen i inderrabatten uden at køre videre. [pic,10,"Søren(sauber) staller, Louise(Jordan) spinner, Mikkel(Williams) når op og Lars(Toyota) udgår - dramatisk runde!."]
Turen efter benyttede Louise sig til at køre defensivt med sin Jordan og tvinge Mikkels Willams til en lang tur henover farefleterne med det resultat, at også Mikkel gik i spin. Det havde han nu nok gjort aligevel, idet det var det første felt, han spandt på, men vi andre syntes aligevel, det var godt kørt af Louise :-)< [pic,11,"Mikkel spinner, mens Søren og Louise får gang i deres biler igen."]
Alt dramatikken gjorde at Niels kunne tage en sikker sejr alene i front som den eneste, der ikke var gået i spin i løbet af dagen, mens Louise og Søren kæmpede hårdt om andenpladsen.
Det lignede en sejr til Louises bløde dæk, men hendes Jordan fik simpelthen ikke fart nok på, da hun havde chancen, og så måtte hun se Sørens Sauber køre forbi hende lige inden målstregen, klassefinish! [pic,12,"Søren overhaler Louise lige inden målstregen."]
Mikkel kørte sig ind på fjerdepladsen, mens Lars K. tog sig af femteplasen i sin Ferrari.
Bjarke nåede aldrig hjem, da hans bil crashede endeligt i tredje sving med ophængsproblemer.

Denne gang var det oevrraskende så mange motor- og karosseripoints, der blev brugt, og det viste sig at benzin var stort set overflødigt.
Vi grinte lidt inden løbet af Sunes vinderbil fra 2009 med to benzin og 4 motorer - det gjorde vi ikke efter løbet...
Fint løb, næste gang har vi mere motor og karosseri :-) [pic,14,"Tanque, næstsidste sving, der udviklede sig det mest dranmatiske sving længe set. Til næste løb er billetpriserne på den tilstødende tribune højere end første parket i opløbet."]


Timer 3.47
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 2 4 2 3 2 0 2
Søren Mors 2 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 5
Louise 3 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 3
Mikkel 4 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 1
Lars Kringelbach 5 D�ktype 6 3 3 3 3 2 2 9
Bjarke Udg. 3. omg. ophæng D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 10
Lars Udg. 3. omg. D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.