Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Daytona Beach, 19. januar 2015


track

Kørere

Niels, Bjarke, Søren, Martin, Christa, Jens og Hans Peter.

1:

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik i tørt vejr, og lige lidt hjalp det Niels, der bare ikke ramte svingene, så var det jo heldigt, at han kører hurtigt: 19 - 1:50:22
Bjarke ramte ikke bedre og var langsommere, så han endte bag Niels: 20 - 2:42:19.
Søren ramte fint, men lavede en træls kørefejl, så det lignede start fra sidste position med 30 - 3:23:07.
Martin kørte til gengæld rigtigt fint og kom aldeles godt rundt, og det gav bonus med personlig rekord og dagens bedste tid: 18 - 2:59:41.
Christa kørte solidt og brugte ikke mange ture, derfor stod til en placering som nummer 4: 20 - 3:44:13.
Jens havde dagens eneste udskridning i kvalifikationen, det straffes, når alle de andre har kørt fornuftigt, så han var kun bedre end Søren: 23 - 4:20:16.
Hans Peter valgte at springe kvalifikationen over, så han tog bageste position.
Startgridden med Martin i front foran Niels og Bjarke.
2: Startgridden med Martin i front foran Niels og Bjarke.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Martin 16 0 0 2:59:41 18
Niels 18 0 0 1:50:22 19
Bjarke 18 0 0 2:42:19 20
Christa 17 0 0 3:44:13 20
Jens 17 2 0 4:20:16 23
Søren Mors 17 0 10 3:23:07 30
Hans Peter 0 0 0 0 0

Løbet l�bsvejr

Det var ingen skyer på himlen til løbet, og alle benyttede sig af muligheden og satte bløde dæk på bilerne, undtagen Hans Peter, der valgte hårde.
Lektionen denne dag var, at man skal lade være med at småsnakke eller distrahere af andre ting, når starten går, og det måtte de to bageste Søren og hans Peter sande, da de begge stallede deres biler - så er der altså langt op...
Bjarke og Martin fik et forspring ind i de første to sving, men heldigvis (for de andre) kom de ikke ind i tredje sving, og så var der åbnet for de 3 forfølgere, som ikke stallede i starten, kunne presse dem.
Martin og Bjarke i front, men forfølgerne er lige efter.
3: Martin og Bjarke i front, men forfølgerne er lige efter.

Denne chance benyttede Christa sig af og hun fik manøvreret sin Sauber ind i kampen mellem de to, mens Niels og Jens ikke rigtigt kunne komme op.
Bjarke i front med Christa (Sauber) og Martin (Leopard) lige bagved.
4: Bjarke i front med Christa (Sauber) og Martin (Leopard) lige bagved.

Martin og Bjarke stak dog af igen, og på baglangsiden satte Bjarke Martin i sidste sving, mens Niels og Christa dermed fik chancen for at lege med om andenpladsen.
Bjarke får skabt hul i sidste sving, mens Martin (Leopard) kører for langsomt, og Niels (Mester) og Christa (Sauber) accelererer længere bagude.
5: Bjarke får skabt hul i sidste sving, mens Martin (Leopard) kører for langsomt, og Niels (Mester) og Christa (Sauber) accelererer længere bagude.

Mens Bjarke lavede et godt og hurtigt pitstop, valgte Martin at give sine mekanikere pause og kørte udenom pitten for at presse Bjarke. Det gik fint indtil tredje sving, hvor Martins motor stod af, og han måtte starte fra 0 igen.
Martins Leopardmotor sætter ud, netop som han er oppe at true Bjarkes føring.
6: Martins Leopardmotor sætter ud, netop som han er oppe at true Bjarkes føring.

Alle andre pittede hurtigt, det var dog kun Jens, der havde held med det.


I front fik Bjarke ikke den effekt af Martins uheld, som han havde håbet på, og han befandt sig pludselig kun 1 tur foran Martin og Niels, der var kommet med op.
Bjarke i front med Niels (Mester) og Martin (Leopard) tæt på.
7: Bjarke i front med Niels (Mester) og Martin (Leopard) tæt på.

Det pres håndterede Bjarke fint på hans hurtigste del af banen, så da han kørte ud af sidste sving, var hverken Martin eller Niels kommet ind i det endnu...
Bjarke øger sit forspring til Martin og Niels.
8: Bjarke øger sit forspring til Martin og Niels.

Der blev kørt stærkt på denne dag, og udover Martins motorspin gav det sig også udslag i at Christas motor pludselig satte ud, og det er ikke det, man har lyst til på en langside, hvor det er langsomt at køre i femte gear - vi andre syntes dog det var ok :-) Det tog fuldstændigt opmærksomheden fra Bjarkes mekanikere der på det tidspunkt tankede hans bil til sidste omgang.
Christas motor giver op, lige som Hans Peter (Ko) og Søren (Sauber, blå bagvinge) begynder at køre stærkt.
9: Christas motor giver op, lige som Hans Peter (Ko) og Søren (Sauber, blå bagvinge) begynder at køre stærkt.


I denne pitrunde gik alle ind og reparerede deres biler, og alle pånær Christa valgte at tanke bilen, Christa ville hellere fikse sin motor, hvad der ikke virkede helt dumt.
Bjarke fik ikke kørt så hurtigt efter at være kommet ud, så Niels fik igen etableret et pres bagfra, mens Martin lå lige bagved Niels med Jens på lur.

På starten af tredje omgang er Bjarkes forspring skrumpet lidt, mens de andre biler samler sig med ca. en turs afstand mellem hver.
10: På starten af tredje omgang er Bjarkes forspring skrumpet lidt, mens de andre biler samler sig med ca. en turs afstand mellem hver.

Imens situationen forrest var statisk, fik Martin afvist angrebet fra Jens og etablerede sig som sikker treer.
Bjarke holder afstanden til Niels og Martin, mens Jens' Jaguar falder bagud.
11: Bjarke holder afstanden til Niels og Martin, mens Jens' Jaguar falder bagud.

Bjarke viste sig at være for hurtig på den sidste del af banen, og han kunne køre over stregen som første mand, med Niels lige i halen.
Bjarke tager sejren foran Niels.
12: Bjarke tager sejren foran Niels.

Martin kom ind som treer, men da Jens skulle igennem svinget, tog han fejl af bremsen og speederen, og i stedet for at køre igennem svinget, gjorde hans bil hvad den kunne for at køre igennem en tribune - tribunen holdt, det gjorde bilen ikke.
Jens afprøver tribunesikkerheden, da han kører alt for hurtigt i sidste sving.
13: Jens afprøver tribunesikkerheden, da han kører alt for hurtigt i sidste sving.

med Jaguarens exit var der kun duellem om femtepladsen tilbage, da Christa var for langt bagude efter sit motorspin, her kom Søren fint ind i svinget og fik sig placeret til at tage andet stop i fjerde gear, mens Hans Peter stod noget længere tilbage og lignede en, der ville sætte det hele på ét bræt i femte gear.
Den afgørende kamp om fjerdepladsen: Søren (Sauber) er hurtigst inden i svinget, mens Hans Peter (Ko) gør klar til at satse ud af svinget.
14: Den afgørende kamp om fjerdepladsen: Søren (Sauber) er hurtigst inden i svinget, mens Hans Peter (Ko) gør klar til at satse ud af svinget.

Søren havde en fin anden tur og kørte så langt, som hans dæk tillod, men desværre for ham lykkedes hans Peter med sit femtegearsryk og fik placeret bilen på højde med Sørens, og det er altid det højeste gear, der er forrest, når bilerne er lige, og så var det Hans Peter, der var glad og kunne tage sig af femtepladsen, mens Søren blev sekser.
Kampen om fjerdepladsen: Hans Peters (Ko) lykkes, og han drøner ud af svinget i femte gear foran Søren (Sauber) i fdet sikre fjerde gear, og dermed tager Hans Peter fjerdepladsen, mens Jens' Jaguar holder parkeret i siden.
15: Kampen om fjerdepladsen: Hans Peters (Ko) lykkes, og han drøner ud af svinget i femte gear foran Søren (Sauber) i fdet sikre fjerde gear, og dermed tager Hans Peter fjerdepladsen, mens Jens' Jaguar holder parkeret i siden.

Jeg synes egentlig det var en ok banen at spille på, og denne gang blev motorerne og benzinen presset noget, mens der stort set ikke var pres på karosseri eller ophæng.
Banen var ikke alt for belastet af farefelter efter løbet.
16: Banen var ikke alt for belastet af farefelter efter løbet.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 3
Niels 2 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 2
Martin 3 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 1
Hans Peter 4 D�ktype 10 2 3 2 3 2 0 8
Søren Mors 5 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 9
Christa 6 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 4
Jens Udg. 3. omg. dæk D�ktype 7 2 4 3 2 2 2 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.