Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Jyllandsringen, 30. oktober 2012


track

Kørere

Niels, Mikkel, Bjarke, Martin, Lars K, Sune og Søren [pic,1,"De glade deltagere."]

Kvalifikation kvalvejr

Da solen skinnede, var der lagt op til ny banerekord, og den satte Niels da også, da han kørte rundt til 19 - 1:23:57.
Beklageligvis for ham, kørte Mikkel den samme tid uden det ekstrafelt, som Niels havde taget, og så kunne han overtage pole og banerekord med 17 - 1:43:94.
Bjarke brugte en del ture på at komme rundt, så selv uden ekstrafelter så det ikke alt for godt ud med 23 - 2:45:25.
Martins Leopard kørte lige så hurtigt rundt som Niels og Mikkel, men da han tog et ekstrafelt og brugte lidt ekstra tid, havnede han på en foreløbig tredjeplads med 20 - 2:28:16.
Lars kørte i færrest ture af alle, og brugte også mest tid, så det var desværre for ham kun Bjarke, han overhalede med sine 21 - 4:25:69.
Sune kørte igen efter 3,5 års pause, og det kunne ses på tiden og turene at han var lidt rusten, han havnede bag Bjarke på en sjetteplads med 23 - 3:28:97.
Sidste mand var Søren, der ikke nåede kvalifikationen, og derfor fik noteret en dummytid. [pic,2,"Et (næsten skarpt) billede af startopstillingen."]
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 16 0 0 1:43:94 17
Niels 16 2 0 1:23:57 19
Martin 16 2 0 2:28:16 20
Lars Kringelbach 15 2 0 4:25:69 21
Bjarke 21 0 0 2:45:25 23
Sune 18 2 0 3:28:97 23
Søren Mors 90 0 0 10:00:00 100

Løbet l�bsvejr

Regnen silede ned (ligesom sidst), så alle startede på regndæk.
Der blev kørt til, og det kunne Martin mærke halvvejs på omgangen, da Sørens Sauber snittede hans Leopard, og han gik i spin efter at have tabt 3 karrosseripoints på en omgang(!). [pic,3,"Søren(Sauber) sender Martins Leopard i spin med et koket puf."]
På dette tidspunkt lå alle tæt sammen, men så tog Niels sig en ordentligt føring, der blev forstærket, da Bjarke på andenpladsen gik i dækspin på vej ud af sidste sving (castrol) - rutineret nok havde han valgt den nærmeste (lyseblå) pit, så han mistede ikke meget tid på sit spin. [pic,4,"Bjarke i spin fire felter fra sin pit."]
Runden skulle dog blive mere dramatisk, da Martins Leopard drønede igennem EPO-svinget og kun lige akkurat undveg sørens Sauber, mens den snittede Mikkels Williams nok til at Mikkel gik i spin, og da det kostede Martin et karrosseripoint, han ikke havde, kørte hans bil ikke længere. [pic,5,"Martin(Leopard) påkører Mikkel(williams), der går i spin og medfører at Martin udgår."]
Alt dette betød at Sune kunne pitte som toer, mens de næste tre pittede samtidigt, og Mikkel allersidst, da han betalte for sit spin lige inden en hurtig strækning.


På anden omgang udbyggede Niels og Sune deres forspring til forfølgerne igennem det meste af omgangen. [pic,6,"Halvvejs gennem anden omgang. Niels og Sune udbygger, mens Mikkel er på vej ind i første kurve."]
Det lignede faktisk længe oplægget til en kedelig tredje omgang, indtil Niels pressede sine dæk for hårdt og førte mesterbilen ind i et spin ved udgangen af Castrol, samme sted som Bjarke var gået i spin tidligere - Niels' pit var dog i den anden ende... [pic,7,"Niels åbner løbet op ved at spinne i front."]
Der blev kørt hårdt bagved, og Søren skruede op for bisseriet og påkørte Bjarke på en måde, der fik ham vendt rundt i et spin, og så var han overhalet... [pic,8,"Bjarke(Williams) påkøres Søren - det skal man ikke blive, så går man i spin ;-)"]
Oppe foran igen, skulle man tro at Niels nu ville blive hentet af Sune, og det gjorde han da også næsten, men Sune besluttede sig for at bruge sine sidste dæk og gå i spin samme sted som Niels, og så er det svært, men han kunne da vinke til Niels :-) [pic,9,"Sune gør Niels kunsten efter og spinner ved udgangen af Castrol, mens Niels triller i pitlane."]
Sune formåede så også at få sin Pink ladies-racer til at spærre Lars' Ferrari i pitlane, så det så lidt lysere ud for Niels i front.
På vejen ind i pitten havde både Søren og Mikkel dog overhalet Sune, og de var lige bag Niels ind i første sving.
Sune og Lars fulgte en rundes tid derefter og agterlanterne var Bjarke, der havde accelleret op igen efter sit sammenstød med Søren.


Der var ikke mange positionsskift på første halvdel af tredje omgang, men det skulle hurtigt gå hen og blive dramatisk alligevel. [pic,10,"Halvvejs inde på tredje omgang er Niels stadig i front, men forfølgerne er tæt på."]
I kampen med Mikkel om andenpladsen, satsede Søren hårdt i FD Århus-svinget, og det holdt dækkene ikke til og tilskuerne blev vidne til en flyvende Søren, der herefter måtte kravle ned fra et træ, som hans Sauber havde parkeret i (desværre var fotografen gået på pause lige der).
Så var Nikkel glad, i det mindste for en tid, indtil han selv i det efterfølgende udskridningssving selv gik i spin med dækproblemer, og i forvirringen fik han overbelastet sin motor så meget at den eksploderede. Dermed forsvandt den sidste hårde konkurrent til førstepladsen, og Niels kunne køre over stregen som sikker vinder. [pic,11,"Mikkels dæk giver op samtidigt med at motoren går i stykker."]
Bjarke kørte hårdt bagved i et forsøg på at komme op til Lars og Sune, men i FD Århus-svinget gik det galt og dækkene røg, og så blev målet at fuldføre... [pic,12,"Bjarke spinner på vej ud af FD Århus-svinget. Det er Sørens Sauber, der kan skimtes i træet til venstre."]
Dermed var der andenpladsen tilbage at kæmpe om, og der blev kæmpet hele vejen til sidste sving mellem Lars' Ferrari og Sunes Pink Ladies. Det blev afgjort i sidste sving, da Ferrarien accelererede op og overhalede Sune indenom i castrol-svinget og kunne drøne afsted over målstregen som toer.
[pic,13,"Lars' Ferrari overhaler Sunes Pink Ladies-gaderacer indenom i sidste sving på vej mod mål."]
Sune blev treer og Bjarke lukkede og slukkede, da han kørte over som firer.

Jyllandsringen kan være hård i regnvejr, da der er et par steder, som man kan komme rigtig galt afsted, og det koster fart og muligvis et spin fra tid til anden.
med to sejre fra anden startposition, ser den indtil videre på mystisk vis ud til at være den bedste :-) [pic,14,"16 farefelter kunne det blive til."]


Timer 3.25
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 10 1 3 2 2 2 2 2
Lars Kringelbach 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 4
Sune 3 D�ktype 9 2 3 3 2 2 2 5
Bjarke 4 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 10
Mikkel Udg. 3. omg. motor D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 1
Søren Mors Udg. 3. omg. dæk D�ktype 9 2 2 3 2 3 1 9
Martin Udg. 1. omg. karo. D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 3
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.