Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Zeltweg, 16. marts 2015


track

Kørere

Bjarke, Christa, Niels, Søren og Jens

Kvalifikation kvalvejr

Bjarke lagde ud i solskin med en ok omgang, dog uden at slå sin personlige rekord fra 2006: 22 - 2:46:63.
Christa fulgte efter, men røg desværre ud i to sving, og det kostede, 34 - 3:54:96.
Niels kørte noget, der lignede en drømmeomgang og satte ny banerekord: 18 - 1:25:13.
Sørens omgang lignede Bjarkes, men en enkelt udskridning og 30 sekunder placerede ham bagved på 25 - 3:28:66.
Jens brugte noget tid på at komme rundt, til gengæld brugte han rigtigt få ture, og det fik ham ind på en tredjeplads, lige foran Søren med 24 - 4:15:75.

Gridden.
1: Gridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:25:13 18
Bjarke 20 0 0 2:46:63 22
Søren Mors 20 2 0 3:28:66 25
Jens 18 2 0 4:15:75 24
Christa 21 10 0 3:54:96 34

Løbet l�bsvejr

Solen skinnede til start, og alle havde valgt bløde dæk.
Starten gik og alle var med, dog fik Niels en anelse luft igennem det første sving, som han udnyttede til at komme tæt på perfekt ind i andet, mens alle andre skulle bruge bremser og benzin for at bremse ned.

Niels har fået en lille føring frem til andet sving.
2: Niels har fået en lille føring frem til andet sving.

Den nedbremsning gik bedst for Bjarke og Jens, som etablerede sig som forfølgere lige efter Niels ind i de næste to sving, mens Søren fik skabt et hul til Christa bagest.

Niels' føring holder, mens Bjarke (Williams) og Jens (Jaguar) har sat Søren og Christa bagved i forfølgergruppen.
3: Niels' føring holder, mens Bjarke (Williams) og Jens (Jaguar) har sat Søren og Christa bagved i forfølgergruppen.

Den stilling holdt sig omgangen ud, og Niels kunne profitere af sit pitvalg, da det hurtige pitstop lykkedes.

Stillingen uændret i slutningen af sidste omgang, dog er Christa faldet lidt mere bagud, så hendes racer gemmer sig bag træerne.
4: Stillingen uændret i slutningen af sidste omgang, dog er Christa faldet lidt mere bagud, så hendes racer gemmer sig bag træerne.


Nielses hurtige pitstop betød at han fik et pænt forspring til Bjarke, der tog et langsomt. Jens var faldet lidt fra på den sidste del i forbindelse med sit langsomme pitstop, så det var nu kun Bjarke, der var tilbage som forfølger.

På anden omgang har Niels fået skabt sig et solidt forspring til Bjarke på andenpladsen.
5: På anden omgang har Niels fået skabt sig et solidt forspring til Bjarke på andenpladsen.

Sørens hurtige pitstop lykkedes, så han kunne begynde at pressen Jens, mens situationen foran forblev uændret.
Christa valgte ikke at pitte, i et forsøg på at indhente noget af afstanden fremadtil.

Halvvejs på anden omgang og Niels i front har det fint, Bjarke noget efter, og Jens (Jaguar) og Søren (Sauber) til sidst i billedet.
6: Halvvejs på anden omgang og Niels i front har det fint, Bjarke noget efter, og Jens (Jaguar) og Søren (Sauber) til sidst i billedet.

Sørens trussel var reel, så han overhalede Jens med masser af fart, mens Niels gik i pit foran, tiltagende presset af Bjarke.

Niels pitter, mens Bjarke gør klar i sidste sving. Søren holder presset på Bjarke bagved, mens Jens i Jaguaren er faldet tilbage mod Christa.
7: Niels pitter, mens Bjarke gør klar i sidste sving. Søren holder presset på Bjarke bagved, mens Jens i Jaguaren er faldet tilbage mod Christa.


Der var ingen gang i Nielses mekanikere anden gang, så det hurtige pitstop fejlede, og kombineret med Bjarkes succes med sit hurtige stop, var de to pludselig side om side på vej ind i andet sving.

Sidste omgang, andet sving: Bjarke (Williams) er nået op og presser Niels i mesterbilen hårdt.
8: Sidste omgang, andet sving: Bjarke (Williams) er nået op og presser Niels i mesterbilen hårdt.

I kampen om andenpladsen tog Søren sig tid til at pitte langt, mens Jaguarmekanikerne i Jenses pit var superhurtige.
Oppe foran besluttede Bjarke og Niels sig for at der ikke var nok spænding, eller også kæmpede de for hårdt, i hvert fald kolliderede de på vej ud af andet sving, og så var de begge i spin. Det er ikke optimalt at starte i første gear på en langside...

Bjarke og Niels kolliderer på vej ud af svinget og begge går i spin.
9: Bjarke og Niels kolliderer på vej ud af svinget og begge går i spin.

De fik begge fart i bilerne, inden de blev indhentet, men der var spænding i løbet igen, og da jens fangede Søren, var der igen to spændende dueller.
Christa forsøgte sig med et hurtigt pitstop, men det mislykkedes, meget symptomatisk for hendes løb.

Bjarke (Williams) og Niels (Mesterbil) kæmper foran for at få fart i bilerne efter deres spin, mens Jens (Jaguar) og Søren (Sauber) jagter bagfra.
10: Bjarke (Williams) og Niels (Mesterbil) kæmper foran for at få fart i bilerne efter deres spin, mens Jens (Jaguar) og Søren (Sauber) jagter bagfra.

Mens Niels og Bjarke kæmpede og kørte meget tæt foran, fik Jens sat Søren lige inden femte sving til hvad der lignede den sidste podieplads.

Niels og Bjarke kæmper fortsat foran med tre sving tilbage, mens Jens i Jaguaren sætter Søren. Christa kæmper for at komme op.
11: Niels og Bjarke kæmper fortsat foran med tre sving tilbage, mens Jens i Jaguaren sætter Søren. Christa kæmper for at komme op.

Det lykkedes Niels at komme hurtigst ud af det sidste sving, og så var hans første sæsonsejr i hus, mens Bjarke tog andenpladsen.
Jens var sikker treer, mens Søren blev firer og Christa sluttede sidst som femmer.

Niels vinder løbet, Bjarke bliver toer, Jens treer, Søren firer, mens Christa lukker og slukker som femmer.
12: Niels vinder løbet, Bjarke bliver toer, Jens treer, Søren firer, mens Christa lukker og slukker som femmer.



Denne gang var der et højt forbrug af benzin til nedbremsninger, mere end flere af os havde regnet med.
Det var et stort plus at Bjarke indhentede Niels, det gjorde løbet spændende.


Timer 3.25
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 11 2 5 1 2 1 0 1
Bjarke 2 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 10
Jens 3 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 9
Søren Mors 4 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 2
Christa 5 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 3
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.