Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Singapore, 11. juni 2015


track

Kørere

Martin, Bjarke, Niels, Søren og Christa.
Der tænkes så det knager.
1: Der tænkes så det knager.

Kvalifikation kvalvejr

Martin lagde ud i regnen med at lave en kørefejl og et par udskridninger, så det så ikke for godt ud med 43 - 4:37:35.
Bjarke gjorde så det samme, men med færre udskridninger, så han kom ind på 40 - 3:37:47.
Niels havde fanget at det var skidt at lave kørefejl, så det gjorde han ikke, til gengæld kørte han hurtigt: 24 - 2:20:5.
Søren lavede heller ingen kørefejl, og så gjorde det ikke så meget at han tog sig god tid til at komme rundt: 30 - 4:38:44.
Christa opdagede ikke helt det med kørefejlene og så brugte hun flest ture af alle, så hun havnede bagest i gridden med 46 - 5:41:44.

Startgridden.
2: Startgridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 21 1 0 2:20:25 24
Søren Mors 25 1 0 4:38:44 30
Bjarke 26 1 10 3:37:47 40
Martin 24 5 10 4:37:35 43
Christa 28 3 10 5:41:44 46

Løbet l�bsvejr

Regnen fortsatte frem til start uden udsigt til ophør, så det var nemt at vælge dæk.
Niels fik en fin start og lagde lidt afstand til de andre i de første par sving.
Niels får et forspring i andet sving.
3: Niels får et forspring i andet sving.


Da bilerne var nået ca. halvvejs på første omgang havde Martin sat de andre en anelse og var blevet toer, mens Søren var faldet bagud.
Niels' forspring holder, mens Martin nu har etableret sig som nærmeste forfølger.
4: Niels' forspring holder, mens Martin nu har etableret sig som nærmeste forfølger.


Det billede holdt sig gennem de næste par sving, hvor Martin dog så ud til at miste lidt terræn.
Niels' forspring er skrumpet, mens Martin er kommet lidt på mellemhånd.
5: Niels' forspring er skrumpet, mens Martin er kommet lidt på mellemhånd.

Pludselig kom dramaet, og så var der ingen, der kiggede efter førerbilen længere: I det tætte 'krydssving', kørte Christa og Bjarke så tæt, at de endte med at snurre rundt - det er altså ikke en god idé at være alt for gode venner i regnvejr...
Bjarke (Williams) og Christa (Sauber, hvid vinge) kolliderer og går begge i spin, mens Søren ser til lige bagved.
6: Bjarke (Williams) og Christa (Sauber, hvid vinge) kolliderer og går begge i spin, mens Søren ser til lige bagved.


Så skulle man tro, at det værste var ovre, men det var det ikke: Da Christa skulle starte raceren, stallede hun den i panik, og det overraskede Bjarke så meget at hun ikke flyttede sig, at han kolliderede med hende igen og derefter udgik.
Bjarke (Williams) rammer endnu en gang Christa i Sauberen, denne gang udgår han.
7: Bjarke (Williams) rammer endnu en gang Christa i Sauberen, denne gang udgår han.


Uheldet og den efterfølgende oprydning tog så lang tid og opmærksomhed, at ingen rigtigt bemærkede at de tre forreste samlede sig foran og kørte ud på anden omgang stort set samlet.


Niels havde ikke samme fart i Mesterbilen, som han havde haft på første omgang, og ikke alene overhalede martin ham i Leoparden, også Sørens Sauber lignede pludselig en ombygget raket og drønede frem.
Det viste sig så at raketter på racerbaner ikke er udelt gode, da de også skal dreje, og der kiksede det lidt for Sørens raket, der løb tør for dæk og gik i spin, lige netop som han havde lagt sig i front
Søren (Sauber) spinner lige foran Martin i Leoparden.
8: Søren (Sauber) spinner lige foran Martin i Leoparden.


Sørens spin gav Martin chancen i front, og Niels troede at han også skulle overhale Søren, men sådan gik det ikke, og de to lå side om side i kampen om andenpladsen.
Martin med et fint lille forspring ned til Søren (Sauber) og Niels (mesterbil)
9: Martin med et fint lille forspring ned til Søren (Sauber) og Niels (mesterbil)


Der var de næste par ture ikke så meget bevægelse i frontplaceringerne, men pludselig var Christa kommet tæt på de andre. Det var dog lidt kortfristet, for det skyldtes at hun var kommet til 'krydset', så der var stadig lang vej hjem.
Det ses tydeligt, hvor meget det kostede Christa at være i nærkamp med Bjarke, her fanget i et øjeblik tæt på de andre, men stadig langt væk.
10: Det ses tydeligt, hvor meget det kostede Christa at være i nærkamp med Bjarke, her fanget i et øjeblik tæt på de andre, men stadig langt væk.


Sørens raket havde iøvrigt ikke fået slukket efterbrænderne ordentligt, for de satte ind på det værste tidspunkt, i samme sving, som Bjarke havde kollideret sig selv ud af løbet i, og denne gang var der ikke flere dæk tilbage på Sauberen - men så kunne Søren vel også dele en paraply med Bjarke på gåturen tilbage til pitten.
Søren (Sauber) smadrer sin bil i samme sving, som Bjarke (Williams) udgik i på forrige omgang.
11: Søren (Sauber) smadrer sin bil i samme sving, som Bjarke (Williams) udgik i på forrige omgang.


Martin var stadig i front da sidste pitrunde startede, men da han kun var én tur foran, var der lagt op til forfølgelsesløb gennem en hel omgang.
Martin på vej i pit foran Niels.
12: Martin på vej i pit foran Niels.


De første par sving holdt Martins føring fint.
Martin holder sit forspring på et kritisk tidspunkt på sidste omgang, mens Christa stadig er langt bagud i sin Sauber.
13: Martin holder sit forspring på et kritisk tidspunkt på sidste omgang, mens Christa stadig er langt bagud i sin Sauber.


Niels prøvede et par gange at komme op, men hver gang fik Martin sin Leopard ind i svinget før Niels, til stor frustration for sidstnævnte.
Martin øger forspringet halvejs inde på sidste omgang.
14: Martin øger forspringet halvejs inde på sidste omgang.


I næstsidste sving så det ud til at det hele blev afgjort, da Martin endnu engang lukkede døren for Niels, og da Christa var meget langt bagude, var hun helt ude af ræset om førstepladsen.
Martin bevarer sit forspring ind i næstsidste sving foran Niels, mens Christa er en halv omgang bagud.
15: Martin bevarer sit forspring ind i næstsidste sving foran Niels, mens Christa er en halv omgang bagud.


Dermed vandt martin et løb, hvor han først fik føringen på anden omgang, en føring der aldrig blev stor, men som han holdt hele vejen hjem.
Martin (Leopard), vinder af Singapore Grand Prix 2015.
16: Martin (Leopard), vinder af Singapore Grand Prix 2015.



Singapore er en krævende bane, og mens det var rigtigt set at man ikke skal bruge ret mange motorer i et regnvejrsløb med 5 deltagere,synes jeg ikke vi ramte benzinen helt rigtigt, der er mange korte sving, der kan koste.
Banen efter løbet. Der er ikke mange farefelter, men de ligger rigtigt træls.
17: Banen efter løbet. Der er ikke mange farefelter, men de ligger rigtigt træls.


Timer 3.25
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Martin 1 D�ktype 10 2 4 2 1 2 1 4
Niels 2 D�ktype 9 2 5 2 1 2 1 5
Christa 3 D�ktype 9 2 4 2 1 2 2 7
Søren Mors Udg. 2. omg. dæk D�ktype 10 1 3 3 1 2 2 10
Bjarke Udg. 1. omg. karo D�ktype 10 1 3 2 2 2 2 6
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.