Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

New Jersey, 27. oktober 2015


track

Kørere

Martin, Bjarke, Niels, Christa, Søren, Hans Peter og Jens
De glade spillere.
1: De glade spillere.

Kvalifikation kvalvejr

Det var solskin, og Martin lagde ud med en hæderlig tid på 23 - 2:52:28
Bjarke var lidt hurtigere rundt, men et par udskridninger kostede, så han havnede bag ved med 25 - 2:12:19 Niels havde en fin runde, indtil han tog det forkerte gear ud af et toersving med massiv udskridning tilfølge, så han havnede foreløbig sidst med 27 - 1:49:45 Christa klarede sig egentligt også pænt, og det var kun tiden., der landede hende bag Bjarke på en tredjeplads med 26 - 3:18:54.
Søren brugte en tur mere end de fleste, til gengæld undgik han næsten helt udskridninger, så han kilede sig ind foran Christa med 25 - 3:50:59
Jens kørte superhurtigt, desværre for ham lavede han en fejl, og så havnede han sidst med 33 - 4:31:60
Startgridden.
2: Startgridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Martin 21 0 0 2:52:28 23
Bjarke 19 4 0 2:12:19 25
Søren Mors 20 2 0 3:50:59 25
Christa 19 4 0 3:18:54 26
Niels 19 6 0 1:49:45 27
Jens 17 2 10 4:31:60 33
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Skyerne holdt sig væk på løbsdagen, og det var nok også meget godt med de små toersving, banen har...
Efter de første tre sving havde Martin og Bjarke fået skabt sig et lille forspring, men forfølgerne var tæt på i flere betydninger.
De første sving var pænt tætte.
3: De første sving var pænt tætte.


På baglangsiden lykkedes det Bjarke at stikke af i sin Williams, mens Martin og Søren holdt ham indenfor rækkevidde.
Bjarke får et forspring halvvejs på første omgang.
4: Bjarke får et forspring halvvejs på første omgang.


Martin fik kontakt med Bjarke igen inden udgangen af sidste sving, mens Niels nu fik kæmpet sig op på tredjepladsen..
Martin og Bjarke i front inden pitstoprunden.
5: Martin og Bjarke i front inden pitstoprunden.

Martin valgte ikke at pitte og køre videre med sine hårde dæk, mens Bjarkes mekanikere viste sig fra deres bedste side, da de formåede at lave stoppet så hurtigt at Bjarke ikke mistede tid.


Niels og Søren pittede begge to langsomt (Niels dog ufrivilligt), så på starten af anden omgang havde Martin og Bjarke en klar føring ned til de nærmeste.
Martin og Bjarke har fået lidt mere plads til forfølgerne efter at have pittet.
6: Martin og Bjarke har fået lidt mere plads til forfølgerne efter at have pittet.


Denne føring skrumpede dog lidt på baglangsiden, hvor Niels kom tættere på.
Halvvejs på anden omgang er føringen skrumpet lidt,
7: Halvvejs på anden omgang er føringen skrumpet lidt,

Bag ved Niels var der kamp om fjerdepladsen mellem Søren og Jens, som pressede hårdt på i sin Jaguar for at komme endnu længere op. Bag ved dem lå Hans Peter og Christa med nogen afstand imellem sig.
Martin har fået et lille forspring mens resten af feltet er spredt pænt ud.
8: Martin har fået et lille forspring mens resten af feltet er spredt pænt ud.


Denne gang valgte Martin at pitte sammen med Bjarke, og det passede med fortætning bagved, da både Søren og Jens hentede Niels i sidste sving.
Der pittes.
9: Der pittes.



Den tætte duel oppe foran fortsatte også i første sving skete det uheldige for Martin, at han gik i spin efter Bjarke havde snittet ham i en overhaling, ikke godt for Martins vinderchancer.
Martin i spin mens han kæmper med Bjarke om førstepladsen.
10: Martin i spin mens han kæmper med Bjarke om førstepladsen.


Martins efterfølgende start betød at hans bil så lige akkurat var for tæt på Niels' og hans afstandsbedømmelsesevner, og så gik i Niels i spin efter nærkontakt.
Niels i spin - læg mærke til hvor tæt samlet racerne er.
11: Niels i spin - læg mærke til hvor tæt samlet racerne er.


I turen efter fik Niels en superstart, og med horribel dømmekraft placerede han bilen lige i bagenden af Martin med en ny kollision tilfølge, og så var det farvel Niels!.
Niels laver en kæmpe kørefejl og brager ind i Martin, så han udgår.
12: Niels laver en kæmpe kørefejl og brager ind i Martin, så han udgår.


med Martins spin var Bjarke alene i spidsen, og Søren var nu pludselig i kamp med Martin om andenpladsen, mens Jens og Hans Peter var i tæt kamp om fjerdepladsen.
Bjarke stadig i front, men nu er Søren kommet med i topstriden.
13: Bjarke stadig i front, men nu er Søren kommet med i topstriden.


Hans Peter fik dog så meget fart på bilen på baglangsiden, at hans raver som en raket drønede igennem svinget for enden af det og overhalede to biler i processen.
Og så var der pludselig fem biler med i topstriden...
14: Og så var der pludselig fem biler med i topstriden...


I svinget efter måtte Martin sande at han på denne dag havde bygget bilen for skrøbelig, da hans ophæng gav op og så var han i spin igen.
Martins ophæng giver op i næstsidste sving.
15: Martins ophæng giver op i næstsidste sving.


Kampen om andenpladsen var helt åben mellem hans Peter, Søren og Jens nu, og det gik bedst for Søren, der fik bilen ind i sidste sving på et perfekt sted, der gjorde det svært for alle andre.
I sidste sving er Bjarke fint placeret, med Søren som toer og Hans Peter og Jens i duel om tredjepladsen.
16: I sidste sving er Bjarke fint placeret, med Søren som toer og Hans Peter og Jens i duel om tredjepladsen.


Bjarke kunne derefter trille bilen over stregen til sejr, mens Søren lige så sikkert kunne tage andenpladsen.
Kampen om tredjepladsen blev afgjort, da hans Peter blev nødt til at geare meget ned i sidste sving, mens Jens kunne geare op, og så var det ingen sag for den grønne racer at køre forbi Hans Peter lige inden målstregen og give tredjepladsen til Jens.
Sidste racer over stregen var Christa, som aldrig rigtigt nåede at få fart nok i bilen i dag.
Bjarke vinder løbet ii New Jersey
17: Bjarke vinder løbet ii New Jersey



New Jersey er en meget hård bane med 4 hårde toersving, som fik sat os på prøve, samtidig med at bilerne bliver holdt tæt sammen, så der er mange kollisioner også. Jeg er positiv over hvor tæt bilerne var på hinanden til slut.
Så mange farefelter var der heller ikke efter løbet.
18: Så mange farefelter var der heller ikke efter løbet.


Timer 2.75
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 6
Søren Mors 2 D�ktype 9 1 4 3 2 2 1 7
Jens 3 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 3
Hans Peter 4 D�ktype 11 2 3 2 2 2 0 10
Martin 5 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 5
Christa 6 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 4
Niels Udg. 3. omg. karo. D�ktype 9 2 6 2 1 2 0 1
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.