Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Lexington, 23. februar 2016


track

Kørere

Søren, Bjarke, Niels og Ryan (debutant) var mødt frem til løbet på Lexingtonbanen.
Der bygges biler.
1: Der bygges biler.

Kvalifikation kvalvejr

Solen skinnede, så der var blæst til angreb på Mikkels banerekord fra start.
Søren lavede en udskridning undervejs, men kørte ellers fornuftigt, så han endte på ny personlig rekord med 24 - 4:08:00.
Bjarke kørte lidt bedre, men var alligevel langsommere end de to sidste gange, han kørte på banen med 20 - 2:48:66.
Søren gjorde det egentlig fint nok, indtil han begyndte at lave kørefejl: 46 - 4:48:82.
Niels kørte en rimelig omgang og fik pole, selvom en udskridning kostede den personlige rekord med 20 - 1:10:25.
Debutanten Ryan kørte fornuftigt og undgik udskridninger, med tiden vil det helt sikkert også komme til at gå lidt stærkere. 25 - 6:45:63.
Startgridden.
2: Startgridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 2 0 1:10:75 20
Bjarke 18 0 0 2:48:66 20
Søren Mors 18 2 0 4:08:00 24
Ryan 19 0 0 6:45:63 25

Løbet l�bsvejr

Det blev solskin til løbet, så dækvalget kunne der tænkes lidt over.
Herunder følger billeder med minimal tekst:
Niels har føringen i andet sving med de andre lige i hælene.
3: Niels har føringen i andet sving med de andre lige i hælene.


Bjarke har taget føringen med Niels på turhøjde, mens Ryan og Søren er en tur bagud.
4: Bjarke har taget føringen med Niels på turhøjde, mens Ryan og Søren er en tur bagud.


På den sidste del af banen har Niels igen fået skabt en lille føring, mens Ryans Minardi har hentet Bjarke.
5: På den sidste del af banen har Niels igen fået skabt en lille føring, mens Ryans Minardi har hentet Bjarke.

Niels og Søren valgte ikke at pitte, da deres biler var i fin stand, mens Bjarke og Ryan forsøgte sig med korte stop. Ryans lykkedes i modsætning til Bjarkes.


Anden omgang:
Niels har fået et godt hul på starten af anden omgang efter han valgte ikke at pitte. Bjarke har betalt mest for sit pitstop.
6: Niels har fået et godt hul på starten af anden omgang efter han valgte ikke at pitte. Bjarke har betalt mest for sit pitstop.


Halvvejs på anden omgang er føringen ned til Ryan og Søren skrumpet for Niels.
7: Halvvejs på anden omgang er føringen ned til Ryan og Søren skrumpet for Niels.


Niels fører stadig i sidste sving på anden omgang, og nu er Bjarke på højde med de to andre.
8: Niels fører stadig i sidste sving på anden omgang, og nu er Bjarke på højde med de to andre.

Denne gang valgte alle at pitte langt og reparere deres biler, samtidigt med at Bjarke skiftede til hårde dæk og Søren til bløde.


Sidste omgang:
Niels fører stadig i starten af sidste omgang, mens det er nu er Søren, der ligger bagest.
9: Niels fører stadig i starten af sidste omgang, mens det er nu er Søren, der ligger bagest.


Niels presser sin Peugeot 206, mens Ryan ligner en sikker toer. Bagest kæmper Bjarke (Mesterbil) og Søren (Sauber) om tredjepladsen.
10: Niels presser sin Peugeot 206, mens Ryan ligner en sikker toer. Bagest kæmper Bjarke (Mesterbil) og Søren (Sauber) om tredjepladsen.


Niels vinder i fin stil sit første løb i den hvide Peugeot 206.
11: Niels vinder i fin stil sit første løb i den hvide Peugeot 206.


Ryan ligger til en sikker andenplads i Minardi, mens den hårdeste duel udkæmpes af Søren og Bjarke bagude.
12: Ryan ligger til en sikker andenplads i Minardi, mens den hårdeste duel udkæmpes af Søren og Bjarke bagude.

Dejligt at vinde fra pole, det må jeg gøre noget oftere :-)
Pænt debutantløb af Ryan, der kom ind på en andenplads, tillykke med den.

Med kun 4 biler på banen var det lige før det gav mening kun at køre med ét point på de kritiske ting, eller i hvert fald ophæng, der var ikke mange farefelter på banen...
Banen (eller det meste af den) efter løbet. Ikke mange farefelter.
13: Banen (eller det meste af den) efter løbet. Ikke mange farefelter.


Timer 3.75
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 5 2 2 2 1 3
Ryan 2 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2 4
Bjarke 3 D�ktype 9 1 5 2 2 2 2 6
Søren Mors 4 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 2
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.