Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Connemara, 23. august 2016


track

Kørere

Martin, Niels, Søren, Bjarke og Hans Peter
Spillerne overvejer taktikken. Kan man se, at det er omskiftelig regn?
1: Spillerne overvejer taktikken. Kan man se, at det er omskiftelig regn?

Kvalifikation kvalvejr

For tredje måned i træk regnede det under kvalifikationen, Men nu stod Bjarke også ved siden af Martin, da han slog for vejr, så det er nok det...
Der var lagt ekstra meget i designet af bilerne, da de på denne bane skal kunne køre 4 omgange i stedet for de sædvanlige 3, og da pitten er delt over begge sider af banen.
Martin fik æren af den første omgang på banen nogensinde, og det markerede han med en sjælden kørefejl, derfor endte han på 31 - 3:05:28.
Niels kørte en ok runde (tænkte vi) med 20 - 1:48:69.
Søren brugte en tur mindre end Niels og var kun 4 sekunder fra en pole: 20 - 3:03:41
Bjarke brugte superfå omgange, men da også han lavede en sjælden kørefejl, måtte han nøjes med tredje startposition og 28 - 2:27:84
Startgridden. hans Peter tager i dagens anledning en tur i Herbie bagest.
2: Startgridden. hans Peter tager i dagens anledning en tur i Herbie bagest.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 1 0 1:48:69 20
Søren Mors 17 0 0 3:03:41 20
Bjarke 14 2 10 2:27:84 28
Martin 17 1 10 3:05:28 31
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Regnen fortsatte, men der var muligheder for tørvejr undervejs.
Herunder følger billeder med minimal tekst:
I første sving er feltet splittet i to med Bjarke, Niels og Hans Peter forrest.
3: I første sving er feltet splittet i to med Bjarke, Niels og Hans Peter forrest.


I fjerde sving har Martin overtaget Hans Peters plads som treer.
4: I fjerde sving har Martin overtaget Hans Peters plads som treer.


Martin kører ind i pitten med Bjarke ikke alt for langt bagude.
5: Martin kører ind i pitten med Bjarke ikke alt for langt bagude.


Martin var første mand i pitten, og hans mekanikere sendte ham videre med et vellykket kort stop, mens det samme skete for Bjarke på den anden side af banen.
Søren, Hans Peter og Niels kom forholdsvist samlet i pit noget derefter.
beklageligvis for Martin tog han i den tætte duel i front, sit andet karosseripoint, og så kostede det ham et spin lige inden en langside.
Katastrofe for Martin, da hans bil ikke kan holde skubbet fra Bjarkes mesterbil, og han går i spin.
6: Katastrofe for Martin, da hans bil ikke kan holde skubbet fra Bjarkes mesterbil, og han går i spin.

Derfra lignede det paradekørsel for Bjarke.
Bjarke har nu et lille forspring til Søren i Sauber, som har kæmpet sig op på andenpladsen.
7: Bjarke har nu et lille forspring til Søren i Sauber, som har kæmpet sig op på andenpladsen.


Søren fik dog hentet Bjarke ind i pitten, og de pittede kort samtidigt, denne gang mislykkedes det dog for Bjarke, mens det gik godt for Søren.
Niels og Hans Peter fulgte i behørig afstand, mens Martin, helt bagude, valgte at satse og ikke pitte.

Bjarke holder føringen, som han kører igennem det pænt dekorerede sving.
8: Bjarke holder føringen, som han kører igennem det pænt dekorerede sving.

Martins manøvre bragte ham med i front, men da han kørte over sine egne skruer fra det første spin, satte hans ophæng ud, og han gik i spin igen.
Dacapo katastrofe for Martin, da hans ophæng giver bøvl i kampen om andenpladsen - præcist samme sted som anden omgang.
9: Dacapo katastrofe for Martin, da hans ophæng giver bøvl i kampen om andenpladsen - præcist samme sted som anden omgang.


Bjarke har udbygget sin føring og den er nu komfortabel.
10: Bjarke har udbygget sin føring og den er nu komfortabel.

Bjarke brugte lidt tid på at reparere bremse, da næstsidste sving havde vist sig at være hård ved bremserne, og det kostede lidt tid, mens Sørens mekanikere igen-igen sendte Sauberen hurtigt tilbage på banen.

Søren har hentet lidt af Bjarkes føring i pitrunden, eller også passer Bjarke mere på sin bil på sidste omgang.
11: Søren har hentet lidt af Bjarkes føring i pitrunden, eller også passer Bjarke mere på sin bil på sidste omgang.

Martin på tredjepladsen reparerede ligeledes sine bremser, mens Hans Peter havde et godt hurtigt pitstop.
Lige inden neils som suverænt sidste kørte i pit, blev det så tørvejr til hans (og ingen andres) glæde, og så var der blæst til jagt.
Det var dog for sent til at gøre noget ved stillingen foran.
Føringen holder inden sidste sving.
12: Føringen holder inden sidste sving.

Bagved blev Martin hentet af Niels' hvide Peugeot, men det var for meget for den franske motor, og den satte derefter ud.
Niels' motor sætter ud i duel med Martin bagest.
13: Niels' motor sætter ud i duel med Martin bagest.

Imens kørte Bjarke over stregen som sikker vinder, med Søren bagved.
Bjarke vinder løbet i Connemara foran Søren
14: Bjarke vinder løbet i Connemara foran Søren

Hans Peter tog en tredjeplads, og det endte med en kamp om fjerdepladsen, da Martin fejlvurderede det næstsidste sving og skred ud til et spin i Leoparden.
Martin løæber tør for dæk i duellen om fjerdepldasen, øjeblikke senere overhaler Niels.
15: Martin løæber tør for dæk i duellen om fjerdepldasen, øjeblikke senere overhaler Niels.

kampen vandt Niels, og dermed var vi alle kommet de 4 omgange.

Connemara er ikke en nem bane, og det tog os lidt tid at finde ud af, hvor der skulle satses, det var min fornemmelse at vi ikke kørte banen på samme måde allesammen, hvilket er et stort plus.
9 farefelter efter de 4 omgange.
16: 9 farefelter efter de 4 omgange.


Timer 3.5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 6
Søren Mors 2 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 2
Hans Peter 3 D�ktype 8 2 4 2 2 2 2 10
Niels 4 D�ktype 7 3 4 2 2 2 2 1
Martin 5 D�ktype 8 2 4 2 2 2 2 3
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.