Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Zandvoort 2, 20. september 2016


track

Kørere

Martin, Niels, Søren, Bjarke, Christa, Ryan og Hans Peter var dukket op til ræs.
Der tænkes over opsætning, motor eller dæk?
1: Der tænkes over opsætning, motor eller dæk?

Kvalifikation kvalvejr

For fjerde måned i træk regnede det under kvalifikationen, Det er vist ved at være normalt vejr for os i kvalen efterhånden...
Martin kørte egentligt ok, men det koster at tage sit andet stop i et toersving i sjette gear... - 50 - 2:09:88.
Niels kørte mere forsigtigt og brugte en del ture på at komme rundt: 20 - 1:35:81
Med en tur færre og ingen udskridninger placerede Søren sig foreløbig forrest med 19 - 2:57:21
Bjarke kørte hurtigt og brugte ikke mange ture, og så var der en ny kører på pole: 15 - 1:54:12.
Christa brugte heller ikke mange ture, og da tiden heller ikke var så lang, placerede hun sig på andenpladsen, lige bag ved Bjarke med 17 - 2:46:53.
Ryan var sidste kvalkører, og han tog sig god tid og mange ture til at ende mellem Niels og Martin på femtepladsen med 22 - 5:02:91
Startgridden.
2: Startgridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 14 0 0 1:54:12 15
Christa 15 0 0 2:46:53 17
Søren Mors 17 0 0 2:57:21 19
Niels 18 1 0 1:35:81 20
Ryan 17 0 0 5:02:91 22
Martin 15 23 10 2:09:88 50
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Solen kom, ganske uventet polesitteren in mente, og for en gangs skyld var feltet delt næsten lige over på dækvalg.
Bjarke og Christa fik god gevinst af deres startplaceringer og fik lagt afstand ned til resten af kørerne i de første sving.
Starten er gået og Christa (Sauber) og Bjarke (Mesterbil) er i front i andet sving.
3: Starten er gået og Christa (Sauber) og Bjarke (Mesterbil) er i front i andet sving.

Deres duel varede omgangen rundt, indtil Christa satte Bjarke i sidste sving.
Christa sætter Bjarke i sidste sving på første omgang.
4: Christa sætter Bjarke i sidste sving på første omgang.

Alle pittede, og Bjarke og Ryan benyttede sig af lejligheden til at skifte deres dæktype fra bløde til hårde, og Bjarkes mekanikere gjorde det endda hurtigt.


Christas forspring holdt fint ved på anden omgang, og hun endte med at være alene i front det meste af omgangen.
Christa alene i front.
5: Christa alene i front.


Christa stadig i front inden sidste sving på anden omgang. De nærmeste forfølgere anes i baggrunden.
6: Christa stadig i front inden sidste sving på anden omgang. De nærmeste forfølgere anes i baggrunden.

I pitrunden lykkedes det Niels at lave et hurtigt pitstop, så han halede en del ind på Christa, hvis mekanikere havde det store reparationssæt fremme.
Søren valgte slet ikke at pitte, da hans bil og hårde dæk ikke var så belastet.


På grund af Christas lange stop, hentede Niels hende i andet sving på sidste omgang, men også Søren var med fremme.
Andet sving, tredje omgang. Niels (Peugeot) har hentet Christa (Sauber, hvid bagvinge) i front, mens Søren (Sauber, blå bagvinge) lurer lige bag ved.
7: Andet sving, tredje omgang. Niels (Peugeot) har hentet Christa (Sauber, hvid bagvinge) i front, mens Søren (Sauber, blå bagvinge) lurer lige bag ved.

Mens Niels og Christa kæmpede foran, fik Bjarke også gang i sin bil og fik hentet Søren i kampen om tredjepladsen.
Niels og Christa i front i næstsidste sving, mens Bjarke nu også banker på.
8: Niels og Christa i front i næstsidste sving, mens Bjarke nu også banker på.

Duellen om førstepladsen endte Niels med at vinde, mens Christa måtte tage til takke med en andenplads.
Tredjepladsen tog Søren sig af, mens Bjarke endte som firer.
Hans Peter tog, på trods af en til tider håbløs position, femtepladsen, mens Ryan blev sekser og Martin sluttede syvende og sidst.
Niels kører over stregen som vinder.
9: Niels kører over stregen som vinder.



Z2 er virkelig en bane, hvor der kan ske ting og sager. Det er vigtigt at ramme svingene rigtigt, og det ser ud til at være helt ok at bruge en tur mere på tilløb, hvis det betyder at man kommer til at helt rigtigt, fordi det betaler sig tilbage i de næste par sving.
Dagens detalje var at tage det sidste stop i toersvinget i femte gear - noget, man kun gør, hvis der er hårde dæk på bilen.
Banen efter løbet.11 farefelter er ok, især i toersvingets yderbane.
10: Banen efter løbet.11 farefelter er ok, især i toersvingets yderbane.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 6
Christa 2 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 2
Søren Mors 3 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 3
Bjarke 4 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 1
Hans Peter 5 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 10
Ryan 6 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2 5
Martin 7 D�ktype 10 1 3 2 3 2 1 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.