Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Estoril, 10. oktober 2016


track

Kørere

Niels, Søren, Bjarke, Martin, Christa, Hans Peter og debutanten Thor var mødt frem til løbet på Estorilbanen.
Opsætninger overvejes: dæk eller motor?
1: Opsætninger overvejes: dæk eller motor?

Kvalifikation kvalvejr

Selv om Bjarke ikke kiggede den anden vej, blev det alligevel solskin til kvalifikationen - dejligt :-)
Niels kørte en fornuftig omgang uden at skride ud, og det lignede en pole med 18 - 1:32:19.
Søren brugte færre turen og skred heller ikke ud, men han brugte et par minutter mere, så han placerede sig bagved med 19 - 3:14:35.
Bjarke brugte en tur mere end Søren, men da han også brugte et minut mindre, klemte han sig ind mellem Søren on Niels med 19 - 2:53:40.
Martin brugte 14 sekunder mere end Bjarke og samme antal ture, og da han så røg over 3 minutter, placerede han sig også bagved Søren med 20 - 3:07:53.
Christa brugte lige så få ture som Søren, men det var til dels pga. af et ulovligt træk, som gav hende straf, og så lå hun bagest med 30 - 4:06:69.
Thor kørte en fornuftig omgang, og brugte som ventet lang tid til det. Dog ikke mere, end at han placerede sig foran Christa med 24 - 7:06:40.

Startgrid, den hvide tilbage i front efter sidste måneds skuffelse, og en debutant helt oppe som femmer.
2: Startgrid, den hvide tilbage i front efter sidste måneds skuffelse, og en debutant helt oppe som femmer.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:32:19 18
Bjarke 17 0 0 2:53:40 19
Søren Mors 16 0 0 3:14:35 19
Martin 17 0 0 3:07:53 20
Thor 17 0 0 7:06:40 24
Christa 16 0 10 4:06:69 30
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Der var ingen skyer til start, så forbandelsen er brudt!
Debutanten Thor viste at han har styr på hvor speederen sidder, da han formåede at få en superstart og tage et par pladser inden første sving.
Der er fin samling i andet sving.
3: Der er fin samling i andet sving.

Niels fik slået et lille hul ned til forfølgerne på baglangsiden, mens Martin og Hans Peter faldt en anelse bagud forfølgerne, men det var stadig de små marginaler.
Niels har fået et forspring i næstsidste sving, mens Martin og Hans Peter hænger lidt bagest.
4: Niels har fået et forspring i næstsidste sving, mens Martin og Hans Peter hænger lidt bagest.

Der var tæt samling på de fleste, og det afstedkom en del skubben rundt omkring. Hårdest ramt blev Thor, da bjarke styrede sin bil ind i ham, sådan at Thor gik i spin. Ikke pænt mod en debutant - selvom man kan argumentere for at så kender han omgangsformen...
Debutanten Thor mister kontrollen efter nærkontakt med Bjarkes Mesterbil.
5: Debutanten Thor mister kontrollen efter nærkontakt med Bjarkes Mesterbil.

Nielses føring så ud til at forsvinde i pitstoppet, da hans mekanikere ikke formåede at lykkes med et hurtigt.


Niels pitter forrest, mens de andre er på vej ind i spredt galop.
6: Niels pitter forrest, mens de andre er på vej ind i spredt galop.


Martin pittede ikke, og var Christa ikke lykkes med sit hurtige pitstop, havde han muligvis været den eneste udfordrer i stedet for at skulle kæmpe med Christa om andenpladsen på starten af anden omgang.
Thor pittede heller ikke, hvad der gav ham kontakt til de andre igen.
Niels holder føringen på anden omgang, mens Martin (Leopard) er kommet op som udfordrer sammen med Christa (Sauber).
7: Niels holder føringen på anden omgang, mens Martin (Leopard) er kommet op som udfordrer sammen med Christa (Sauber).

Søren pressede sine hårde dæk meget, og ud af fjerde sving gik det galt, da der pludselig ikke var flere tilbage...
Søren løber tør for dæk i VIP-svinget...
8: Søren løber tør for dæk i VIP-svinget...

Motorerne blev generelt presset noget, og der var en vis retfærdighed i at Nielses motor, der til lejligheden var lavet af pap, plasticskruer og trælim, var den første, der satte ud.
Niels' motor sætter ud, samtidig med at Christa overhaler på indersiden.
9: Niels' motor sætter ud, samtidig med at Christa overhaler på indersiden.

Pludselig var Christa alene i spidsen, mens Martin benyttede sig af Nielses skildpaddeimitation til at blive ny toer.
Christa er ny kører i front, mens Martin i Leopard udnytter situationen til at overhale Niels og tage andenpladsen.
10: Christa er ny kører i front, mens Martin i Leopard udnytter situationen til at overhale Niels og tage andenpladsen.

Bedst som feltet var ved at forberede sig mentalt på pitrunden, jordede Bjarke Thor - igen - og denne gang var der ikke mere tilbage af Thors Jaguar, der dermed udgik i et trist første løb.
Thor forulykker efter endnu en kollision med Bjarkes Mesterbil.
11: Thor forulykker efter endnu en kollision med Bjarkes Mesterbil.

Christa valgte ikke at pitte for at holde føringen, mens Niels og Martin begge satte kursen mod pitten.
Christa først ind på sidste omgang (måske ikke verdens bedste position i forhold til svinget), mens Niels og Martin diskuterer verdenssituationen i pitten.
12: Christa først ind på sidste omgang (måske ikke verdens bedste position i forhold til svinget), mens Niels og Martin diskuterer verdenssituationen i pitten.


På trods af Martins pitstop indhentede han alligevel Christa i fjerde sving, og nu var duellen om førstepladsen helt åben igen, mens Søren kæmpede forgæves bagved for at nærme sig den næstsidste. Det blev lidt sværere af at det kun var Niels og Martin, der havde været i pit - alle andre valgte en etstopstrategi.
Martin har arbejdet sig op på Christa i front, mens Søren kæmper sig ud af pitten med tiltrængte nye dæk.
13: Martin har arbejdet sig op på Christa i front, mens Søren kæmper sig ud af pitten med tiltrængte nye dæk.

Bjarke burde muligvis have været i pit, i hvert fald gik hans ophæng i stykker på vej ind i fjerde sving, og så var tredjepladsen et opgør mellem Hans Peter og Niels.
Bjarkes ophæng giver op, mens Niels (Peugeot) og Hans Peter (Lotus) kæmper om tredjepladsen.
14: Bjarkes ophæng giver op, mens Niels (Peugeot) og Hans Peter (Lotus) kæmper om tredjepladsen.

De to kæmpede hårdt (og tæt), og det endte med at også Hans Peters ophæng satte ud, da de var nået til sjette sving, og nu lignede det en sikker tredjeplads til Niels.
Hans Peters ophæng giver op efter han misser to check i samme tur (der ligger også et farefelt i begyndelsen af svinget)
15: Hans Peters ophæng giver op efter han misser to check i samme tur (der ligger også et farefelt i begyndelsen af svinget)

Der var stadig duel i fronten, den sluttede, da Christa satte Martin ind i sidste sving, samtidig med at Nielses ophæng gav op, fuldstændig ligesom Bjarke og hans Peter tidligere havde oplevet det...
Til forskel fra de to andre, fik han dog hurtig bilen i fart igen med en superstart.
Niels' ophæng giver op, mens Christa forude sætter Martin i kampen om sejren.
16: Niels' ophæng giver op, mens Christa forude sætter Martin i kampen om sejren.

Der var også dramatik bagest, da Søren besluttede sig for at ødelægge sit ophæng ganske som de tre umiddelbart foran - ingen af dem havde noget imod at der blev efterabet ;-)
Søren afprøver sine spinevner, efter også hans ophæng giver op.
17: Søren afprøver sine spinevner, efter også hans ophæng giver op.

Til sidst kunne Christa endelig køre over stregen til en fuldt fortjent sejr - hendes første nogensinde!
Christa vinder sit første løb.
18: Christa vinder sit første løb.



Estoril viste sig endnu engang at være hård ved motorerne (1 motorspin), og denne gang også ved ophæng (4 ophængsspin), det skal vi nok tænke lidt over næste gang, vi kører banen.
Note to self: to motorer er for lidt med syv biler...
14 farefelter er nok til at vi fik brugt vores ophæng.
19: 14 farefelter er nok til at vi fik brugt vores ophæng.


Timer 4.5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Christa 1 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 6
Martin 2 D�ktype 10 1 2 2 3 3 1 3
Niels 3 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
Hans Peter 4 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 9
Bjarke 5 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 10
Søren Mors 6 D�ktype 9 1 3 3 3 3 0 2
Thor Udg. 2. omg. karo. D�ktype 9 2 4 2 3 2 0 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.