Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Lexington (kort), 1. juni 2017


track

Kørere

Søren, Bjarke, Martin, Christa, Niels, Jesper, Ryan, Lars og Hans Peter var det overvældende fremmøde denne dag i ræsets tegn.
Der bygges biler.
1: Der bygges biler.

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen var i sol og Søren startede kvalifikationen med at lave en træls kørefejl.
Martin forbedrede som den eneste af de 5 med tidligere erfaring fra banen, sit bedste resultat fra 19 - 3:03:00 til 18 - 2:55:41.
Startgridden, denne gang med mange biler.
2: Startgridden, denne gang med mange biler.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 0 0 1:13:25 17
Martin 16 0 0 2:55:41 18
Christa 16 0 0 3:04:81 19
Bjarke 15 4 0 1:50:22 20
Jesper 17 0 0 4:27:78 21
Lars 17 2 0 3:06:90 22
Ryan 16 0 0 6:43:56 22
Søren Mors 16 0 10 3:14:56 29
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Der var meldt sol hele løbet igennem, og med 9 biler var der en del ting at overveje med setup.
Starten blev noget dramatisk: mens Søren stallede fra sin startposition som 8, fik både Hans Peter og Jesper helt rigtigt fat i starten og drønede fremad.
Jesper (Bentley) og Hans Peter (Lotus) superstarter mens Søren (Sauber, bagerst) staller
3: Jesper (Bentley) og Hans Peter (Lotus) superstarter mens Søren (Sauber, bagerst) staller

Det initielle stall kostede Søren dyrt, da banen inviterer til at speede ukontrolleret op de første fem ture.
Jespers Bentley tager en skade, mens de fem forreste ser frem til at presse speederen i bund på langsiden.
4: Jespers Bentley tager en skade, mens de fem forreste ser frem til at presse speederen i bund på langsiden.


Bjarke (Williams), Niels (mesterbil) og Martin (Leopard) i frontgruppen, men forfølgerne er ikke langt væk.
5: Bjarke (Williams), Niels (mesterbil) og Martin (Leopard) i frontgruppen, men forfølgerne er ikke langt væk.

Både Bjarke og Niels forsøgte sig med korte pitstop efter første omgang, men deres mekanikere havde alle fået den forkerte fod ud af sengen denne dag, s? Martin fik med sit lange stop mest ud af pitrunden.
Martin har fordel efter pitstoppet, mens Bjarke og Niels håber at kunne holde forspringet til forfølgerne.
6: Martin har fordel efter pitstoppet, mens Bjarke og Niels håber at kunne holde forspringet til forfølgerne.


Anden omgang blev en jagt på Martin af Niels og Bjarke, som først indhentede Martin i sidste sving.
Stillingen uændret i front, mens anden halvdel af feltet har færdiggjort deres pitstop.
7: Stillingen uændret i front, mens anden halvdel af feltet har færdiggjort deres pitstop.


Martin (Leopard) hentes af Niels (Mesterbil) og Bjarke (Williams) i sidste sving på anden omgang.
8: Martin (Leopard) hentes af Niels (Mesterbil) og Bjarke (Williams) i sidste sving på anden omgang.


Bjarke pittede ikke og fik et forspring, men den store føring så pludselig alt for lille ud, da motoren drillede på et rigtigt surt sted at gå i spin (for Bjarke, altså, ikke for os andre).
Bjarkes motor fejler lige som han skulle til at give fuld gas...
9: Bjarkes motor fejler lige som han skulle til at give fuld gas...


Martin benytter sig af Bjarkes spin til at tage førstepladsen, mens forfølgerne ser muligheden for avancement.
10: Martin benytter sig af Bjarkes spin til at tage førstepladsen, mens forfølgerne ser muligheden for avancement.


Niels har overtaget føringen, mens Bjarke er i fart igen og ligger på lur sammen med Martin.
11: Niels har overtaget føringen, mens Bjarke er i fart igen og ligger på lur sammen med Martin.


Niels er dagens vinder.
12: Niels er dagens vinder.

Martin havde haft et motorspin undervejs (dobbelt motorskade i samme tur), og det havde givet Bjarke muligheden for andenpladsen, som han havde taget.
Desværre for Martin havde Søren styr nok på sin Sauber til at overhale ham på vej ud af sidste sving, og dermed blev Søren sidste kører på podiet, mens Martin måtte tage til takke med fjerdepladsen.
Søren overhaler Martin på vej ud af sidste sving.
13: Søren overhaler Martin på vej ud af sidste sving.

Der var også dramatik bagest, da først Hans Peter løb tør for sving, og derefter Lars tør for motor...
Hans Peter satser og taber i næstsidste sving.
14: Hans Peter satser og taber i næstsidste sving.


Lars' motor sætter ud i kampens hede.
15: Lars' motor sætter ud i kampens hede.



Ligesom første løb på denne bane, var der tæt løb hele vejen igennem (sådan, da), og med alle de dueller og høj fart, er det ikke så underligt, at der også var mange farefelter.
Det mest overraskende er måske nok at der ikke var nogen, der løb tør for ophæng.
Det virkede som om den bedste startplacering ikke var nummer 1, men snarere 2 eller 3 med hensyn til at ramme andet sving i optimalt gear.
22 farefelter er da også en sjat.
16: 22 farefelter er da også en sjat.


Timer 4.5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 3 2 3 3 1 10
Bjarke 2 D�ktype 9 1 3 3 3 2 1 9
Søren Mors 3 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 1
Martin 4 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 3
Ryan 5 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 5
Jesper 6 D�ktype 9 1 3 2 2 2 2 8
Christa 7 D�ktype 9 2 2 3 2 2 2 2
Lars 8 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 4
Hans Peter Udg. 3. omg. dæk D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 7
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.