Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Jyllandsringen, 21. januar 2013


track

Kørere

Niels, Mikkel, Bjarke, Martin, Søren, Lars Gertsen, Jens og Lars Kringelbach.
[pic,1,"Folk er ved at forberede sig mentalt inden starten."]

Kvalifikation kvalvejr

Det var overskyet, men det holdt tørt, mens racerne kørte den første kvalifikation i 2013.
Niels lagde ud med en pæn tid, der desværre også havde en udskridning: 19 - 1:27:13,
Mikkels runde gik stort set ligesådan, men da han brugte en tur mere, lagde han sig bagved Niels: 20 - 1:52:28.
Bjarke fulgte tendensen og brugte en tur mere end Mikkel, og da han brugte lidt ekstra tid deriudpover, hjalp det ikke i denne sammenhæng at han som den første ikke havde skredet ud: 21 - 3:02:90.
Martin skred heller ikke ud, til gengæld brugte han en tur mindre end Bjarke, og så kilede han sig ind mellem Bjarke og Mikikel med 20 - 3:10:14.
Søren brugte mange ture på at komme rundt på banen, til gengæld var der ingen udskridninger, han endte foreløbig sidst: 22 - 3:03:37.
Lars G. brugte ikke mange ture og havde ingen udskridninger, det var kun tiden, der holdt ham fra en pole, så han blev toer: 19 - 3:16:25.
Jens kørte foruftigt og lavede ingen udskridninger undervejs, så han kom ind inden Bjarke og Søren med 20 - 3:58:09.
Dagens sidste kører i kvalifikationen var Lars K., som brugte god tid og tre udskridningsfelter på sin omgang, og det indbragte ham den sidste startposition med 30 - 6:40:06. [pic,2,"Startpositionerne."]
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 2 0 1:27:13 19
Lars 16 0 0 3:16:25 19
Mikkel 17 2 0 1:52:28 20
Martin 17 0 0 3:10:24 20
Jens 17 0 0 3:58:09 20
Bjarke 18 0 0 3:02:90 21
Søren Mors 19 0 0 3:03:37 22
Lars Kringelbach 18 6 0 6:40:06 30

Løbet l�bsvejr

Skyerne flyttede sig ikke inden starten, og da der var risko for regn, tænkte vi mere over dækvalg end vanligt. De fleste startede på bløde dæk, men de to gange Lars vaælgte hårde dæk istedet.
Starten blev dramatisk, da først Mikkels Williams, og dernæst Sørens Sauber stallede, og det satte dem noget tilbage.
Niels lagde fint fra i Mesterbilen, med jens i tæt parløb, og det holdt indtil sidste sving, Jens' Jaguar tralk fra, og Niels mmåtte sætte farten ned for at holde sig på banen. Mikkel havde kørt sig fantastisk frem efter sin katastrofale start, og da hans hurtige pitstop lykekdes, i modsætning til Jens', hentede han Jens i første sving, og dermed var Mikkel i frontduel efter første omgang til stor jubel for Williams.
Resten af feltet kom stort set i pit samtidigt, og det eneste andet vellykkede pitstop blev pudsigt nok udført af Sørens mekanikere, og han var den anden, der stallede i starten. [pic,3,"Jens i jaguaren på vej ind i første svingt efter pitstop, mens Mikkels Williams kan anes i pitlane på vej ud, lige bagved Niels' Mesterbil på vej ind i pit."]


I løbet af anden omgang fik Mikkel sneget sin Williams foran, og han kunne gå i pit som den første til endnu et vellykket pitstop.
Jens holdt sin andenplads bagved i Jaguaren, og valgte denne gang at reparere lidt på bilen.
I feltet var der lidt mere drama, da Bjarke påkørte Søren i EPO-svinget med sin for sin egen Williams tilfølge, mens Sørens Sauber kunne køre derfra. Skulle nogen være i tvivl, så er det et skidt sted at gå i spin, og det var alle da også rare at gøre Bjarke opmærksom på :-)
[pic,4,"bjarke øger alles humør, da han ramler ind i Sørens Sauber lige inden banens hurtigste del."] Søren og Lars K. kørte i pit side om side og valgte begge at pitte langt.
[pic,5,"Mikkel i første sving på tredje omgang, mens Jens er en tur bagved i Jaguar. Sørens Sauber kan ses i pitlane på vej ud."] Niels og Lars G. var de næste i pit, og her valgte Niels at satse og sætte regndæk på bilen, da teamet havde fået meldinger fra meteorologerne at regnen kunne komme snart.
[pic,6,"Trængsel i pitten: Lars K. (Ferrari) holder Niels (Mesterbil) tilbage lige uden for Martins (Leopard) pit."] Sidste mand i pit var Bjarkes ramponerede Williams, der i et sjældent hurtigt stop fik skiftet forvinge og fik regndæk på.


Det skulle vise sig at regndæk var en god idé, idet det begyndte at regne ligesom Bjarke var kommet ind i første sving.
[pic,7,"Bjarkes Williams moser ind i svinget i femte gear og regnen begynder at falde."] Lars G.'s Toyota kunne ikke holde sig på banen og på vejen ud af Automestersvingene, fortsatte den ligeud og slog en kolbøtte.
[pic,8,"Lars G.'s Toyota vælter ud af svinget på hårde dæk i regnen"] Det afholdt dog ikke Mikkel fra at køre stærkt, og der var ingen mulighed for nogen for at indhente ham - tillykke til Mikkel.
Kampen om andenpladsen blev en affære mellem Jens i Jaguar og Lars K. i Ferrari. Ferrarien havde klart mest fart, samtidigt med at Jens' Jaguar faldt tilbage og måtte kæmpe om tredjepladsen.
Sørens Sauber havde det lidt sværere med regnvejret, og han blev hentet i næstsidste sving af Bjarkes Williams, som udnyttede regnen til fulde, sådan at der var tre i kapen om den sidste podiumplads. Det blev afgjort i sidste sving, da jens pressede sin Jaguar forbi Sørens Sauber, samtidigt med at Bjarke ikke kørte hurtigt nok igennem det, og dermed var pladserne 3, 4 og fem afsat.
[pic,9,"Jens (Jaguar) sikrer sig tredjepladsen ved at overhale Søren (Sauber) indenom i sidste sving, mens Bjarke (Williams) må se på"] Længere nede i feltet måtte Niels sande, at regndæk i regnvejr ikke nødvendigvis betyder at man kommer hurtigt frem. Heldigvis for ham holdt bilen, og i duellen med Martins Leopard inden sidste sving, pressede Martin sin racer så meget at den røg af banen i Castrol-svinget, og så kunne Niels køre Mesterbilen over som sidste mand til en sjetteplads. [pic,10,"Martin (Leopard) har så travlt med at køre stærkt at han ikke når at dreje nok."]

Jeg synes løbet i dag viste, at man *skal* ramme EPO-svinget rigtigt, hvis ikke man vil køres grundigt bagud, mens resten af banen er mere tilgivende. Da jeg denne gang sluttede bagi, synes jeg naturligvis det er en ringe bane ;-) [pic,11,"9 farefelter blev det til denne gang - en mild affære."]


Timer 4.67
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Mikkel 1 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 5
Lars Kringelbach 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 8
Jens 3 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 4
Søren Mors 4 D�ktype 9 1 2 3 2 3 2 9
Bjarke 5 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 10
Niels 6 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 1
Martin Udg. 3. omg. dæk D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 3
Lars Udg. 3. omg. dæk D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 2
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.