Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Watkins Glen (kort), 18. september 2017


track

Kørere

Søren, Niels, Christa, Hans Peter, Michael, Jesper og Brian deltog i månedens løb.
Dybe tanker om opsætning.
1: Dybe tanker om opsætning.

Kvalifikation kvalvejr

Tørvejr i kvalifikationen betød at der var lagt op til hurtige tider.
Kun Søren og Niels havde kørt banen før, og de forbedrede begge deres personlige rekorder og Niels overtog banerekorden fra Bjarke.
Watkins Glen Grid.
2: Watkins Glen Grid.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 11 0 0 0:52:38 11
Christa 11 0 0 1:39:69 12
Søren Mors 11 0 0 1:59:07 12
Michael 12 0 0 2:30:46 14
Brian 12 8 0 2:07:56 22
Jesper 11 0 10 2:28:82 23
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Der var sol over banen til start og endnu engang kom alle afsted uden problemer.
Feltet blev hurtigt delt i to, men der var ikke langt mellem grupperne.
Feltet tæt i de to første sving.
3: Feltet tæt i de to første sving.

Niels og Søren fik skabt sig et lille forspring på anden halvdel af omgangen, men det var ikke stort.
Niels (Mesterbil) og Søren (Sauber) i front efter første omgang, men det er en lille føring.
4: Niels (Mesterbil) og Søren (Sauber) i front efter første omgang, men det er en lille føring.


Duellen mellem de to forreste fortsatte efter pitstoppet, og Michael havde benyttet sig af sit hurtige stop til at sætte forfølgerne, så han var alene på tredjepladsen.
Michael har lagt lidt afstand til de andre forfølgere, mens Niels og Søren fortsat duellerer i front.
5: Michael har lagt lidt afstand til de andre forfølgere, mens Niels og Søren fortsat duellerer i front.

Billedet holdt sig ind i pitten, hvor Christa pludselig befandt sig forrest i pitlane i en klynge af 5 biler.
Der pittes
6: Der pittes

For at det ikke skulle være løgn, formåede Christa at agere safetycar og alle nåede i pit, før hun kørte ud af pitlane. Ekstra ærgerligt for Søren, der kunne se sit forspring forsvinde i køen.
Kø i McDrive
7: Kø i McDrive


På starten af sidste omgang var kørerne dermed ekstremt samlede.

Bilerne er tæt samlede på starten af sidste omgang.
8: Bilerne er tæt samlede på starten af sidste omgang.

Christas kørsel gav dog nogle knubs, og nærkontakt med Hans Peters Lotus sendte hende på en snurretur i andet sving.
Hans Peter (Lotus) kører ind i Christa (Sauber), der så går i spin som resultat.
9: Hans Peter (Lotus) kører ind i Christa (Sauber), der så går i spin som resultat.

Allerede i næste sving gik det galt igen, da Brians BAR kom for tæt på, og så kunne bilen ikke mere...
Christa (Sauber, hvid bagvinge) udgår efter igen at have været for tæt på andre - denne gang Brians BAR.
10: Christa (Sauber, hvid bagvinge) udgår efter igen at have været for tæt på andre - denne gang Brians BAR.

I fronten kæmpede Niels nu med Hans Peter, mens Michael lå i venteposition bagved.
Tæt duel om førstepladsen.
11: Tæt duel om førstepladsen.

Det gik sådan at Hans Peter blev sat med en tur, og så var duellen mellem Michael og Niels, hvor Niels endte med at tage sejren med meget lille margen.
Niels vinder med tre mulehår foran Michael. Tætteste afslutning længe.
12: Niels vinder med tre mulehår foran Michael. Tætteste afslutning længe.



Det endte med at blive et hurtigt løb, som også viste sig at blive ekstremt tæt, ikke mindst takket være Christas pitmanøvrer. Bilerne blev ikke så hårdt belastede som frygtet, det skyldes nok mere mere banens længde end noget andet.
Ikke mange farfelter efter dagens løb, dog er sving 2 og 4 godt dækket af.
13: Ikke mange farfelter efter dagens løb, dog er sving 2 og 4 godt dækket af.


Timer 3.5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 3
Michael 2 D�ktype 9 2 2 3 3 2 1 4
Hans Peter 3 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 5
Søren Mors 4 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
Brian 5 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 7
Jesper 6 D�ktype 11 1 2 2 2 2 2 6
Christa Udg. 3. omg. karo. D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 2
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.