Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Hockenheim(2009), 24. oktober 2017


track

Kørere

Niels, Søren, Bjarke, Hans Peter, Christa, Michael og Jesper var mødt frem til start.
At sætte biler op er serious business...
1: At sætte biler op er serious business...

Kvalifikation kvalvejr

Heldigvis for alle os førstegangskørere på banen var der tørt i kvalifikationen. Bjarke demonstrerede igen at han er svær at have med at gøre på en hvilken som helst version af Hockenheim og tog pole, mens Michael tog en flot andenplads - under 4 sekunder fra en pole!
Gridden med Bjarke (Williams) og Michael (Jordan) i front.
2: Gridden med Bjarke (Williams) og Michael (Jordan) i front.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 19 0 0 2:00:68 21
Michael 19 0 0 3:03:31 22
Niels 19 4 0 1:19:88 24
Søren Mors 29 5 0 2:49:87 24
Christa 18 4 0 3:06:97 25
Jesper 19 6 10 3:37:56 38
Hans Peter 99 0 0 99:99:99 99

Løbet l�bsvejr

Som pole var det Bjarke, der slog vejr, og hans magi fornægtede sig ikke - regn...
Starten var supertæt, og de første var knapt nået igennem første sving, før dagens første spin var en realitet: Jesper kunne ikke styre Bentleyen efter et mindre sammenstød, og så måtte han se de andre køre forbi.
Starten er gået og Jespers Bentley er i spin efter alt for meget nærkontakt i regnen. Der er også allerede kørt 1 sving...
3: Starten er gået og Jespers Bentley er i spin efter alt for meget nærkontakt i regnen. Der er også allerede kørt 1 sving...

Bjarke, Niels og Søren fik sig en fornuftig start og lagde lidt afstand til de andre inden andet sving.
Andet sving nås uden mere dramatik, og Bjarke, Niels og Søren lægger lidt afstand til resten.
4: Andet sving nås uden mere dramatik, og Bjarke, Niels og Søren lægger lidt afstand til resten.

Det gik dog sådan, at Michael og Christa fik hentet dem ind i Spitzkehre-hårnålen, og så var det pludselig kun Jesper og Hans Peter, der var lidt bagud.
Niels har fået et (lille) forspring inden baglangsiden.
5: Niels har fået et (lille) forspring inden baglangsiden.

Hans Peter var lidt ivrig på vej ind i samme sving, og denne gang stod Bentleyen fast, derfor måtte Hans Peter på en rundtur.
Hans Peters Lotus i spin efter nærkontakt med Jespers Bentley.
6: Hans Peters Lotus i spin efter nærkontakt med Jespers Bentley.

I front var der også dramatik: på vej ud af fjerde sving, var det Michael, der ikke kunne holde bilen på ret køl efter et lille puf fra Bjarkes Williams.
Michaels karosseri giver op efter for mange buler i front, mens Jesper lige akkurat misser indgangen til svinget bagved.
7: Michaels karosseri giver op efter for mange buler i front, mens Jesper lige akkurat misser indgangen til svinget bagved.

Feltet var dog stadig pænt samlet i regnen, der var ikke meget bonus for at undgå spin på den langsomme bane.
Bilerne er samlede før de sidste sving på første omgang.
8: Bilerne er samlede før de sidste sving på første omgang.

Dramatikken fortsatte på vej ind i pitten: Bjarke fik blokeret grundigt, så der ikke var plads til Niels, og han kørte fobi pitten i en noget slidt bil.
Christa kom tordnende ud af svinget et øjeblik efter, uheldigvis kunne dækkene ikke holde, så hun fortsatte ligeud ind i tribunen, mens Michael kun pressede sine dæk ud til spinpunktet, så han tog en tur mere...
Michael brænder for mange dæk af og går i spin, mens Christa løber tør for dæk og udgår ind i barrieren.
9: Michael brænder for mange dæk af og går i spin, mens Christa løber tør for dæk og udgår ind i barrieren.


På trods af fordelen ved ikke at pitte blev Niels hurtigt hentet af Bjarke, der med det samme begyndte at lægge afstand.
Bjarke og Niels kæmper i front, mens resten gør klar til toersvinget.
10: Bjarke og Niels kæmper i front, mens resten gør klar til toersvinget.

Bjarke kørte suverænt og blev ved med at lægge afstand bagtil, mens Jesper fik et forspring i kampen om tredjepladsen.
Bjarke fører med Niels noget bagude. Jesper har erobret tredjepladsen.
11: Bjarke fører med Niels noget bagude. Jesper har erobret tredjepladsen.

Michael gik i spin for tredje gang i dette løb, da hans karosseri igen ikke kunne holde til et par buler, og så så langsiden pludselig rigtig lang ud...
Michael endnu engang i spin efter nærkontakt med modstanderne.
12: Michael endnu engang i spin efter nærkontakt med modstanderne.

Stillingen udviklede sig derefter ikke så meget på resten af omgangen.
Bjarkes forspring vokser, mens Jespers tredjeplads kommer i fare.
13: Bjarkes forspring vokser, mens Jespers tredjeplads kommer i fare.

Michael nåede at indhente de andre i næstsidste sving, men så slap bilens evner også op: efter nærkontakt med Hans Peters Lotus faldt den fra hinanden, og Michael måtte gå ind i pitten.
Alle gode gange tre: Michaels racer kan ikke holde til flere knubs og udgår.
14: Alle gode gange tre: Michaels racer kan ikke holde til flere knubs og udgår.


Alle pittede i denne runde, men det var kun Niels, der havde pitpoints tilbage, og det var han ikke sen til at minde de andre om.
Bjarke holdes i snor af Niels på sidste omgang.
15: Bjarke holdes i snor af Niels på sidste omgang.

I kampen om tredjepladsen tabte Jesper terræn, da han for anden gang i løbet kom på en snurretur efter skub, denne gang var det Søren, han var kørt for tæt på.
Jesper i spin efter kollision med Sørens Sauber.
16: Jesper i spin efter kollision med Sørens Sauber.

Foran slap Bjarkes ophængspoints op, og så var også i spin, lige inden en vigtig langside...
Bjarkes ophæng kan ikke holde og han går i spin med Niels lige bagefter.
17: Bjarkes ophæng kan ikke holde og han går i spin med Niels lige bagefter.

Pludselig var det Niels, der var i front og favorit til at tage sejren.
Niels udnytter Bjarkes uheld til at tage føringen.
18: Niels udnytter Bjarkes uheld til at tage føringen.

Søren havde kørt sig foran Hans Peter, men det varede kun til han nåede punktet, hvor Bjarkes ophæng havde givet op, og der gjorde Sørens det samme.
Søren ophæng stejler, samme sted som Bjarke ikke meget tidligere.
19: Søren ophæng stejler, samme sted som Bjarke ikke meget tidligere.


Niels og Bjarke i kamp om førstepladsen forrest, mens Hans Peter og Søren kæmper om tredjepladsen længere bagved.
20: Niels og Bjarke i kamp om førstepladsen forrest, mens Hans Peter og Søren kæmper om tredjepladsen længere bagved.

I sidste sving formåede Niels at sætte Bjarke og så lignede det en afgørelse.
Niels sætter Bjarke i sidste sving.
21: Niels sætter Bjarke i sidste sving.


Niels vinder 2009-udgaven af Hockenheim foran Bjarke.
22: Niels vinder 2009-udgaven af Hockenheim foran Bjarke.

Bagved havde Hans Peter udnyttet Sørens spin fuldt ud og tog en sikker tredjeplads.
Hans Peter har sat Søren totalt i duellen om tredjepladsen.
23: Hans Peter har sat Søren totalt i duellen om tredjepladsen.

Søren fik sat sin fjerdeplads i spil, da hans dæk løb ud inden de sidste to sving, og hans spin åbnede for et angreb fra Jesper, der indtil da havde været langt bagude.
Søren åbner døren for Jesper ved at gå i spin inden de sidste to sving.
24: Søren åbner døren for Jesper ved at gå i spin inden de sidste to sving.

I næstsidste sving fik Jesper hentet Søren, og han så sig ikke tilbage inden han var kørt over stregen.
Jesper overhaler Søren i næstsidste sving.
25: Jesper overhaler Søren i næstsidste sving.



Hockenheim i 2009.-udgaven er ikke en hurtig bane, og i regnvejr er den decideret farlig. Jeg kan ikke huske at der har været så mange spins på andre baner, og det viste sig at være en god ide at have mange ophængspoints på bilen, ligesom benzin viste sig at være vigtig at spare på.
Michael glemmer nok heller ikke sit voldsomme forbrug af karosseripoints, der går nok lang tid før vi ser det samme igen
En del farefelter på velvalgte steder efter løbet.
26: En del farefelter på velvalgte steder efter løbet.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 3 2 2 3 2 6
Bjarke 2 D�ktype 10 1 3 3 2 2 1 3
Hans Peter 3 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 10
Jesper 4 D�ktype 8 3 3 2 2 2 2 5
Søren Mors 5 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 8
Michael Udg. 2. omg. karo. D�ktype 8 2 3 3 3 2 1 7
Christa Udg. 1. omg. dæk D�ktype 8 1 3 3 2 3 2 9
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.