Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Lexington, 21. februar 2013


track

Kørere

Mikkel, Jens, Søren, Bjarke, Niels, Martin og Louise [pic,1,"Der tænkes mens bilerne bliver bygget."]

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i tørvejr, og Mikkel lagde ud med en omgang, der ikke tog lang tid, men til gengæld var der et par udskridninger i svingene, så han endte med 23 point på 1:51:00.
Jens var næste mand på banen og gjorde alle selverklærede driftkonger til skamme, da han lavede hele 11 udskridninger! 42 og 1:01:68.
Søren brugte flere ture end de to foregående og tog også et par udskridninger, dermed endte han under Mikkkel med 26 point på 3:49:71.
Bjarke brugte ikke mange ture, skred ikke ud og kørte hurtigt som bonus og nappede den foreløbige pole med 18 points og 1:52:47.
Niels brugte ikke mange ture og kørte sådan set hurtigt nok, men en enkelt mindre udskridning kostede pole og han endte lige bag ved Bjarke med 19 points og 1:24:06.
Martin kørte en sikker omgang uden udskridninger, og så gjorde det ikke så meget at der gik lidt tid med det og et par ekstra ture, for han tog tredjepladsen bag Niels og foran Mikkel med 21 points og 3:12:10.
Louise var sidste kører, og hun brugte færrest ture af alle på at komme rundt. Desværre havde hun også skredet ud undervejes, så hun endte på 24 points og 3:52:03.
[pic,2,"Startgrid med svævende pit til højre."]
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 17 0 0 1:52:47 18
Niels 16 2 0 1:24:06 19
Martin 18 0 0 3:12:10 21
Mikkel 18 4 0 1:51:00 23
Louise 15 6 0 3:52:03 24
Søren Mors 19 4 0 3:49:71 26
Jens 16 22 0 4:01:68 42

Løbet l�bsvejr

Skyerne truede inden starten, men med de lave regnchancer havde de fleste valgt bløde dæk.
Niels udnyttede sin startplads som nummer to i Mesterbilen til fulde, da han superstartede og accelererede forbi alle ind i første sving.
Starten gjorde at Niels (Mesterbil) og Bjarke (Williams) kæmpede i front, da regnen brød ud. Det gav mange nervøse trækninger mens Mikkel (Williams) og Søren (Sauber) håbede at deres hårde dæk ville kunne dem en fordel ind mod pitten og dækskift.
[pic,3, "Regnen bryder fem, lige som Niels (mesterbil) og Bjarke(Williams) er nået ind i tredje sving."] Regnen viste sig hurtigt at være uvelkommen for kørerne, mens den gav tilskuerne masser af dramatik. Jens' Jaguar snurrede en tur, da han på vej ud af sjette sving kom for tæt på Martins Leopard. [pic,4,"Jens snitter Martins Leopard på vej ud af svinget mellem ham og Louises Jordan."] I næste sving gav Louises (Jordan) dæk op og hun måtte udgå, da hun kørte alt for stærkt til regnen.
Niels havde udnyttet regnen til at manøvrere Mesterbilen langt foran alle andre, og han kunnne i ro og mag skifte til regnvejrsdæk uden at frygte for at blive hentet.
Det blev nemmere for ham da Bjarke totalt fejlvurderede sidste sving og smadrede sin Williams ind i en tilskuertribune.
[pic,5,"Mikkel på vej i pit i sin Williams, mens Bjarkes holder parkeret i tribunen."] Bagved måtte Martin erkende at det nogle gange er for hårdt at køre med bløde dæk i regnvejr, da hans dæk gav o i andetsidste sving, og han gled ind i Louises Jordan, der ikke var blevet flyttet - Martin kørte på det tidspunkt i første gear... [pic,6,"martin og Louise diskuterer vejrudsigters troværdighed i næstsidste sving."] Lang tid efter Niels' stop kom Mikkel ind og skiftede til regndæk på sin Williams og for en gangs skyld mislykkedes et hurtigt stop i Williamslejren.
Jens havde fået lidt gang i Jaguaren efter sit spin pog fulgte umiddelbart efter til et langt stop, hvor der skulle rettes buler.
Sidste bil i pit var Sørens Sauber, der i ro og mag skiftede til regndæk.


Anden omgang blev noget mere fredelig med god plads mellem bilerne. Det eneste interessante var da regnen holdt op.
Niels var igen første mand i pit, hvor han igen tog sig god tid til at skifte dæk, denne gang kom de bløde tilbage på bilen.
Mikkel havde hentet en anelse og denne gang tog han sig også god tid, så bilen kunne tankes lidt op inden sidste omgang.
Jens og Søren kom i pit samtidigt, og mens Søren tog ewt langt stop, lykkedes det for mekanikerne i Jaguarpitten at sende jens afsted på et hurtigt stop. [pic,7,"Mikkels Williams i første sving, mens Søren er på vej ind. jens' Jaguar er skjult i pitlane, mens Niels er langt foran."]


På tredje omgang begyndte alle at få nervøse trækninger, da regnen endnu engang begyndte at falde med de tre forfølgere på langsiden inden tredje sving. [pic,8,"Mikkel er lige nået ind i tredje sving, da regnen bryder frem. Jens og Søren bagved er ikke så heldige."]
Niels udnyttede den sikre føring til at trille over målstregen som etter, mens Mikkel blev en lige så uproblematisk toer. [pic,9,"Niels kører over stregen som vinder. Mikkels Williams anes i baggrunden."] Da Søren indså at han havde tabt kampen om tredjepladsen til Jens, satte han bilen i frigear og trillede resten af vejen, mens Jens tog sig af den sidste podiumplads.

Lexington i skiftende vejr er en ubehagelig bane, de små ettersving kan være hårde npk, men i regn med bløde dæk er de tæt på trælse. Man må sige at vi fik uforholdsmæssigt meget regn, med de regnchancer banen holder sig, men så fik vi da også prøvet at lege vandpantomine :-)


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 2
Mikkel 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 4
Jens 3 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 7
Søren Mors 4 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 6
Bjarke Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 3
Martin Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 1
Louise Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 5
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.