Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Magny-Cours, 12. januar 2005


track

Kørere

Bjarke, Brian Lind, Brian Nielsen, Kasper, Louise, Martin, Michael Nielsen, Mikkel, Morten og Niels

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev afholdt i regnvejr, og her lagde Niels ud i vanlig hurtig stil med en samlet sum på 22.
Mikkel fulgte efter også i en hurtig tid, men han endte med ialt 26 points.
Martins Leopard kom lige akkurat 33 sekunder efter, og sluttede på en forekøbig tredjeplads.
Morten fulgte efter i sin BAR, og han endte med en foreløbig fjerdeplads med ét point mere, nemlig 27.
Lotusen med kasper stod for dagens første overraskelse, da han i fin stil kørte ind på 24 point, og en foreløbig andenplads.
Straks efter dette, satte Brian Lind i koen sig på andenpladsen også med 24 points, men 14 sekunder hurtigere end Kasper.
Louise var første debutant i sin gule Jordanracer, og klarede det fint på 24 points, og kilede sig ind mellem Kasper og Brian Lind på en tredje.
Michael Nielsen var anden debutant, og han klarede det også fint, til han 'overså' et toersving. 5 straf på ét sving og en sum på 32.
Bjarke var også ny, og ligesom Louise gik det fint. 24 point og 9 sekunder efter Kasper gav en femte.
Brian Nielsen var sidste mand i kvalifikationen, og han kvitterede med en sikker runde, hvor sikkerheden var sat over hurtigheden. Ingen strafpoints, men aligevel en sum på 29, og dermed en niendeplads i gridden blev det til.
Det blev altså til en overordentlig tæt kvalifikation for pladserne 2-5, kun 25 sekunder skilte andenpladsen fra femtepladsen!
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 19 1 0 2:04:85 22
Brian Lind 21 0 0 3:10:28 24
Louise 21 0 0 3:17:48 24
Kasper 19 2 0 3:24:42 24
Bjarke 18 3 0 3:35:74 24
Mikkel 22 2 0 2:43:53 26
Martin 20 3 0 3:16:43 26
Morten 20 3 0 4:02:16 27
Brian Nielsen 23 0 0 6:08:75 29
Michael Ingeman 21 7 0 4:39:75 32

Løbet l�bsvejr

Da starten gik viste Williamsracer nummer to med Bjarke i sadlen, at den ikke har tænkt sig at være andenkører - en superstart blev det til, og han var helt med fremme allerede fra start. Dog ikke lang nok til at kunn hente Michael, Louise og Niels, der samlet havde føringen efter første omgang. Michael Nielsen havde hentet lidt ved at undlade at gå i pit, mens de to andre havde forsynet sig med nye bløde dæk.
Bjarkes Williams lå side om side med Mortens BAR et par ture efter, her var det Morten, der havde undladt et pitstop.
Koen fulgte lidt for sig selv, hvad der kan undre, da ko-agendaen var at stange så mange som muligt...
Mikkel i 'den første Williams' fulgte i tæt kamp med Martins Leopard, mens Brian Nielsens Renault lukkede leddet.
Første omgang var præget af mange motorudfald, hvad der forårsagede 5 spin, som publikumsreporteren nåede at observere. Der var muligvis flere...

Den Lyseblå NKA-racer kørte helt forrygende på anden omgang, og der blev lagt klar afstand til alt og alle, selvom det blev til et langt pitstop.
Louise, som havde været med helt fremme, havde efter et spin måttet opgive at følge med.
De to Williams fulgrte hinanden tæt som tre og fire og det var tydeligt, at der blev kæmpet om alt, ingen teamordrer der.
Resten af feltet kom i samlet trop et stykke efter, og det skyldtes at førerkoen tog sin opgave alvorligt. Lige efter sidste sving sørgede den nemlig før at spærre hele pitlane, hvad der gav en del frustrationer ved de kører bagved, der gerne ville i pit, det vil sige alle pånær Brian Nielsen, der ikke syntes at hans hårde dæk havde behov for en udskiftning.
Morten gik heller ikke i pit, men det skyldtes at han havde parkeret sin BAR i det 'indvendige' hårnålesving efter at have fejlbedømt fart og afstand...

Med endnu et spin fra Louise var Niels reelt ikke til at røre på anden omgang, og kunne køre en sikker sejr hjem uden at satse på noget tidspunkt.
De manglende sats gav sig udslag i at Louise på trods af spin kørte ind på andenpladsen, kun en tur efter, ganske godt gået af en debutant.
Mikkel og Brian Lind havde været i hård kamp om tredejpladsen, der i sidste sving endte med at blive afgjort til Williams fordel.
Bjarke lukkede med sin Williams af på femtepladsen, og derefter var der så stor afstand mellem bilerne, at alle valgte at køre ind uden yderligere kamp.
Undervejs havde Kasper parkeret Lotusen efter Imolakurven (tredjesidste sving), da en brændstofmangel viste sig at være fatal.

Det tog lidt over 5 timer at spille denne gang. Et acceptabelt tidsforbrug med fire debutanter og fire falske alarmer fra firmaets sikkerhedsanlæg. Vi må forvente at vi ikke kommer til at tage længere tid fremover.
Det var iøvrigt et sjovt spil med megen spas, drilleri og farefelter(ca. 25), ok bane :-)

Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1
Louise 2 D�ktype 7 2 4 3 3 2 1
Brian Lind 3 D�ktype 5 3 3 4 3 2 2
Mikkel 4 D�ktype 7 3 3 3 3 2 1
Bjarke 5 D�ktype 7 3 3 2 3 2 2
Brian Nielsen 6 D�ktype 7 2 3 4 3 2 1
Michael Ingeman 7 D�ktype 6 3 3 4 3 2 1
Martin 8 D�ktype 7 3 3 3 3 2 1
Kasper Udg 3., dæk D�ktype 6 3 4 3 3 2 1
Morten Udg 2., dæk D�ktype 7 2 3 3 3 2 2