Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Detroit (kort), 18. marts 2013


track

Kørere

Jens, Niels, Søren og Bjarke. [pic,1,"Der tænkes."]

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik i regnvejr, og det kunne ses på udskridningerne.
Som øverste kører i stillingen startede Jens ud med en omgang, der ikke tog så mange ture, til gengæld havde han fire udskridningsfelter, og det endte med en tid på 3:02:43 og 24 points.
Niels var næste mand på banen, og da han med samme antal ture var lidt hurtigere og skred mindre ud, placerede han sig foran Jens med 1:16:34 og 19 points.
Søren brugte flest ture og fik flest udskridninger, så det var ikke overraskende at han havnede bag Jens med 2:16:23 og 26 points.
Bjarke var sidste mand på banen, og selvom han var den eneste uden udskridninger, endte han ikke forrest, da han brugte lidt for mange ture – 2:55:30 og 21 points.
[pic,2, "Startgrid: Niels, Bjarke, Jens, Søren."]
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 1 0 1:16:39 19
Bjarke 19 0 0 2:55:30 21
Jens 17 4 0 3:02:43 24
Søren Mors 18 6 0 2:16:25 4

Løbet l�bsvejr

Regnen fortsatte løbet igennem, og det gjorde dækvalget nemt for alle.
Da starten gik, kom det tilsyneladende som en overraskelse for Bjarke, for han stallede sin Williams, mens Søren fik en superstart i Sauberen og overhalede Bjarke.
De fire kørere delte sig hurtigt i to, men Jens og Niels forrest, og Søren og Bjarke lige bagefter.
Det holdt indtil svingkombinationenmed de små ettersving, hvor Niels havde heldet og trak fra i mesterbilen, mens de andre blev ladt tilbage.
Søren fik også skabt et lille hul ned til Bjarke i løbet af første omgang.
Niels havde en tæt på perfekt første omgang og valgte som den eneste ikke at pitte.
Jens var første mand blandt forfølgerne et stykke bagefter, og pittede langt for at tanke benzin.
Søresn sauber var næste bli i pitten, og valgte ligesom Jens at tanke op.
Sidste bil i pitten var Bjarkes Williams, der ligesom de andre to valgte at tanke, Bjarke havde nu ét benzinpoint tilbage til to omgange efter at have brugt tre på første omgang... [pic,3,"Niels fører efter første omgang, forfølgerne ses på vej ud af sidste sving."]


Anden omgang bød ikke på forandringer i front – Niels havde heldet pånær et enkelt sted, som ikke rigtigt betød noget, og han kunne gå i pit med en komfortabel føring for at tanke op til sidste omgang.
[pic,4,"Niels stadig i front, Jens har halet lidt ind i løbet af omgangen."] Jens’ Jaguar havde haft en anelse mere fart på end Niels og kom ind til et hurtigt pitstop i håbet om at kunne hale yderligere ind på sidste omgang, det hurtige stop mislykkedes dog.
I duellen mellem Søren og Bjarke pressede Søren sin Sauber for hårdt i sidste sving og gik i spin. Det havde den effekt at han efterfølgende spærrede pitindgangen så Bjarke valgte at styre sin Williams uden om pitten. [pic,5,"Sørens Sauber i spin lige foran pitindgangen."]


I front blev tredje omgang præcis lige så begivenhedsløs som anden omgang, og Niels cruisede sejren hjem i Mesterbilen. [pic,6, "Solid sejr til Niels i Mesterbilen, Jens’ Jaguar er langt væk på andenpladsen."] Jens kørte en lige så solid andenplads hjem i Jaguaren.
Der var duel mellem Bjarke og Søren, der kæmpede for at nå ham, men den blev afgjort mere eller mindre i svingkombinationen, Da Bjarke kom godt igennem og hurtigt nok afsted på langsiden til at Søren aldrig fik en reel chance for at overhale ham.

Den korte udgave af Detroit er hurtigt med kun 4 spillere, og vi undervurderede alle hvor meget benzin man skal bruge i regnvejr. Især Bjarke var ringe tli at forudsige hvor mange bezin, han skulle bruge, eller også skal han bare øve sig i at slå mere med terningerne ;-) Vi havde alle for mange points på de tre kritiske dele, da ingen mistede hverken motorer eller karosseri og derfor ikke havde behov for ophæng, der havde man måske kunnne hente en ekstra benzin eller to.
Det kan sikkert godt være en sjov bane, men det kræver nogle flere biler på den. [pic,7,"Status efter spillet, en bane totalt uden farefelter."]


Timer 2.25
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 2
Jens 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 9
Bjarke 3 D�ktype 10 2 3 2 2 2 1 10
Søren Mors 4 D�ktype 10 1 3 2 2 2 2 1
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.