Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Detroit, 16. april 2013


track

Kørere

Niels, Jens, Søren, Bjarke og Martin.
[pic,1,"Smil, du er på :-)"]

Kvalifikation kvalvejr

Solen skinnede under kvalifikationen, og det udnyttede Niels til at slå sin egen omgangsrekord fra 2007, så den nu lød på 20 - 1:35:19.
Jens var næste mand, og han var overraskende tæt på med den femtebedste tid på banen nogensinde: 20 - 3:32:81.
Søren kørte sådan set fint nok, men i sidste vsoing gik det galt med to ekstrafelter, og så havnede han på 25 - 3:16:75.
Bjarke brugte ikke mange ture og satte tredjebedste tid nogensinde og ny personlig rekord med 20 - 2:14:47.
Sidste mand på banen var Martin, der også kørte stærkt, også han satte ny personlig rekord mde 20 - 2:56:30.
[pic,2,"Startgridden, hvor Niels i mesterbilen giver de andre lidt handicap."]
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 19 0 0 1:35:19 20
Bjarke 18 0 0 2:14:47 20
Martin 18 0 0 2:56:30 20
Jens 17 0 0 3:32:81 20
Søren Mors 18 4 0 3:16:75 25

Løbet l�bsvejr

Regnskyerne samlede sig og forblev over området hele løbet igennem, så det var nemt at vælge dæk.
Niels kom for så vidt ok fra start i Mesterbilen, men Martin havde læst starten helt rigtigt, og han formåede at skaffe et lille forspring i sin Laeopard, mens Jens hængte på Niels med sin Jaguar.
Søren var kort efter i Sauberen.
Bjarkes Williams måtte tilskuerne spejde forg;ves efter, da han havde parkeret den i siden lige efter starten - nogle gange er det træls at have en supportvagt...
[pic,3,"Martin(Leopard) skaffer sig et lille forspring i løbet af første omgang."]
Niels kom dog bedst igennem treersvinget, og dermed var det ham, der kom først i pit til et langt stop.
Martins Leopard fulgte efter ind i pitten, mens Jens' Jaguar tog turen udenom, samtidig med at Sørens Sauber sakkede lidt agterud.
[pic,4,"Niels (Mesterbil) i front efter pitrunden, Med Martin (Leopard) og Jens (Jaguar) umiddelbart efter.
Søren (Sauber) er på vej i pit, og Bjarke (Williams) holder parkeret ved målstregen."]


I de små ettersving før langsiden mistede Niels lidt fart, og Martin kunne indhente ham vde god kørsel. Sørens Sauber mistede al fart i pitten, og han var pludseligt langt bagud. [pic,5,"Niels i front med Martin lige bagved, jens lidt længere bagude, og Søren meget langt bagude."]
Turen efter fik Niels så meget fart i Mesterbilens motor at den satte ud, heldigvis for Niels var det lige inden treersvinget, så skaden ville blive begrænset.
[pic,6,"Niels (Mesterbil) i spin, mens Martin i Leoparden bagved ser en chance for at overhale."]
Det kostede dog ikke mere end at han kunne følges med Martins Leopard ud af treersvinget, og han var igen første mand i pitten, da han ramte sidste sving perfekt. [pic,7,"Niels (Mesterbil) og Martin (Leopard) følges ud af næstsidste sving."]
Jens kunne ikke få det sidste sving til at fugere for ham, eller rettere: det virkede sådan set fint nok, men et oversats i starten af omgangen gjorde at hans Jaguar gik i dækspin på vej ud, og det så ud ti lat goive Sørens Sauber en chance for at fange ham. [pic,8,"Jens (Jaguar) går i spin i udgangen af sidste sving, mens Sørens Sauber i baggrunden får håb om en bedre position."]
Det var dog ikke værre ens at Jens kunne pitte, mens Søren kørte udenom for derved at fange ham.


På sidste omgang fik Niels et fint forspring gennem de små ettersving, der bare skulle holdes hjem, mens der blev lagt op til duel mellem Søren og Jens. [pic,9,"Niels (Mesterbil) får et forspring, mens løbet bliver åbnet mellem Jens (Jaguar) og Søren (Sauber) bagest ved at Søren slipper forbi."]
Niels' føring holdt hjem, mens Martin blev en sikker toer, og så var spørgsmålet hvad der skulle ske bagude.
[pic,10,"Niels over stregen først med Martin lige bagved, altimens Søren og Jens kæmper om tredjepladsen."]
Det endte med at Søren måtte konstatere at det kan koste dyrt ikke at pitte, og han måtte simpelthen slippe Jens, der havde langt flere dæk, dermed kunne Jens tage den sidste podieplads, mens Søren fik sin bil over som fjerde og sidste.

Jeg har tidligere ment, og det mener jeg stadig, at Detroit ikke er en spændende bane at køre, og den er statisk, når vi kører, med meget få positionsskift (også når vi er flere på banen). Der er dog andre, der ikke har den statiske oplevelse, så måske skyldes det at vi normalt sætter vores biler næsten ens op.
Under alle omstændigheder gør det ikke noget, hvis denne bane ikke bliver trukket igen lige foreløbig - og så kan jeg også beholde min omgangsrekord :-)


Timer 2
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 10 2 4 2 1 2 1 2
Martin 2 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 1
Jens 3 D�ktype 11 1 3 2 2 1 2 9
Søren Mors 4 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 8
Bjarke Udg. 1. omg. D�ktype 10 1 3 2 2 2 2 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.