Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Atlanta, 30. juli 2013


track

Kørere

Niels, Jens, Mikkel, Søren, Bjarke, Lars og Louise (intet kamera, så ingen billeder denne gang).

Kvalifikation kvalvejr

Det regnede i Atlanta, og det betød at der var lagt op til at Lars kunne beholde si nbanerekord. Det blev i hvert fald ikke Niels, der tog den fra ham, da han brugte 18 ture på at komme rundt til et resultat på 19 - 1:59:59 (jeg glemte at starte uret, og ingen af de fremmødte havde lyst tli at se mig køre endnu en omgang).
Jens brugte også 18 ture, men han havde et enkelt sving, han kom lidt for hurtigt igennem, og så endte han med 23 - 3:19:93.
Mikkel var tredje kører på banen, og han var et par sekunder hurtigere end Niels og brugte også 18 ture, desværre for ham havde han en enkelt udskridning, så han endte lige bag ved Niels med 20 - 1:56:25
. Søren brugte som den første mere end 18 ture, nemlig 19. Han havde ingen udskridninger, men da han brugte 40 sekunder mere end Mikkel, havnede han på en foreløbig tredjeplads med 21 - 2:36:75.
Bjarkes omgang var tilbage på 18 ture, men det kiksede lidt i næstsidste sving med to udskridninger, og så havnede han næstbagest med 22 - 2:15:40.
Lars havde slet ikke samme hurtighed som tIlbage i kvalifikationen i 2006, og han brugte hele 21(!) ture på at køre omgangen, og da han ligesom Bjarke skejede ud i næstsidste sving blev det til hvad der lignede en sikker sidsteplads med 27 og 3:10:79.
Louise kørte på 18 ture som de fleste andre, men havde en enkelt udskridning og nåede lige over 3 minutter, så hun endte på femte startposition bagved Bjarke, som også havde 22 points, men var hurtigere end Louises 3:05:85.
Det er interessant at se, at i regnvejr er det ok at tage en enkelt uskridning, hvis det betyder at man når svinget efter, hvis man ellers ikke ville have nået det. Der er stadig en sammenhæng mellem udskridninger og startposition, men den er ikke lige så tydelig som for kvalifikationer i tørvejr.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 0 0 1:59:59 19
Mikkel 18 1 0 1:56:25 20
Søren Mors 19 0 0 2:36:75 21
Bjarke 18 2 0 2:15:40 22
Louise 18 1 0 3:05:85 22
Jens 18 2 0 3:19:93 23
Lars 21 2 0 3:10:79 26

Løbet l�bsvejr

Skyerne spredte sig lidt inden starne, men det regnede stadig, dog med mulighed for at det holdt op under løbet.
Mikkel var ikke klar, da starten gik, og det resulterede i at han stallede sin Williams i anden startposition, og så var der lagt op til kollisionscheck i første sving.
Vi skulle da heller ikke længere end til andet sving, før dramaet satte ind - Lars kørte lidt for tæt på de tre(!) forankørende og gik i spin - her ville et kamera have været godt :-)
Øjeblikke senere kunne Sørens Sauber heller ikke holde tilstrækkeligt på stumperne, han nøjedes dog med at køre ind i én bil i tredje sving.
For det ikke skulle være hårdt nok at holde med Sauber, skyndte han sig også så meget med at starte bilen igen, at den stallede for ham - vi andre syntes det var ok at han ventede på Lars...
Alt dette betød at det var de 5 andre., der kæmpede opppe foran, da Mikkel havde god fart i bilen og hentede det, han tabte i starten.
Da de forreste var nået ind i femte og næstsidste sving holdt regnen op, og der var en anelse lettelse at spore hos de, der skulle pitte først.
Mikkels Williams var første racer i pitten, og han valgte at sætte bløde dæk på i et langt stop, mens Louises jordanteam forsøgte sig med et hurtigt stop (også til bløde dæk) for at spærre pitlane for Niels, der kom bagfra i mesterbilen. Det mislykkedes dog, og så kunne Niels lave et hurtigt stop - også til bløde dæk.
Jens pittede turen efter og i Jaguarlejren besluttede man sig for at sætte hårde dæk på, for at være mindre ramt, hvis regnen skulle begynde igen.
Bjarke og Søren fulgtes ad i pit i den følgende tur, og de valgte begge at pitte langt til bløde kæd, formentligt for at kunne køre førergruppen.
Lars havde slet ikke fået gang i Toyotaen efter sit spin, måske nød han banen for meget, i hvert fald var han sidste mand i pitten, der tilmed mislykkedes med sit korte stop til bløde dæk.


På anden omgang hægtede Louise sig selv af i topstriden, da hendes ophæng gik i stykker i fjerde sving med spin tilfølge, heldigvis for hende stallede hun ikke bilen, da den skulle startes igen.
Niels benyttede sig af forvirringen tli at skaffe sig et lille forspring i Mesterbilen, og han valgte denne gang at pitte langt tli bløde dæk for at reparere lidt på ophænget - der var spildt mange ting på banen...
Mikkels dæk var fine, så han valgte ikke at pitte og holdt derved trit med Niels forrest.
Søren havde sat tempo i sin Sauber og var lige efter i pit med et vellykket kort stop til nye bløde dæk.
Noget tid efter fulgtes Jens og Bjarke i pit til mislykkede korte pitstop, Jens til bløde dæk og Bjarke til hårde.
Louise havde god fart i sin duel med Lars i sidste sving inden pitten, desværre for hende lidt for god, så hun gik i spin efter at have påkørt Lars' Toyota, og det betød at Lars pittede næstsidst til bløde dæk, mens Louise tog sig god tid til at få sine hårde dæk på.


Første halvdel af sidste omgang var en duel mellem Niels, Søren og Mikkel. Niels formåede at få sig et lille fprsoring, og da Sørens ophæng gik i stykker i fjerde sving med et spin tilfølge, var der kun Mikkel og Niels tilbage foran.
Jens havde fart i Jaguaren og nåede op til Søren, men hans ophæng holdt desværre heller ike, og så måtte han også starte forfra i første gear, mens Søren superstarede sin Sauber.
Niels' Mesterbil kørte fænomenalt på sidste halvdel, og han kunne køre over stregen med langt ned til nummer to, han var tættere på Louise, der lige var startet på tredje omgang og gået i spin for tredje gang i løbet.
Mikkel fik en sikker andenplads, da det manglende pres bagfra gjorde at han kunne køre sikkert til sidst uden risiko for at blive hentet.
Pga. sit spin måtte Søren kæmpe med Bjarke om tredjepladsen i de sidste to sving, og her var det Bjarkes Williams, der kom først over målstregen, mens Sørens Sauber kom over lige efter.
Jens fulgte på femtepladsen, mens Lars, der havde haft et helt igennem ringe løb blev sekser.
Louises jordan trillede i mål efter alle andre var gået hjem.

Atlanta kan være en hård bane at spille på, men overraskende nok at det ikke var benzin, nogle manglede. Det var derimod karosseri og deraf føgende ophængsskader, der gav problemerne. Der var *mange* farefelter på banen efter de to første omgange, og vi nåede ialt fire ophængsspin, de tre på sidste omgang.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 7 2 5 3 2 2 1 2
Mikkel 2 D�ktype 7 2 4 3 3 2 1 1
Bjarke 3 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 9
Søren Mors 4 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 3
Jens 5 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 5
Lars 6 D�ktype 7 2 3 2 3 3 2 4
Louise 7 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.