Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Imola, 19. august 2013


track

Kørere

Niels, Jens, Mikkel, Søren, Martin, Lars og Louise.

De glade spillere. Fotografen er repræsenteret af colaflasken.
1: De glade spillere. Fotografen er repræsenteret af colaflasken.

Kvalifikation kvalvejr

Solen skinnede over Imola, da Niels kørte ud på sin kvalifikationsomgang, der skulle ende med at blive hans dårligste soltid på banen nogensinde med 4 udskridningspoints og 15 - 1:23:1
Jens var næste mand på banen, og han formåede at køre banen i lige så få ture, men lavede flere udskridninger end Niels, og så kan det jo være ligemeget: 26 - 3:05:4
Mikkels forsøg var bedre, og han benyttede lejligheden til at tage 8 sekunder af sit tidligere personlige bedste på banen: 17 - 1:47:0
Søren tog kvalifikationen som sightseeing og brugte hele 19 ture til at komme rundt. Heldigvis for ham var der nul udskridninger, og så kunne han klemme sig ind foran jens som næstsidst med 22 - 3:30:8.
Martin brugte en tur mere end de tre første, men han brugte oikke alt for lang tid og havde ingen udskridninger, så han endte lige bag ved Mikkel i ny personlig rekord på 18 - 2:41:5.
Lars brugte lige så mange ture som Martin og havde heller ingen udskridninger, men da han brugte mere tid, endte han bagved de to hurtigste med 19 - 3:19:9, en klar forbedring af hans gamle tid.
Louise brugte flere ture end de fleste, skred lidt ud, og tænkte sig godt om undervejs, men hun var stadig hurtig nok til at ende som næstsidst, lige foran Jens med 24 - 3:26:3.

Startgridden.
2: Startgridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 15 0 0 1:47:0 16
Martin 16 0 0 2:41:5 18
Lars 16 0 0 3:17:9 19
Niels 15 4 0 1:23:1 20
Søren Mors 19 0 0 3:30:8 22
Louise 17 4 0 3:26:3 24
Jens 15 8 0 3:05:4 26

Løbet l�bsvejr

Solen skinnede fra en skyfri himmel, da starten gik til sæsondens ottende løb på Imolabanen.
Fra front sikrede Mikkel hurtigt sin Williams et forsring sammen med Martins Leopard.

Mikkel (Williams) og Martin (Leopard) i front efter starten.
3: Mikkel (Williams) og Martin (Leopard) i front efter starten.

De to kørte side om side indtil næstsidste sving, hvor Martins Leopard missede et moment og så var der frit for Mikkel.
Ved indgangen til 180-graderssvinget får Mikkel(Williams) et forspring til Martin (Leopard).
4: Ved indgangen til 180-graderssvinget får Mikkel(Williams) et forspring til Martin (Leopard).

Mikkel var første mand i pitten, og hans mekanikere kunne tage sig god tid uden at hans forspring kom i fare.
Mikkel (Williams) trækker fra i pitrunden. Martin(Leopard) og Jens(Jaguar) anes på toppen af pitbygningen. De er ikke udgåede, deres fingre er blot uegnede til at bevæge biler i pitlane ;-)
5: Mikkel (Williams) trækker fra i pitrunden. Martin(Leopard) og Jens(Jaguar) anes på toppen af pitbygningen. De er ikke udgåede, deres fingre er blot uegnede til at bevæge biler i pitlane ;-)

Martin, Jens og Søren kom i pit et par ture efter, og her valgte Søren at sætte hårde dæk på sin Sauberracer for at se, om de var bedre enbd de bløde dæk, alle andre kørte på. Lars' Toyota fulgte lige efter de tre forfølgere, og da han havde held med sit hurtige pitstop, var chancen der for at komme op og kæmpe om podiepladser.
Niels' hurtige pitstop mislykkedes, og så er der langt fra bageste pit til første sving.
Louises Jordan var sidste bil i pitten, og hendes korte stop mislykkedes ligesom de fleste andres.


Anden omgang udviklede sig til paradeløb for Mikkel, hvor han ramte alt, mens der var tæt kamp blandt forfølgerne.
Mikkel var på dette tidspunkt for langt foran, så her er et billede af forfølgerne: Jens(Jaguar), Martin(Leopard) og Søren(Sauber) i tæt duel, mens Lars(Toyota) følger i svinget efter.
6: Mikkel var på dette tidspunkt for langt foran, så her er et billede af forfølgerne: Jens(Jaguar), Martin(Leopard) og Søren(Sauber) i tæt duel, mens Lars(Toyota) følger i svinget efter.

Der skete dog det utrolige i Marlborosvinget (sving nummer 2) at han missede svinget, og dermed åbnede en - teoretisk - mulighed for at han kunne blive hentet.
Mikkel (Williams) misser et sving for første gang i løbet.
7: Mikkel (Williams) misser et sving for første gang i løbet.

Det var dog ikke værre end at han kunne pitte med den samme afstand til forfølgerne som efter første, så værre blev det ikke.

Mikkel (Williams) pitter efter anden omgang, stadig i front.
8: Mikkel (Williams) pitter efter anden omgang, stadig i front.

Efter Mikkel var feltet blevet spredt, således at Lars, Jens og Søren fulgte med en turs mellemrun i pit, hvor Søren skiftede tilbage til bløde dæk.
Niels og Martin fulgte lige efter, og Louise havde nu bragt sig tæt nok på de to foran til at kunne true dem på sidste omgang.


På tredje omgang skete der noget med Mikkels bil, muligvis forsøgte han at spare den lidt, i hvert fald begyndte Lars at få sin Toyota tættere på.
Mikkel (Williams) stadig i front, men Lars(Toyota) nærmer sig bagfra..
9: Mikkel (Williams) stadig i front, men Lars(Toyota) nærmer sig bagfra..

Helt tæt kom han lige inden Alta-svinget (nummer 6), hvor han førte en kort overgang, men inden billedet kunne nå at blive taget, havde Mikkel presset sin Williams foran igen.
Mikkel (Williams) presses af Lars(Toyota) i Variante Alta
10: Mikkel (Williams) presses af Lars(Toyota) i Variante Alta

Det blev igen næstesidte sving, der blev udslagsgivende, hvor Mikkel kom bedst ind og lagde afstand til Lars, der derfra ku kunne se til, mens Mikkel sikrede sig sejren på Imola.
Mikkel (Williams) har genvundet føringen og kører over målstregen som den vinder, mens Lars(Toyota) er på vej ind i sidste sving.
11: Mikkel (Williams) har genvundet føringen og kører over målstregen som den vinder, mens Lars(Toyota) er på vej ind i sidste sving.

Med førstepladsen væk og andenpladsen uden for far satte Lars farten ned og kørte sikkert det sidste stykke, og der var heller ikke stort drama om de næste placeringer, som billedet viser.
Kampen om de sekundære placeringer.
12: Kampen om de sekundære placeringer.

Der var dog hård duel om næstsidstepladsen mellem Niels og Louise, og her så det længe ud tli at Niels ville trække det længste strå, lige indtil hans motor ikke kunne accellerere hurtigt nok ud af sidste sving, og så vandt Louise den duel.
I kampen om sjettepladsen, er Niels(Mesterbil) ikke hurtig nok i accelerationen og bliver sekunder senere overhalet af Louise(Jordan)
13: I kampen om sjettepladsen, er Niels(Mesterbil) ikke hurtig nok i accelerationen og bliver sekunder senere overhalet af Louise(Jordan)


Det blev til et hurtigt løb på en bane, der viste at det er ekstremt vigtigt at ramme sving 2-5 rigtigt, hvis man vil være med helt fremme.


Timer 3.25
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Mikkel 1 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 2
Lars 2 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 3
Jens 3 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 8
Søren Mors 4 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 9
Martin 5 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 1
Louise 6 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 4
Niels 7 D�ktype 9 2 5 2 2 2 0 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.