Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Watkins Glen (kort), 2. september 2013


track

Kørere

Niels, Jens, Bjarke, Martin og Thomas(debutant).
Der køres på the Glen.
1: Der køres på the Glen.

Kvalifikation kvalvejr

Det var solskin på den gamle bane, og det benyttede Niels til at sætte ny banerekord på sin omgang. onde tunger vli vide ,at det skyldtes at ingen andre havde kørt den før, men sådan er det med misundelse 13 - 1:11:56.
Jens kørte bagefter, og da han brugte en tur mere og havde et par udskridninger kom han ikke forbi Niels i startopstillingen: 19 - 2:18:32.
Bjarke restituerede sidste måned, og det virkede, da han slog Niels' rekord og satte en, der formentlig bliver meget svær at slå: 12 - 1:12:00.
Martin var næsten lige så hurtig som Bjarke og manglede kun 13 sekunder for at slå ham på en imponerende omgang: 12 - 1:24:40.
Thomas blev kapret til at spille efter kvalifikationen var overstået, så han blev ikke noteret for en tid.
Starten gik for hurtigt til at der kunne tages billede af gridden, så her er vi to ture inde i løbet.
2: Starten gik for hurtigt til at der kunne tages billede af gridden, så her er vi to ture inde i løbet.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 11 0 0 1:12:00 12
Martin 11 0 0 1:24:40 12
Niels 12 0 0 1:11:56 13
Jens 13 4 0 2:18:32 19
Thomas TR 99 0 0 9:59:99 99

Løbet l�bsvejr

dæk.
Feltet var samlet i starten og der var kun små forskelle i placering.
Bjarke (Williams) med et lille forsping, Thomas(McLaren) er en anelse bagefter.
3: Bjarke (Williams) med et lille forsping, Thomas(McLaren) er en anelse bagefter.

Bjarke holdt sit minimale forspring gennem første omgang ned til Martin og Niels, der var lige bagved, og han var første kører til at køre ind i pitlane.
Bjarke(Williams) fører og går først i pit.
4: Bjarke(Williams) fører og går først i pit.

Martin havde desværre presset sin motor for hårdt, så den gav op i sidste sving, mens Niels lige akkurat kunne styre udenom.
På vej ud af sidste sving giver Martins motor op og hans Leopard går i spin, mens Niels i Mesterbilen styrer udenom..
5: På vej ud af sidste sving giver Martins motor op og hans Leopard går i spin, mens Niels i Mesterbilen styrer udenom..

Martin blev hurtigt hentet af Thomas og Jens, der ikke var langt bagefter, de pressede deres biler så meget at de skred hele vejen forbi pitindgangen og vandt dermed en omgang på lettere slidte hårde dæk...
Thomas(McLaren) og jens(Jaguar) har begge så meget fatr på i sidste sving at de skrider ud og fuldstændigt misser pitindgangen.
6: Thomas(McLaren) og jens(Jaguar) har begge så meget fatr på i sidste sving at de skrider ud og fuldstændigt misser pitindgangen.

Da hverken Niels eller Martin pittede, var der stille i pitlane.


p>Niels' manglende pitstop hjalp ham til at hente Bjarke, og Thomas fik også gevinst ud af at lade McLarenmekanikerne tage en lang pause.
Bjarke(Williams) fører stadig, men nu er Niels(Mesterbil) nået op, og Thomas (McLaren) er tæt på. Jens i Jaguar har tabt duellen om tredjepladsen til Thomas.
7: Bjarke(Williams) fører stadig, men nu er Niels(Mesterbil) nået op, og Thomas (McLaren) er tæt på. Jens i Jaguar har tabt duellen om tredjepladsen til Thomas.

Efter en omgang uden det store drama, styrede Bjarke og Niels mod pitstops, med thomas lige bagved.
Bjarkes og Niels' pitindgange var dog lige akkurat så langt fremme, at de ikke nåede dem efter sidste sving, og så blev døren åbnet for Thomas' McLaren.
Dde to førende på vej i pit mens de ærgrer sig over at deres pits ligger så langt fremme.
8: Dde to førende på vej i pit mens de ærgrer sig over at deres pits ligger så langt fremme.

Det benyttede hans mekanikere sig af til at levere deres livs pitstop med en superoverhaling af de to holdende biler tilfølge - godt stop!
Med et superkort stop overhaler Timas(McLaren) de to førende.
9: Med et superkort stop overhaler Timas(McLaren) de to førende.


Tredje omgang blev et trekantsdrama mellem de tre forreste, hvor det nu kun var Thomas' McLaren der var på hårde dæk. Han holdt dog godt ved og på baglangsiden var der godt nok lidt forskel, men det blev opvejet i det efterfølgende sving.
På baglangsiden er der spredning mellem de tre forreste.
10: På baglangsiden er der spredning mellem de tre forreste.

De tre fulgtes ad hele vejen, og da sidste sving kom, skred først Niels lidt ud i forsøget på at sætte de to andre, derefter gjordeThomas det samme, men i et højere gear, så han kunne overhale, men til sidst pressede Bjarke sin Wlliams igennem det snævre hul, Niels og Thomas havde efterladt i midten af banen, og kunne dermed tage sæsonens anden sejr - tillykke.
Sidste sving, sidste omgang. Bjarke (Williams) presser sig forbi Thomas (McLaren) og Niels (Mesterbil).
11: Sidste sving, sidste omgang. Bjarke (Williams) presser sig forbi Thomas (McLaren) og Niels (Mesterbil).

Thomas accelrede forbi Niels over stregen til en imponerende andenplads, mens Niels derefter toh det stille og roligt til den sidste podieplads.
Bagved havde Jens haft det uhyre svært med at få sin Jaguar til at køre hurtigt, så på trods af sit spin på første omgang, knunne Martin køre sin Leopard over stregen som firer, mens Jens nærmest satte sin i frigear resten af vejen, da først chancen for at hente Martin var væk.

Den korte udgave af Watkins Glen er en hurtig bane, der skal der ikke være tvivl om, og med flere biler, var det formentlig gået hårdere ud over vores motorer især. Banen viste at det nogle gange kan være en god idé at køre på hårde dæk, det er lige før jeg mener at de bløde dæk denne gang havde en mindre ulempe.


Timer 2.25
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 2
Thomas TR 2 D�ktype 12 1 2 2 3 1 1 5
Niels 3 D�ktype 13 1 2 1 2 2 1 3
Martin 4 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
Jens 5 D�ktype 11 1 2 2 2 2 2 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.