Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Baltimore, 22. januar 2014


track

Kørere

Niels, Martin og Søren.
Martin og Søren bygger biler.
1: Martin og Søren bygger biler.

Kvalifikation kvalvejr

Det regnede denne dag i Baltimore, og Niels fik brugt en masse ture på at trille rundt på banen, 24 ture blev det til for en total på 28 og 2:35:38.
Martin formåede at have lidt bedre styr på sin bil i svingene, til gengæld brugte han en tur ekstra, og så blev tiden afgørende: 30 og 4:33:78.
Søren var sidste mand i kvalifikationen, og han styrede svingene fuldstændigt, tli gengæld fik han en tidstraf for at glemme det ekstra felt i et sving, han ramte helt perfekt, og så startede han bagest med 39 og 4:08:25.
Startgrid.
2: Startgrid.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 24 2 0 2:35:38 28
Martin 25 1 0 4:33:78 30
Søren Mors 25 0 10 4:08:25 39

Løbet l�bsvejr

Inden løbet startede blev det solskin, så man for alvor måtte overveje dækvalg. Niels i front startede på bløde mens de to andre (kyllinger ;-) valgte hårde.
Dækvalget bevirkede at Niels kom frisk fra start og lagde lidt afstand i første sving.
Niels (Mesterbil) i front efter første sving.
3: Niels (Mesterbil) i front efter første sving.

Uheldigvis for Niels og hans 3-stopsplaner, blev han indhentet af Martin et par sving senere, og Søren hængte fint på bagved.
I fjerde sving har Martin(Leopard) indhentet Niels i Mesterbilen.
4: I fjerde sving har Martin(Leopard) indhentet Niels i Mesterbilen.

Imens Niels pittede, drønede Martin videre på sine hårde dæk og lignede en, der kun havde tænkt sig at pitte én gang.
Inden sidste sving har Martin bragt sig alene i front.
5: Inden sidste sving har Martin bragt sig alene i front.

I slutningen af omgangen fik Niels udnyttet sine bløde dæk til at hale ind på Martin, Der blev nødt til at passe lidt mere på pga dækslid. Samtidig faldt Søren langsomt længere tilbage.
Første sving på anden omgang: Martin(Leopard) har stadig et lille forspring til Niels i Mesterbilen.
6: Første sving på anden omgang: Martin(Leopard) har stadig et lille forspring til Niels i Mesterbilen.



Forspringet holder stadig.
7: Forspringet holder stadig.

Lige inden pitten fik Niels bragt sig (en anelse) i front, og han havde nu en opgave med at øge forspringet inden sit sidste pitstop, hvorimod Martin, som var lige bagved, 'bare' skulle holde snor i Niels, og så overhale mens Niels skulle pitte for tredje gang.
Niels i pit for anden gang, Martin anes bagved i svinget.
8: Niels i pit for anden gang, Martin anes bagved i svinget.

Den næste halve omgang holdt Martin på fornuftig vis snor i Niels, der dog accelererede som en gal ud af chikanen.
Slutningen af anden omgang, nu er det Niels, der har et lille forspring til Martin.
9: Slutningen af anden omgang, nu er det Niels, der har et lille forspring til Martin.


Accelerationsmanøvren gav lidt plads til Martin, og mens Martin nu skulle forsøge at lukke hullet uden at bruge dæk, skulle Niels som minimum holde forspringet uden at brænde flere benzinpoints af, da de var ved at være væk.
I starten af tredje omgang øger Niels forspringet.
10: I starten af tredje omgang øger Niels forspringet.

Det var Niels, der løste sin opgave bedst, og han fik øget forspringet, inden hans tredje og sidste pitstop.
Inden Niels' tredje pitstop er der skabt et pænt forspring til Martin.
11: Inden Niels' tredje pitstop er der skabt et pænt forspring til Martin.

På forunderlig vis fik Martin mere fart i bilen efter Niels' pitstop, og lige pludselig fik han bragt spændingen tilbage i front.
I slutningen af løbet skrumper forspringet.
12: I slutningen af løbet skrumper forspringet.

Martin kunne dog til sidst ikke røre Niels, der vandt sæsonens første løb, med Martin på andenpladsen og Søren, der ikke fik det til at fungere denne dag, på en sidsteplads.
Niels vinder.
13: Niels vinder.



Baltimore er speciel at køre på, ikke mindst fordi pitten er placeret halvvejs inde på omgangen. Den kræver en del benzin fra biler på bløde dæk, mens de hårde dæk-biler ser mere ud til at skulle bruge rigtigt mange dæk. Jeg ser frem til at spille igen.


Timer 1
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 2 5 1 2 2 1 3
Martin 2 D�ktype 11 1 4 2 2 1 1 2
Søren Mors 3 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.