Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Montreal, 17. februar 2005


track

Kørere

Bjarke, Brian Nielsen, Louise, Martin, Michael Ingeman, Michael Stehr, Mikkel, Niels og Sune

Kvalifikation kvalvejr

Niels startede med at køre en halv-ok runde, men pga af en atypisk kæmpefejl måtte han indkassere en ekstrastraf på 10 points og dermed en sikker sidsteplads.
Louises Jordan fortsatte de fine takter fra første løb og kørte en runde på 18 hjem på 3,5 minutter.
Mikkel brugte en anelse flere træk, men da han havde den hurtigere tid, klmete han sig ind lige foran Louise med 18 på 1,41 minutter.
Bjarke forsøgte i sin Williams at overgå holdkammerat Mikkel, men han tabte et par sving og endte med 24 på 3,38.
Brians Renault så ud til at ville køre godt, i hvert fald kørte han 21 hjem på 3,26, helt ok.
Michael Ingeman havde fået nymalet sin Minardi, men det var tydeligt at der stadig var lidt indkøringsproblemer, i hvert fald så man flere tilfælde af klar overstyring. Det blev til en runde på 28 på 3,57.
Martin startede langt tilbage i rækken, da hans Leopard ikke havde været blandt de deltagende på Magny-Cours i årets første løb. Han viste dog hurtigt at han stadig kan køre stærkt, da han bankede ind på en samlet tredjeplads med 20 points på 2,37 min.
Dagen bød på et gensyn med Otto Schumacher, som Ferrari stadig tror på som talent. Otto kørte en runde på 23 pts på 2,59, så han har stadig lidt vej før han bliver helt god.
Dagens debutant var Sune, der stillede op i Pink Ladies-bilen, selvom den trofast blev kaldt "Det fedtede Lyn" hele aftenen. Sune havde lidt mere fart end yngste Schumacher og kørte på 22 hjem til en femteplads.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 17 0 0 1:41:17 18
Louise 15 0 0 3:30:40 18
Martin 18 0 0 2:37:99 20
Brian Nielsen 18 0 0 3:26:45 21
Sune 19 1 0 2:31:23 22
Michael Stehr 17 4 0 2:59:66 23
Bjarke 17 4 0 3:38:77 24
Michael Ingeman 18 6 0 3:57:48 27
Niels 17 2 10 1:40:46 30

Løbet l�bsvejr

Lige inden starten begyndte det at øsregne uden udsigt til tørvejr, så der var dømt 100m fri bambi.
Louise lagde sig fra starten af uimodståeligt i spidsen og det så ikke ud til at nogen kunne hente den gule racer.
Mikkels Williams fulgte med et stykke bagefter, og da Otto nægtede at pitte som den eneste efter første runde var ferrarien pludselig med i topkampen.
Lige efter de to fulgte Renaulten, NKA'en og Lynet i tæt kamp. Sune var endda blevet overhalet af den sidste Williams i pitten, men havde prompte drønet gaspedalen i bund og stereoen i top og overhalet igen.
Lige efter disse fire fulgte den sidste (øreskadede) Williams med Bjarke og Michael i sin Minardi.

På anden omgang fortsatte den gule Jordan med at ligge i front, dog skrumpede forspringet lidt ind i løbet af omgangen.
Mikkel var kommet tættere på, og havde lagt afstand til resten.
Det Lyserøde (småsnavsede) Lyn havde kørt umiodståeligt på anden omgang og var nu pludselig på tredjepladsen, mens tilskuerne sang.
Ferrarien var faldet lidt tilbage i tvekamp med den bageste Williams, muligvis på grund af manglende rutinde hos Schumi jr.
Martin og Niels i Leoparden og NKA-dytten havde tabt et par dueller og måtte finde sig i lave placeringer inden sidste omgang.
Minardien lå urealistisk nok ikke sidst, den gik ud på sidste omgang inden Brians Renault, der havde måttet tage en tur i græsset efter et uheldigt andet sving.

På tredje omgang så det længe ud til at Louise skulle hente sin første sejr, men i hårnålen svigtede nerverne, bilen blev overpresset og hun spandt rundt. Istedet drønede Mikkel forbi i sin Williams og tog sæsonens første sejr.
Bjarke styrede sin Williams ind på en andenplads efter et flot løb, 1-2 til Williams.
Sunes transportable stereoanlæg boogiede ind på en fjerdeplads, og det er sikkert ikke det sidste, racerverdenen har set (og hørt) til disco-drønet.
Til alt held for Louise nåede hun lige at smøvle sin ramponerede Jordan over stregen på en fjerdeplads, før Niels kom drønende ind på femtepladsen efter at have vundet duellen med Martin i det sidste sving. Det sidste spin havde altså kostet tre placeringer...
Syvendepladsen blev vundet af Brians Renault i hård kamp med Minardien.
Otto havde egentligt været med længe i sin Ferrari, men han mårtte samme sted som sidste år give fortabt og lade sig overhale efter sidste sving på sidste omgang. Denne gang fik han dog reddet bilen, så han trods alt fik afsluttet løbet, en klar forbedring, og manager Michael Stehr kunne da også være tilfreds med det unge håb.

Jeg synes banen favoriserer de forreste meget, idet de aldrig mærker de virkelige ulemper af alle kombinationssvingene, nemlig at folk står i vejen. på den anden side var det meget fonøjeligt med de tætte kampe nede bagved. Banen er helt sikkert sjovere i regnvejr, for så har pole position ikke så stor en fordel som ellers. Denne gang var der ingen behov for motorer, men derimod for dæk og benzin.
Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Mikkel 1 D�ktype 6 3 3 4 2 3 1
Bjarke 2 D�ktype 6 3 3 3 2 3 2
Sune 3 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2
Louise 4 D�ktype 6 3 3 4 2 4 0
Niels 5 D�ktype 8 2 3 3 2 3 1
Martin 6 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2
Brian Nielsen 7 D�ktype 8 3 3 2 2 2 2
Michael Ingeman 8 D�ktype 7 3 3 3 1 3 2
Michael Stehr 9 D�ktype 10 1 2 3 2 2 2