Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Chicago, 12. juni 2014


track

Kørere

Niels, Martin, Bjarke, Søren, Christa og Hans Peter.
Deltagerne bygger biler.
1: Deltagerne bygger biler.

Kvalifikation kvalvejr

Solen skinnede under kvalifikationen, det passer tilsyneladende Niels mindre og mindre for igen denne gang lavede han flere udskridninger i svingene.
Martin havde mere kontrol over bilen, men var dog noget langsommere på tiden, så han endte bag Niels.
Bjarke gjorde det til en dyd at ramme ved siden af så mange sving som muligt (3), men da han ikke skred ud overhovedet, tog han foreløbig pole.
Sørens omgang blev ikke god, da han, udover at lave en kørefejl, kørte mere sidelæns end forlæns, så han havnede bag alle andre.
Christa omgang var noget bedre, selvom hun også skred ud, og da hun holdt stilen for rookies med at bruge tid, betød tiden at hun startede i den tunge ende.
Hans Peter kørte for første gang i 3 år, og det kunne ses at han var lidt rusten, dog placerede han sig foran Christa og Søren.
Startgridden.
2: Startgridden.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 23 0 0 3:16:22 26
Niels 20 6 0 1:58:31 27
Martin 21 2 0 4:07:35 27
Hans Peter 19 4 0 5:46:47 28
Christa 21 4 0 5:34:93 30
Søren Mors 22 6 10 3:35:90 41

Løbet l�bsvejr

Solen holdt og til starten var der ingen skyer på himlen, måske var det den, Martin fik i øjnene, da han stallede sin bil i starten, og måske var det den, der udløste det efterfølgende sammenstød med Christa.
Martin Leopard) staller bilen i starten og det går ud over Christas Sauber, der får lidt skrammer i undvigemanøvren.
3: Martin Leopard) staller bilen i starten og det går ud over Christas Sauber, der får lidt skrammer i undvigemanøvren.

De tre forreste holdt fint sammen i starten af første omgang, og da de nåede toersvinget inden broen, kunne Niels ligge i favorabel position og se på den tætte kamp mellem Hans Peter og Bjarke lige foran ham.
Hans Peter (Ko) og Bjarke Williams) i tæt duel, med Niels i venteposition bagved. Martins Leopard anes i baggrunden.
4: Hans Peter (Ko) og Bjarke Williams) i tæt duel, med Niels i venteposition bagved. Martins Leopard anes i baggrunden.

Det efterfølgende hop over broen udnyttede Niels til at accelerere forbi de to kamphaner og lægge afstand ned til dem.
Niels (Mesterbil) får et forspring.
5: Niels (Mesterbil) får et forspring.

forfølgerne samlede sig inden de sidste sving, og i næstsidste sving gik det galt for Hans Peter, da Søren torpederede ham med sin Sauber. Heldigvis for Søren var Sauberen solid nok til at køre videre som om intet var hændt, men det kostede for Hans Peters Ko.
Næstsidste sving: Hans Peter i spin efter en påkørsel fra Sørens Sauber.
6: Næstsidste sving: Hans Peter i spin efter en påkørsel fra Sørens Sauber.

I forvirringen lavede Niels en kørefejl ved at vælge den forkerte bane i 'krydset', som betød at han ikke kunne pitte - han hævdede selv det var for at udvise fairness og give de andre en chance...
Niels (Mesterbil) beslutter sig for at køre forbi pitten ved at vælge den forkerte bane i krydset.
7: Niels (Mesterbil) beslutter sig for at køre forbi pitten ved at vælge den forkerte bane i krydset.


Mens Niels kørte uden om pitten, kørte Bjarke og Martin ind samtidigt som de nærmeste forfølgere, begge for at reparere lidt på bilen, imens Niles øgede sit forspring.
Niels (Mesterbil) udbygger føringen ved perfekt indkørsel tli første sving, mens forfølgerne i baggrunden er på vej ud af sidste sving.
8: Niels (Mesterbil) udbygger føringen ved perfekt indkørsel tli første sving, mens forfølgerne i baggrunden er på vej ud af sidste sving.

Christa og Hans Peter pittede også, mens Søren overhalede dem udenom pitten. det betød at han overhalede Bjarke og martin og pludselig var på andenpladsen.
Forbi krydset: solid føring på tre ture til Niels (Mesterbil) foran Søren (Sauber), Martin (Leopard) og Bjarke (Williams)
9: Forbi krydset: solid føring på tre ture til Niels (Mesterbil) foran Søren (Sauber), Martin (Leopard) og Bjarke (Williams)

Udover Hans Peters exit pga. svær træthed, skete der ikke meget på anden omgang.
Søren betalte lidt for sine manglende dæk, mens Niels holdt skansen oppe foran.
Niels' (Mesterbil) føring er reduceret lidt, mens Martin (Leopard) og Bjarke (Williams) haler ind.
10: Niels' (Mesterbil) føring er reduceret lidt, mens Martin (Leopard) og Bjarke (Williams) haler ind.

Føringen holdt til pitrunden, hvor Martin havde reduceret afstanden til 1 tur mens de skiftede til nye bløde dæk.
Efter pitstop er Martin (Leopard) kommet tæt på Niels.
11: Efter pitstop er Martin (Leopard) kommet tæt på Niels.

Bjarke gik i pit umiddelbart efter og valgte hårde dæk, pga. manglende benzin, mens Søren, som havde kæmpet sig op, fik nye bløde dæk på. Christa var sidste racer i pitten, noget efter Søren.


På starten af omgangen var der ingen ændringer i toppen, og Niels begyndte at glæde sig til en sejr.
Forspringet holder
12: Forspringet holder

Afstandene blev dog mindre henover broen, og pludselig var alle tæt på hinanden - på sidste omgang!
Inden sidste del af løbet ligger bilerne overraskende tæt. De er femte gear, så der er kun 2-3 ture fra Niels i front til Christa i den bageste Sauber.
13: Inden sidste del af løbet ligger bilerne overraskende tæt. De er femte gear, så der er kun 2-3 ture fra Niels i front til Christa i den bageste Sauber.

Søren havde fået god fart i Sauberen og kom helt o pat true på føringen, på et tidspunkt var han endda foran, men Niels slog hurtigt kontra og kom, som John Nielsen siger 'hurtigere på gassen', og så var kampen i front afgjort til Niels' fordel.
Sidste sving: Niels (Mesterbil) accelererer forbi Søren (Sauber) mens Martin (Leopard) ser til.
14: Sidste sving: Niels (Mesterbil) accelererer forbi Søren (Sauber) mens Martin (Leopard) ser til.

Søren blev en sikker toer, mens Martin tog sig af tredjepladsen.
Niels får sin tredje sæsonsejr foran Søren og Martin.
15: Niels får sin tredje sæsonsejr foran Søren og Martin.

Derefter var den ingen spænding, Bjarke havde for stor afstand til Christa til at det kunne blive til en duel, og dermed endte løbet.

Chicago er helt igennem en ok oplevelse. Der siger noget at bilerne er så tæt på hinanden på tredje omgang, og vi fik presset bilerne.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
Søren Mors 2 D�ktype 9 1 2 3 2 3 2 6
Martin 3 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 5
Bjarke 4 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 4
Christa 5 D�ktype 9 1 2 3 2 3 2 2
Hans Peter Udg. 2. omg. D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 3
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.