Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Zandvoort 1+2, 18. september 2014


track

Kørere

Niels, Martin, Bjarke, Jens, Søren og Christa

Kvalifikation kvalvejr

Det regnede i kvalifikationen, og selvom Niels kørte hurtigt som i ikke ret meget tid, lignede det ikke en oplagt pole, da han var færdig.
Det var heller ikke længe, han havde den, for Martin kørte lige efter, og selvom han brugte 4 minutter mere, havde han meget mere styr på bilen og banen, og der var ingen tvivl om at hans omgang var bedre.
Bjarke kørte som en turist, der skal se det hele, han brugte i hvert fald mange ture på at komme rundt. Til gengæld skred han ikke ud nogen steder, så det var kun 19 sekunder, der holdt ham fra at tage andenpladsen fra Niels.
Jens brugte ikke mange ture, men han havde forregnet sig et par steder, og det udløste straffe fra løbets stewards, så han havnede bagerst. Søren havde lidt bedre styr på tingene, men var ikke hurtig nok til at true Bjarke på tredjepladsen.
Christa kørte den sidste kvalifikationsrunde, og det gik meget fornuftigt, men hun måtte acceptere en startplads som næstsidst, lige bagved Søren og foran Jens.
Startgridden, Martin forrest.
1: Startgridden, Martin forrest.

Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Martin 26 1 0 7:18:56 34
Niels 28 5 0 3:13:16 36
Bjarke 31 0 0 5:18:94 36
Søren Mors 27 3 0 8:30:22 38
Christa 29 3 0 7:37:50 39
Jens 26 2 20 8:06:91 56

Løbet l�bsvejr

Regnen fortsatte til start, og der blev tænkt noget over opsætningerne.
Bjarke og Niels kom som ventet fint fra start i front, men det var Christa, der gjorde sig positivt bemærket ved at hægte sig på dem, mens de tre sidste faldt en anelse tilbage i andet sving.

I andet sving deler feltet sig i to, med Martin (Leopard), Niels (Mesterbil) og Christa (Sauber) i front.
2: I andet sving deler feltet sig i to, med Martin (Leopard), Niels (Mesterbil) og Christa (Sauber) i front.

Hun fortsatte med at køre stærkt, og i femte sving satte hun dem fuldstændigt af til en fin soloføring.

Halvvejs på første omgang tager Christa føringen og sætter Niels og Martin af bagude.
3: Halvvejs på første omgang tager Christa føringen og sætter Niels og Martin af bagude.

Desværre for hende gik sving seks ikke lige så godt, og så var Bjarke og Søren der med det samme, mens Niels og Martin havde travlt med at tabe tærren.
Værst gik det ud over Martin, hvis motor pludseligt satte ud, og så måtte han genstarte.

Martin (Leopard) havde fået den forkerte motor med. her sætter den ud og sender ham i spin, mens alle andre kører rigtigt stærkt.
4: Martin (Leopard) havde fået den forkerte motor med. her sætter den ud og sender ham i spin, mens alle andre kører rigtigt stærkt.

Dermed var de tre blå biler i front, og der blev kørt pænt tæt i regnen...

Blå i front. Christa (Sauber, blå vinge) foran Søren (Sauber, hvid vinge) og Bjarke (Williams)
5: Blå i front. Christa (Sauber, blå vinge) foran Søren (Sauber, hvid vinge) og Bjarke (Williams)

Det varede dog kort, inden Søren i den ene blå smadrede igennem S-svinget i overgangen mellem de to baner og parkerede sin Sauber i sandet, og så var det løb slut for ham.

Søren oversatser igennem banens sværeste sving og sætter Sauberen i sandet.
6: Søren oversatser igennem banens sværeste sving og sætter Sauberen i sandet.

Den efterfølgende forvirring (og lidt moro - det hører med) benyttede Niels til at kile sig ind imellem de to resterende blå biler, mens Bjarke lagde afstand.

Bjarke holder føringen, mens Niels er kommet op på en andenplads. Lige bagved har Christa travlt med at vinke til Søren i sandet, mens Martin lægger an til at køre ind i banens hårdeste sving.
7: Bjarke holder føringen, mens Niels er kommet op på en andenplads. Lige bagved har Christa travlt med at vinke til Søren i sandet, mens Martin lægger an til at køre ind i banens hårdeste sving.

Niels og Christa kæmpede for at nå Bjarke, og på omgangens sidste sving lykkedes det, da Bjarke måtte sætte farten ned.

Christa (Sauber) er kommet med igen, og der er helt tæt i toppen.
8: Christa (Sauber) er kommet med igen, og der er helt tæt i toppen.

Alle tre pittede samtidigt, det var dog kun Niels, der forsøgte - og lykkedes med - et hurtigt pitstop. Jens havde brugt hele omgangen på at starte bilen og fulgte lidt efter, mens Martin var sidste bil i pitten efter motorspinnet.

På starten af anden omgang er der kommet spredning på feltet.
9: På starten af anden omgang er der kommet spredning på feltet.


Niels fik i løbet af omgangen skabt et hul til Bjarke, der igen fik skabt et hul til Christa, selvom Niels gjorde hvad han kunne for at vente på de andre, her på billedet nedenfor rammer han for kort ind i femte sving

Niels holder sin føring, men der er ikke langt ned til Bjarke.
10: Niels holder sin føring, men der er ikke langt ned til Bjarke.

Han ventede dog ikke længere tid end at han holdt føringen, mens Christa kæmpede sig op for at kæmpe med Bjarke.

Niels rammer svinget perfekt, mens Bjarke og Christa bringer sig i position til at forsøge det samme.
11: Niels rammer svinget perfekt, mens Bjarke og Christa bringer sig i position til at forsøge det samme.

Det blev en sjov kamp, der havde en kulmination da Bjarke skred ud i S-svinget, men i modsætning til Søren en omgang tidligere, holdt han raceren på banen, og kunne køre videre bagefter.

Bjarke kan ikkeholde sin Williams i regnen, og han tager et spin på vej ud af svinget, mens Christa holder bilen i svinget.
12: Bjarke kan ikkeholde sin Williams i regnen, og han tager et spin på vej ud af svinget, mens Christa holder bilen i svinget.

Niels benyttede sig endnu engang af de blå bilers kamp, og denne gang betød det en pludselig komfortabel føring.
Samtidig var Jens og lige bagefter Martin ved at komme op og true de to blå, der ikke længere så så hurtige ud, som de havde gjort

Nu er Niels langt foran og man ser Jens (Jaguar) komme op og true i kampen om andenpladsen.
13: Nu er Niels langt foran og man ser Jens (Jaguar) komme op og true i kampen om andenpladsen.

Niels kunne tillade sig at reparere bilen uden risiko for at miste føringen, mens Christa valgte ikke at pitte for at holde trit med Bjarke.

På starten af tredje omgang er forspringet stadig stort, mens de andre jagter.
14: På starten af tredje omgang er forspringet stadig stort, mens de andre jagter.


Niels kørte stærkt på tredje omgang, så i dagens anledning blev der taget et billede af mesterraketten.

Den suveræne bil på dagen.
15: Den suveræne bil på dagen.

Føringen holdt og var aldrig rigtigt truet, selvom Christa til tider kom tæt på, herunder et bilede taget lige efter et sats på vej ind i S-svinget mislykkedes og dermed så det ud til at være afgjort i front.
Christa på vej ind i S'et, mens Niels forlængst er forbi og Bjarke lurer bagved.
16: Christa på vej ind i S'et, mens Niels forlængst er forbi og Bjarke lurer bagved.

Det var det, og Niels kunne køre i mål til sin tredje sejr i træk denne sæson.

Niels vinder i fin stil.
17: Niels vinder i fin stil.

Længere nede bagved var Jens faldet lidt tilbage og befandt sig nu i kamp med Martin om fjerdepladsen.
Den blev afgjort i S-svinget, da Martin mistede kontrollen over Leoparden og kurede af banen ud i det våde sand, lige ved siden af Sørens parkerede Sauber.

Martins Leopard glider af banen og kurer ind i Sørens bil, der blev parkeret samme sted på første omgang.
18: Martins Leopard glider af banen og kurer ind i Sørens bil, der blev parkeret samme sted på første omgang.

Christa og Bjarke endte i hård duel om andenpladsen, og her sejrede Bjarkes erfaring, da han trak fra Christa til sidst, mens Jens kom ind som sidste bil over målstregen.

Denne gang viste benzin sig at være afgørende, udover at man skal slå bedre på sine motorcheck end Martin. Spiller man Z1+2 skal man være forberedt og starte i god tid, ellers bliver det en meget lang affære.


Timer 4.5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 11 2 5 3 3 2 1 2
Bjarke 2 D�ktype 10 2 4 3 3 3 2 10
Christa 3 D�ktype 11 2 3 3 3 3 2 4
Jens 4 D�ktype 11 2 4 3 3 2 2 5
Martin Udg. 3. omg. dæk D�ktype 10 2 4 3 3 3 2 1
Søren Mors Udg. 1. omg. dæk D�ktype 11 1 3 4 3 3 2 3
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.