Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Watkins Glen, 13. april 2005


track

Kørere

Carsten, Kasper, Louise, Niels, Thomas og Tomas fik de ulige placeringer i kvalifikationen.

Kvalifikation kvalvejr

Da kvalifikationen var spredt ud over flere borde, var det svært at danne sig et samlet overblik.
Dog formåede Louise at imponere i sin gule Jordan og erobrede pole med en fantomtid.
Tomas og Thomas klarede sig også ganske godt, når man tænker på at de kørte kval for første gang.
Det hele foregik i skinnende sol.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Louise 16 0 0 3:12:88 19
Carsten 17 0 0 3:53:73 20
Niels 19 0 0 2:02:01 21
Thomas 17 0 0 4:26:05 21
Tomas 16 0 0 6:13:12 22
Kasper 18 4 0 2:55:19 24

Løbet l�bsvejr

Skyerne havde trukket sammen inden straten, så kun Carsten havde valgt at køre med bløde dæk, mens resten af feltet satsede på det sikre.
Louise fik hurtigt trukket fra, men hendes Jordan fik problemer undervejs og hun faldt mange pladser tilbage.
Thomas, der i dagens anledning blev tituleret "Der Überzebra", valgte at køre udenom pitten og var dermed i front efter første omgang. Niels havde valgt at pitte sin lyseblå racer, og beklageligvis for ham og Thomas blev det til regnvejr, lige efter han havde sat nye hårde dæk på bilen...
Tomas, der i dagens anledning blev tituleret Tomas, valgte også at køre udenom pitten i håbet om at vejret ville skifte, mens Carsten kørte sin Toyota ind for at få regndæk på.
På femtepladsen fulgte den gule Jordan, der også var inde at pitte til regndæk, mens Kaspers Lotus lukkede leddet.


Det var tydeligt at bilerne med regnvejrsdæk havde en fordel på anden omgang.
Det var udelukkende fordi dækkene på Niels' racer var spritnye at han formåede at holde lidt fast, mens de andre biler med hårde dæk faldt støt og roligt tilbage.
Carsten havde fået bragt Toyotaen op på førstepladsen, og han ville have været afgørende foran, hvis ikke regnen havde stoppet permanent i slutningen af omgangen. Som det var, endte det med at Niels lige akkurat kunne følge med. Begge pittede til bløde dæk inden sidste omgang.
Louise havde fået bedre gang i den på anden omgang og kørte troligt i pit for at få bløde dæk på, ligesom Tomas i Minardien.
Der Überzebra fulægte lidt efter, mens Lotusen igen lukkede leddet.


Det viste sig hurtigt at Niels var urørlig på tredje omgang. Alle sving blev nået, og det var kun fordi de næste også kørte godt at sejren ikke blev større.
Tomas kørte også godt og det var kun fordi Minardien var bagud efter anden omgang at den ikke var oppe på omgangshøjde. Flot andenplads til debutanten.
Carsten og Louise kæmpede om tredjepladsen på sidste omgang, og som så ofte før når Toyotaen er med i en tæt duel til sidst, endte det med rød/hvid gevinst. Carsten overhalede i sidste sving og kørte tredjepladsen i hus foran en Louise, som tydeligvis havde brugt al sit held på kvalifikationen.
Thomas kørte sin Zebra ind på en femteplads efter at have lært på den hårde måde, hvorfor det er surt at køre med slidte hårde dæk i regnvejr.
Sidste mand over stregen var Kasper, der havde kørt ultraforsigtigt hele løbet. Med et par justeringer kan Lotusen godt komme til at køre stærkt, men lige i øjeblikket mangler der stadig en anelse.

Banen viste sig at være forbavsende mild overfor motorerne, hvad der gav sig udslag i færre motorskader og farefelter end ventet. De lange sving gjorde det muligt at planlægge en anelse mere end normalt, men heldfaktoren slipper man aldrig for i FD.
Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 9 2 2 2 3 3 1
Tomas 2 D�ktype 5 3 3 3 3 2 2
Carsten 3 D�ktype 9 3 3 2 2 2 1
Louise 4 D�ktype 8 2 2 2 4 2 2
Thomas 5 D�ktype 6 3 3 3 2 1 2
Kasper 6 D�ktype 6 3 3 2 3 3 2