Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Estoril, 13. juli 2005


track

Kørere

Bjarke, Brian Nielsen, Bruno, Carsten, Kasper, Louise, Mikkel, Niels, Peter Møller og Thomas var mødt op.

Kvalifikation kvalvejr

Niels og Mikkel kørte fantomtider hjem i solen og kom fortjent på de første to pladser, mens Kasper betalte dyrt for et par sats.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 0 0 1:35:87 17
Mikkel 17 0 0 1:53:27 18
Louise 18 0 0 3:25:46 21
Bruno 18 2 0 3:23:25 23
Thomas 16 4 0 3:50:17 23
Brian Nielsen 16 4 0 3:54:70 23
Carsten 17 4 0 3:00:85 24
Peter Møller 16 4 0 4:51:91 24
Bjarke 18 4 0 3:23:48 25
Kasper 18 10 0 3:08:04 31

Løbet l�bsvejr

Med ti biler på banen i solskin var der dømt motorræs, og det kom til at holde stik.
Brian fik fra en startplacering midt i feltet langsomt kæmpet sig vej op igennem feltet, og havde han ikke gået i pit for at skifte sine bløde dæk, havde han været alene i spidsen efter første omgang. Som det var hentede Louise og Mikkel Renaulten ved at køre uden om pitten.
Carsten valgte ligeledes at køre sin Toyota uden om pitten, og det hentede han de pittende Thomas og Niels på.
Kasper havde haft lidt uheld i Lotusen og valgte ikke at pitte for at hente lidt på de andre.
Lige efter ham fulgte Bjarke, der havde valgt at få hårde dæk på istedet.
Længe efter fulgte Brunos McLaren, og denne gang skyldtes det ikke en stall istarten eller dårlige slag til svingene, næ McLaren-motoren havde, meget realistisk iøvrigt, besluittet sig for slet ikke at fungere. Bruno havde ellers haft en fin omgang og med en tredobbelt slipstrømsmanøvre bragt sig i front på baglangsiden, men kort derefter satte motoren ud, og Bruno måtte starte den igen. Da det skete igen på mållangsiden, forsvandt håbet om topplaceringer.
Peter valgte at parkere sin Renault efter første omgang, fra en placering lige udenfor pointsene.


På anden omgang blev det hele meget tættere. De forreste biler skifetede hele tiden føringer, og der blev kastet motorpoints til højre og venstre.
Louise og Mikkel havde bragt sig i front, men da de gik i pit, blev de hentet af Niels og Thomas, der havde jagtet dem hårdt.
Bjarke havde fået sin Williams længere op i feltet og han fulgte ikke langt efter.
Brians Renault var faldet lidt tilbage, men var ikke mere end to ture efter de førende, så det var ikke galt.
Kasper og Carsten fulgte lidt efter, Carsten efter Toyotamotoren havde sat ud i Orfelha-kurven.
Bruno lukkede og slukkede feltet efter endnu engang at have måttet genstarte sin motor.


Tredje omgang blev til en kamp mellem Louise, Mikkel og Niels, mens Thomas var outsider i Zebraen. Båpde Mikkel og Niels pressede deres biler så hårdt at deres motorer kom faretruende tæt på kollaps. Det hele blev afgjort i sidste sving, da Mikkel nåede ind før Niels og Louise og kunne køre en sejr sikker hjem. Så sikker man nu kan køre, når ethvert ryk i femte gear kan medføre motorstop...
Niels kunne køre ud af sidste sving i et højere gear end Louise og deermed sikrede han sig andenpladsen på med samme risikable slutkørsel som Mikkel.
Louise blev taberen i trekampen, og måtte køre sin Jordan ind på en tredjeplads efter et løb, hvor hun endelig igen fik vist at hun kan hode farten i sin bil igennem et helt løb.
Thomas tangerede sin bedste placering som nummer fire, hans indsats blev derefter hyldet af de fremmødte zebraer fra nærmeste zoo.
Femtepladsen så længe ud til at ligge til Toyotaen, men da Carstens motor satte ud lige før mål, kunne en tålmodig Kasper overhale ham 2 meter inden målstregen og tage femtepladsen, mens Toyotaen humpede ind på en sjetteplads.
Brian kom sig aldrig rigtigt over sin 2. omgang, og kørte ind på en syvendeplads.
Bjarke kunne havde kæmpet med helt fremme, men da hans motor som så mange andres valgte at sætte ud på tredje omgang, måtte han nøjes med at fragte sin Williams ind på en ottendeplads.
Tilskuerne ventede længe på Brunos uheldsramte McLaren, men den forulykkede i svinget for enden af baglangssiden.

Det blev til et sjovt og tæt spil, hvor motorerne blev meget hårdere belastet, end nogen havde forudset. Tre motorer er helt sikkert ikke nok til ti mand og solskin! Tæt løb, så denne bane spiller jeg gerne igen.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Mikkel 1 D�ktype 8 2 4 3 3 2 1
Niels 2 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1
Louise 3 D�ktype 7 3 4 2 4 2 0
Thomas 4 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2
Kasper 5 D�ktype 6 3 3 3 3 3 1
Carsten 6 D�ktype 8 3 3 2 3 2 1
Brian Nielsen 7 D�ktype 7 3 3 3 3 3 0
Bjarke 8 D�ktype 7 3 4 2 3 2 1
Bruno Udg. 3., dæk D�ktype 7 3 3 3 3 3 0
Peter Møller Udg. 1. D�ktype 7 4 4 2 3 2 0