Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Sepang, 10. august 2005


track

Kørere

Bjarke, Brian Nielsen, Kasper, Martin, Mikkel og Niels var mødt frem for at spille.

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen, der foregik i solskin, udemærkede sig ved at ingen fik strafpoints. Det tror jeg ikke er set før, og for en gangs skyld kom tiden til at have en reel betydning.
Fra Niels i pole til Bjarke bagest var der ikke mere end to points, det er ikke meget!
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 21 0 0 2:29:53 23
Mikkel 22 0 0 2:36:47 24
Martin 22 0 0 3:14:67 25
Kasper 22 0 0 3:26:56 25
Brian Nielsen 21 0 0 4:03:57 25
Bjarke 21 0 0 4:22:75 25

Løbet l�bsvejr

Solen blev med at skinne til selve løbet, der så feltet splitte sig i to på første omgang. Brian rykkede fra i Renaulten, mens Mikkel var lige i hælene på ham. Brian kunne dog sikre sig et lille forspring, da Mikkel uden held forsøgte at pitte kort.
Bjarke fulgte lige efter og valgte et langt pitstop, og i anden halvdel af feltet lå Kasper, Niels og Martin. Martin havde helt sikkert haft sin Leopard længere fremme, hvis ikke motoren havde sat ud i sidste sving. H gik derfor i pit, mens Kasper og Niels drønede forbi


Anden omgang var statisk oppe foran. Brians Renault blev ved med at få gode slag, mens de to Williams var i hælene på ham med deres bløde dæk. Alle tre valgte at pitte, uden at det rykkede i stillingen.
Bagved faldt Kasper længere fra i sin Lotus, mens Martin hentede ham til sidst.
Niels lukkede feltet med den lyseblå racer efter den værste omgang længe.


Brian kørte tredje omgang uden benzin og den manglende evne til at geare hårdt ned tog på dækkene, mens Mikkel og Bjarke langsomt hentede ind. det endte således med at Brian blev hentet i det sidste og afgørende sving af begge to, men formåede aligevel at trække Renaulten ind over stregen, inden både Bjarke og Mikkel passerede ham i samme tur. Den tætteste afslutning længe :-)
Kasper og Martin kæmpede længe om fjerdepladsen og for at nå ind i svingene, og det hele blev afgjort i næstsidste sving, da Martin nåede ind og Kasper blev efterladt udenfor med en tvunget nedgearing.
Niels lukkede på sin værste dag, hvor tredje omgang var endnu værre en anden. Da sejrceremonien var ovre, var han stadig på vej ind efter sidste omgang...

Sepang kan være meget frustrerende at køre på, idet der er mange steder, hvor man kan være lidt uheldig. Omvendt betyder det også at en føring ikke nødvendigvis holder helt hjem. Den tætte afslutning er et plus på en bane, der så ud til at være bedst for bløde dæk.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Brian Nielsen 1 D�ktype 8 3 3 3 3 2 0
Bjarke 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Mikkel 3 D�ktype 7 3 3 3 3 2 1
Martin 4 D�ktype 7 3 4 3 2 2 1
Kasper 5 D�ktype 6 4 3 3 3 2 1
Niels 6 D�ktype 11 2 2 2 2 2 1