Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Jubilæums-banen, 10. oktober 2005


track

Kørere

Bjarke, Brian Nielsen, Carsten, Kasper, Niels, Søren og Troels

Kvalifikation kvalvejr

I solskin sikrede Niels sig pole i en kvalifikation, der mest af alt vil blive husket for Carstens besluitning om at tage et ekstra stop i første sving for at give de andre en chance - det er da fairness! ;-)
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 21 2 0 2:38:59 25
Søren 23 2 0 3:59:63 28
Carsten 24 0 0 4:28:72 28
Kasper 22 2 0 5:00:86 29
Bjarke 22 2 0 5:42:20 29
Brian Nielsen 21 2 0 6:23:43 29
Troels 22 4 0 7:31:29 33

Løbet l�bsvejr

De to forreste, Niels og Brian, havde som de to eneste valgt at starte på hårde dæk pga. det overskyede vejr. Det betalte sig imidlertidig ikke, da der ikke kom nogen regn, og de lå da også sidste efter første runde.
I front lå istedet Sørens gule Jordan og Bjarkes Williams. Begge valgte at pitte, Bjhareks mekanikere havde mest fart på, og så kunne han lukke det lille hul op til Søren.
Lige efter fulgte Carsten, Kasper og Troels i hård kamp, og også her valgte alle at gå i pit.

På anden omgang fik Carsten for alvor fart i Toyoaten og indehnetede for derefter at sætte de to førende. Han valgte at pitte for at have en frisk bil til sidste omgang.
Søren og Troels havde fået følgeskab af Bjarke, hvad der udviklede sig til en tæøt duel, og det endda på¨trods af at Bjarke lå i spidsen efter at have været i spin i Virage Rod Runner(5) pga ophængsfejl. Igen pittede alle.
Kasper kom kort efter, han havde også været på en snurretur, da hans motor satte ud i Virage Droopy(6), også med ophængsfejl.
Brians Renault havde oddsene imod sig, men kæmpede for at holde afstanden til den forankørende Lotus på et minimum. Bagved besluttede Niels sig for at stoppe motoren i sin NKA-racer og gå ud at skrive autografer i første sving på anden omgang. Det var naturligvis udelukkende et udtryk for at han ikke ville spolere den hårde positionskamp udenfor og fordi tilskuerne ville sige farvel til den regende mester, intet andet! Det blev understreget da han mødte flere fans i Virage Guy Ness(2) og stoppede bilen igen, et sandt triumftog

Tredje omgang blev en nervepirrende affære oppe foran. Halvvejs igennem overhalede Søren Carstens Toyota, men kun for at se motoren sætte ud lige bagefter i Virage Mad Mac(3).
Det betød at Carsten kunne køre en sejr hjem, idet ingen af de andre kom tæt nok på til at være farlige til sidst.
Da Bjarke også havde været en tur i det horisontale pariserhjul lå andenpladsen lige til Troels, der kunne køre en yderst ramponeret Jaguar ind på en flot andenplads.
Søren fulgte kort tid efter og på fjerdepladsen endte Brian, som længe havde lagt og kæmpet en intens duel med Bjarkes Williams.
Bjarke erobrede femtepladsaen foran en slukøret Kasper, der i sin Lotus havde satset hårdt til sidst og tabt fjerdepladsen i et spin i sidste sving.
Sidste mand i mål var Niels, der brugte hele dagen til at køre tre æresrunder.
Hele herligheden tog ca 5 timer, mest af alt fordi det er en langsom bane at køre kvalifikation på og komme rundt på, der blev spillet hurtigt nok.
Denne gang gik det hårdt ud over motorerne, og vi talte 15 farefelter til sidst, heraf ét karroserifelt. Næste gang skal man tage motorpoints med, mange motorpoints...
Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Carsten 1 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1
Troels 2 D�ktype 7 3 3 2 3 2 2
Søren 3 D�ktype 7 3 4 2 3 2 1
Brian Nielsen 4 D�ktype 7 3 3 3 3 3 0
Bjarke 5 D�ktype 7 3 4 2 2 2 2
Kasper 6 D�ktype 8 3 3 2 3 2 1
Niels 7 D�ktype 10 2 3 2 2 2 1