Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Daytona Beach, 15. maj 2007


track

Kørere

Alex, Bjarke, Lars, Louise, Martin, Mikkel, Niels og Ruobing

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikation blev kørt i overskyet vejr, og Niels tog endnu en pole. I den tunge ende af kvalifikationen gjorde Lars sig bemærket ved at tage hele 12 strafpoints og en sikker plads bagest i gridden.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 0 0 1:26:19 17
Mikkel 18 0 0 1:42:59 19
Bjarke 17 0 0 2:26:90 19
Louise 18 0 0 2:49:50 20
Ruobing 16 0 0 4:07:17 20
Martin 19 0 0 2:53:00 21
Alex 17 2 0 5:18:00 24
Lars 19 12 0 2:58:81 33

Løbet l�bsvejr

Solen brød frem lige inden starten gik, og det skabte lidt bekymring hos flere managers, der havde svært ved at vurdere hvor hård banen ville være for motorer.
På trods af en for ham fremragende start, hvor han ikke kom bagud i det første sving, måtte Niels aligevel se sig passeret af flere på første omgang. Louise var en af dem, og hun trak fra, da hun nåede pitten og gennemførte et vellyket kort pitstop.
Lige efter fulgte Martin, Niels og Ruobing, der havde fårt et mindre hul til de andre.
Alex kæmpede lidt med Mikkel, men da Mikkels mekanikere ikke kunne få fart nok stoppet, kunne Alex køre sin Ferrari frem til et lille forspring foran Williams-bilerne, da Bjarke hentede lidt på Mikkel også ved pitstoppet.
Sidst i feltet kunne Lars ikke rigtigt få Toyotaen i gear.


På anden omgang så det et stykke tid ud til at Louise i sin Jordan ville få skabt et afgørende hul ned til forfølgerne, men det glippede, og da farten faldt hen imod sidste sving, måtte hun se sig passeret af Niels, der havde godt gang i rakketten og oevrhalede hende med et hurtigt pitstop.
Ruobing, der i kobilen klarede det fint i sit kun andet løb, valgte at satse hårdt på at nå op, og sdatset lykkedes i sdste sving, hvor hun trak så hurtigt fra, at hun kunne indhente Louise og kæmpe med om andenpladsen.
Martin fulgte efter i sin Leopars, der igen var fulgt af Alex i Ferrarien. Alle havde success med korte pitstop, pånær Louise, der havde behov for at tanke op.
Bjarke, Mikkel og Lars fulgte som de sidste, og Mikkel præsterede endnu engang ikke at ramme det første sving, på trods af det kun var 1 ud af 6 for at misse. Bjarke benyttede lejligheden til at skifte til hårde dæk til sidste omgang.


På tredje omgang fik Ruobing endnu mere fart i bilen, og hun hentede Niels, således at de to måtte kæmpe om førstepladsen. Det gik så godt for hende, at hun kunne trække afgørende fra i sidste sving til en flot sejr i sit kun andet løb - første gang for en ko-bil.
Niels, der måtte give fortabt lige inden sidste sving, kørte bilen ind på en sikker andenplads.
Louise om på en lige så sikker tredjeplads, da ingen kunne true hende bagfra.
Da Martin ramte sikkert, og Alex lige så runden efter, kunne de ikke længere trues bagrfra, og de blev henholdsvis fem og seks.
Bjarke havde en spinkel mulighed for at hente Alex i det sidste sving, men måtte se ferrarien vinke farvel til ham og nøjes med en sjetteplads.
Syvendepladsen blev afgjort, da Toyotamotoren satte ud for Lars i næstsdiste sving lige inden langsiden fra sidste position, og Mikkel blev en sikker syver, mens Lars lukkede og slukkede.

Banen viste sig ikke at være så motormæssigt krævende, som vi havde frygtet, mens vi fik brug for alle vores benzinpoints. Ligeledes var det utroligt tæt på første omgang, og der blev kontrolleret karrosseri mange gange. Det virkede som om det var svært at komme meget frem på hver omgang i forhold til de andre, spørgsmålet er om det ville have været anderledes, hvis vi havde tilladt at bruge det fjerde spor.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Ruobing 1 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2
Niels 2 D�ktype 7 2 5 2 3 2 1
Louise 3 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2
Martin 4 D�ktype 8 2 3 2 3 2 2
Alex 5 D�ktype 7 2 3 2 4 2 2
Bjarke 6 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2
Mikkel 7 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2
Lars 8 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2