Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Detroit, 18. juli 2007


track

Kørere

Bjarke, Brian, Bruno, Martin, Niels og Ruobing

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikation foregik uden den store ståhej trods truende skyer i horisonten.
Niels fik endnu engang pole, mens havde lagt taktik efter at vinde fra bageste startposition.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 19 0 0 1:37:56 20
Bruno 18 0 0 2:58:03 20
Martin 18 2 0 2:21:63 22
Ruobing 18 0 0 4:17:96 22
Bjarke 20 0 0 3:02:82 23
Brian Nielsen 18 6 0 3:13:97 27

Løbet l�bsvejr

Skyerne forsvandyt inden starten, så alle havde valgt at starte på bløde dæk.
Trods gunstig udgansposition fra pole lykkedes det Niels på vanlig vis at spilde muligheden for at sætte konkurrenterne, så allerede i første sving var der tæt kørsel. Ruobing skabte med kobilen så meget ravage, at Martins Leopard gik i spin allerede efter første sving på grund af sammenstød med kobilen. Det udnyttede Niels til at skaffe sig et lille forspring til de andre.
Bruno, Ruobing og Bjarke fulgte efter lige i hælene på ham, mens Brian fulgte med lidt længere bagude.
Martin ville have haft en chance for at følge mned i det mindste Brsians Renault, men han havde været i spin i chicanen som følge af en påkørsel af Bjarke, og tog efterfølgende fire stop i treersvinget.


I starten af anden omgang havd Bajrke med et hæjt gear overhalet Bruno og Ruobing ind i første sving, og han overhalede faktisk også Niels, selvom det var Niels' andet stop...
Det kostede dyrt for Bjarkes dæk, og det skulle blive værre senere.
Niels holdt sig i spidsen gennem anden omgang, så det var om andenpladsen, det interesante slag stod mellem Bruno, Ruobing og Bjarke.
Efter tredje sving blev Bjarkes mesterbil elimineret, da han forsøgt at køre smørklat mellem VBrunos McLaren og Ruobings Ko, og man skal ikke spøge med køer... Bjarke gik i spin og herefter var det et opgør mellem Bruno og Ruobing, der stadig var tæt på Niels.
Martin havde fået lidt mere fart i bilen og overhalede Brian inden sidste sving, og der var lidt vej op til de næste.
Brian lukkede feltet, da Bjarke i kamp med Martin om næstsidstepladsen i chicanen havde oversatset og parkeret sin mesterbil i gruset.


På tredje omgang var der aldrig tvivl om Niels' sejr, som blev cruiset hjem i raketten.
Kampen om andenpladsen blev afgjort i chicanen, da Ruobing fra en favorabel position, mistede overblikket og var tvunget til at køre så langsomt ud af den, at Bruno kunne lade sin McLaren passere til en sikker andenplads.
Men det skulleikke ende her for Ruobing. Martin havde nemlig fået sin Leopard i så mange omdrejninger, at han med et højere gear overhalede Ruobing i opløbet og tog tredjepladsen for næsen af hende. Flot kørt af Martin, der havde været i spin hele to gange.
Brian lukkede feltet med en femteplads på en dag, hvor renaulten bare ikke kunne komme igang.

Efter vi kom igennem den første omgang, synes jeg løbet blæv en anelse statisk, det kan godt være banen er lidt bedre, hvis vi er flere på den. Ellers vil jeg mest huske løbet som der, hvor Ruobing gjorde krav på status som FørerKo ved at køre aggresivt og være stærkt medvirkende årsag til samtlige spin, det var høj klasse!


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 2
Bruno 2 D�ktype 8 3 3 2 2 2 2 3
Martin 3 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 4
Ruobing 4 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2 1
Brian Nielsen 5 D�ktype 7 3 3 3 2 3 1 5
Bjarke Udg. 2 omg. dæk D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.