Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Kyalami, 10. januar 2007


track

Kørere

Alex, Brian, Lars, Martin, Morten og Niels endte med at spille på bane 2, der i dagens anledning var en fotokopieret version af bane 1.

Kvalifikation kvalvejr

I kvalifikationen formåede Niels endnu engang at placere sig forrest, på trods af at Bent havde vundet den samlede kvalifikation.
Alex og Morten konkurrerede om hvem, der kunne få flest strafpoints. Alex vandt.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 0 0 1:17:60 19
Brian Nielsen 17 0 0 2:41:32 19
Martin 19 0 0 2:32:75 21
Lars 18 0 0 3:08:56 21
Morten 17 6 0 3:05:65 26
Alex 17 8 0 3:52:63 28

Løbet l�bsvejr

Det blev til en kaotisk start i regnvejr. Lars fik superstartet sin Toyota, mens Alex bagest måtte sande at ulykker sjældent kommer alene, da han stallede sin Ferrari.
Niels måtte se sig passeret i første sving og blev tvunget i inderbanen i andet sving med tabte dæk tilfølge. Heldigvis betød det at han lige præcist fik raketten indenfor i det tredje sving, og den føring holdt omgangen ud, så han kunne køre først i pit til et mislykket hurtigt stop.
Efter ham fulgte i en jævn strøm Martin i sin Leopard(langt stop), Lars i Toyota (godt kort stop), Brian i Renault (langt stop), Morten i sin BAR (godt kort stop), og til sidst Alex i Ferrarien til et langt stop.
Der var en pæn, lille afstand mellem alle biler


På anden omgang udbyggede Niels føringen i den lille lyseblå og kørte ind til langt pitstop. På dette tidspunkt lignede han en urørlig vinder
Martin hang på så godt han kunne og fulgte efter til et langt pitstop også, da hans pitplacering betød at det ikke kunne betale sig at forsøge at pitte kort.
Morten havde længe kæmpet for at komme op, og ved ikke at pitte, lykkedes det ham at avancere forbi både Renault og Toyota ind i første sving.
Lars, som fik en forskrækkelse, da Brian næsten fik parkeret sin Renault på tværs af pitindkørslen i et spin, fulgte dog godt med og gav Morten kamp til stregen.
Brian havde som skrevet været uheldig (eller dødskørsel-i-sving-agtig) nok til at spinne lige inden pitindgangen, og med en lidt hurtigere start i første gear, havde han også fået blokeret Lars så hårdt, at Toyoaten skulle have været i første gear for at komme i pit, udover at være fanget bagved Brians langsomme Renault, der kørte i pit på fælgene. Det skete ikke, og Brian kom derfor ud af pitten noget efter Lars var kørt væk.
Ferrarien ville ikke noget denne dag for Alex, og han måtte se afstanden til konkurrenterne blive større og større.


På tredje omgang så det en overgang ud til at Niels skulle have konkurrence af Martin, der var på vej op og fik hentet lidt, men i sidste kombinationssving fik Martin ikke helt holdt Leoparden på den rigtige linie, og Niels kunne trække fra til sikker sejr.
Martin fik til gengæld lige pludseligt nok at gøre med at holde Lars væk, der havde fået fyret godt op under Toyotaen, og nu udgjorde en reel trussel. Det blev dog aldrig til mere og Martin kunne køre over som toer med Lars som treer.
Morten havde måttet kapitulere til Lars tidligere, da BAR'en bare ikke kunne holde til to omgange for fuldt drøn. Resultatet blev at Morten måtte sætte farten ned og acceptere en fjerdeplads.
Brian kom ind som femmer og Alex som sekser på en omgang, der aldrig bød på muligheder for forandringer for deres vedkommende.

Jeg synes Kyalami er meget sjovere i tørvejr, da spillet til tider virkede lidt statisk. Det var ikke nemt at komme op og udfordre den foranliggende, hvis han var en tur foran. Måske spillede det ind, at vi var seks, det kunne have givet noget mere dynamik at flere havde måttet vælge en mindre optimal kørelinie. Jeg håber at det bliver tørvejr, hvis denne bane er at finde på programmet i en fremtidig sæson.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 9 1 3 3 2 3 1
Martin 2 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2
Lars 3 D�ktype 8 3 4 2 2 2 1
Morten 4 D�ktype 7 3 3 3 2 3 1
Brian Nielsen 5 D�ktype 7 2 2 3 2 2 2
Alex 6 D�ktype 6 3 3 2 2 4 2