Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Zandvoort 1+2, 10. januar 2008


track

Kørere

Bjarke, Brian, Hans Peter, Kasper, Mikkel, Niels og Ruobing

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i solskin, og det var mange af os glade for. Det ville slet ikke have været til at overskue at skulle køre på den lange bane i regn...
Mikkel sikrede sig pole.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 24 0 0 3:18:78 27
Niels 26 0 0 3:49:05 29
Bjarke 23 2 0 5:51:28 30
Hans Peter 24 0 0 6:32:12 30
Ruobing 24 0 0 7:50:93 31
Kasper 27 0 0 5:12:16 32
Brian Nielsen 27 0 0 8:11:91 35

Løbet l�bsvejr

Solen blev ved med at skinne til løbsstart, så det tegnede godt for tilskuerne.
Vi havde besluttet at køre 2 omgange, tildele bilerne 27 points og tillade at have 4 points i pitten for at kompensere for den øgede løbslængde. Samtidigt havde vi valgt at åbne begge pits.
Mikkel og Hans Peter lagde sig i spidsen på den første halvomgang, heldigvis for resten af feltet mislykekdes deres korte stops til nye bløde dæk.
Niels, der som den eneste havde valgt at starte på hårde dæk, fik dermed muligheden for at komme tæt på, da han ikke pittede. Sammen med ham kom Kasper og Brianb ud fra vellykkede korte pitstops med masser af fart i bilerne.
Ruobning havde ikke held med sit pitsop til hårde dæk og tabte dermed lidt tid,til resten.
Bjarke kom sidst ind i pitten. han havde ellers en god start, men en kæmpe kørerfejl gav et spin i slutningen af tredje sving, ligen inden alle andre kørte forbi i sjette gear...

På anden halvomgang fik forfølgerne med Kasper, Brian og Niels så meget fart i dres biler, at de overhalede Mikkel og Hans Peter. Brian kørte forbi pitten og holdt sig dermed på højde med Niels i mesterbilen og Kasper i sin vanlige Lotus. Kasper havde ellers truet med at skifte bil, idet den ikke virkede så god sidste sæson.
Mikkel holdt ligesom Brian sin Williams ude af pitten og forsøgte derved at holde snor i de forreste.
Hans Peter pittede langt og tabte en anelse tid.
Ruobing kørte Koen fobi pitten, mens Bjarke valgte at gå ind og sæytte hårde dæk på sin bil.


I starten af anden omgang fik Niels rigtigt godt gang i mesterbilen. Det gik så godt at han chancede og kørte udenom pitten inden sidste halvdel af omgangen, selvom det betød tab af fart i første sving.
Lige efter ham fulgte Brian, der var blevet hentet af Hans Peter og Mikkel.
Kasper fulgte kort efter, hvorefter Bjarke og Ruobing nbegge fulgte meget tæt på hinanden, uden at køre i pit.

På sidste halvdel af omgangen fik Hans Peter og Mikkel hul ned til resten og nu stod afgørelsen mellem dem. De kom samtidigt igennem de sidste sving med Hans Peter en anelse foran, og på opløbssiden viste det sig at Hans Peter lige nøjagtigt havde den anelse mere fart end Mikkel, som der skulle til for at vinde. Debutantsejr til Hans Peter - godt gået :-)
Mikkel kørte sin Wiliams sikkert ind på enandeplads.
Brians og Niels havde mistet meget fart i pitstoprunden, og da de ikke fik fart nok i bilerne, kunne Kasper se sit snit til at hente og overhale dem på opløbssiden til en tredjeplads.
Brian fik akkurat sin Renault ind før end Niels, der måtte tage til takke med en femteplads.
Bjarke kørte sin Williams ind på en sjetteplads, mens Ruobing lukkede og slukkede i sit dårligste løb nogensinde.


Der var mange skift i placeringerne undervejes, hvad der var med til at gøre det sjovt. Samtidigt belønner banen at man en gang imellem venter med at geare op, så man kan få det høje gear igennem svinget, så den er slet ikke så dum. Dog undrede det os at er ikke var et større pres på motorerne, ingen kom i motorproblemer, og de ekstra points på bilerne viste sig ikke at være nødvendige. Måske var vi bare heldige, det må næste gang på denne bane vise.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Hans Peter 1 D�ktype 9 3 4 2 4 2 3
Mikkel 2 D�ktype 9 3 4 3 4 2 2
Kasper 3 D�ktype 8 3 4 3 5 3 1
Brian Nielsen 4 D�ktype 11 3 3 2 4 2 2
Niels 5 D�ktype 11 1 4 2 5 2 2
Bjarke 6 D�ktype 10 2 4 2 3 2 4
Ruobing 7 D�ktype 10 2 4 3 2 2 3