Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Suzuka, 12. maj 2004


track

Kørere

Carsten, Kasper, Martin, Mikkel, Morten, Niels og Peter Mains

Kvalifikation kvalvejr

For første gang nogensinde regnede det til kvalifikationen.
Det medførte lidt dårligere kvalifikation end ellers, og denne gang vandt jeg(Niels) kun pole i kraft af bedre tid end nummer to, Mikkel, der således var tæt på sensationen.
De fem andre landede alle på 25 eller 216 points, og derfor blev tiden utroligt afgørende, det er den tætteste kvalifikation nogensinde!
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 20 0 0 1:48:78 21
Mikkel 18 0 0 3:01:22 21
Martin 19 3 0 3:10:04 25
Peter Mains 19 3 0 3:26:87 25
Morten 20 1 0 4:13:87 25
Kasper 20 3 0 3:28:75 26
Carsten 20 3 0 3:41:35 26

Løbet l�bsvejr

Første omgang blev chokstartet af Kasper, der efter to sving måtte udgå med en karosseriskadet bil. Indtil da havde det været tæt løb med megen skubben. Første omgang kunne passende have haft overskriften Stockcarløb
Martin udnyttede sine bløde dæk på leopardbilen og bragte sig langt nok foran til at kunne tage et vellykket kort pitswtop for at skifte de bløde dæk.
Lige efter fulgte en gruppe bestående af Morten, Niels, Mikkel og Peter. Peter havde kæmpet sig op fra en dårlig start og havde som den eneste valgt ikke at pitte.
På en suveræn sidsteplads lå carsten, der havde brugt alt sit held i sidste måned.
På anden omgang viste Niels at selvom man ejer spillet, kan man godt slå godt. Martin blev hentet, og bilen så ikke for ramponeret ud, da han gik ud på sidste omgang.
Martin lå lige efter og valgte at ofre pitstoppet og bløddæksbonus for at holde trit.
Mikkel og Morten havde bevaret kontakten med hinanden gennem hele anden omgang, og begge valgte at pitte kort for at holde de bløde dæk ved lige.
Peter havde mistet noget terræn med dårlige slag og pittede også til sidste omgang.
Carsten valgte også at pitte kort, men for anden gang kunne toyotamekanikerne ikke finde de rigtige dæk første gang, og så tog det for lang tid. carsten var på dette tidspunkt 8 runder efter Førerbilen og havde mistet alle chancer for at vinde.
Tredje omgang udviklede sig til en nervekamp mellem de to førende. Ganske vist havde Niels et pænt forspring på starten af omgangen, men det hele blev sat til på langsiden inden sidste sving. På trods af gamle, slidte dæk kunne Martin tage sidste afgørende sving i et højere gear, og på opløbsstrækningen passerede Martin uimodståeligt Niels, og blev dermed den femte vinder i lige så mange løb.
Kampen om tredjepladsen var ligeledes tæt, her trak Mikkel det længste strå i duellen, der havde varet lige siden starten mod Morten.
Peter bugserede sikkert sin uheldsplagede toyota ind på en femteplads, og kort tid efter sejrsceremonien var overstået, kom Carsten ind med sin ramponerede toyota på en sjette- og sidsteplads.
Navn Placering
Martin 1
Niels 2
Mikkel 3
Morten 4
Peter Mains 5
Carsten 6
Kasper udg. 1 omg. karosseri