Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Watkins Glen, 6. februar 2008


track

Kørere

Bjarke, Brian, Hans Peter, Kasper, Lars, Martin og Niels

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i tørvejr, og Niels satte banerekord. I den anden ende var det kun 35 hundrededele sekunder, der skilte Kasper og Brian.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 0 0 1:45:97 19
Martin 17 0 0 2:46:31 19
Bjarke 17 4 0 2:25:84 23
Hans Peter 18 2 0 3:19:16 23
Lars 18 4 0 3:57:88 25
Brian Nielsen 19 6 0 3:42:06 28
Kasper 17 8 0 3:42:41 28

Løbet l�bsvejr

Regnskyerne trak sammen inden start, så selvom starten holdt tør, var der risiko for regn henad vejen.
Bjarke startede bedst og tog føringen i chikanen på første omgang, mens Niels, Hans Peter og Martin fulgte lige efter.
Brians Renault havde fået lidt fart og forsøgte at hænge på, mens Lars og kasper lukkede. Undervejs på første omgang var skyerne så meget væk, at alle valgte at fortsætte med bløde dæk.


Bjarkes Williams havde rigtigt meget fart på på anden omgang, så han øgede sin føring, mens Niels forsøgte at hænge på.
Hans Peter og Martin hængte også godt på, men de led lidt under dårlige pitplaceringer, og tabte lidt på den konto.
Kaspers Lotus fulgte derefter, med uændret afstand til de nærmeste foran.
Biran og Lars fulgte til sidst med motorproblemer, som de havde fået i løbet af omgangen, der var en del hårdere ved bilerne end første omgang.


Bjarke kunne på tredje omgang køre en komfortable sejr hjem, måske har det hjulpet at komme væk fra mesterbilen og tilbage i den 'gamle' Williams ;-)
I kampen om andenpladsen blev Niels hentet af både Martin og hans Peter, og det blev til en hård kamp, der først blev afgjort på sidste langsside. Her viste Hans peter at der er acceleration i hans Tyrell, og han tog andenpladsen foran Niels i raket-mesterbilen, mens Martin kørte Leoparden ind til en fjerdeplads.
Kasper kørte sin Lotus ind på en sikker femteplads.
Bagest kæmpede Brian med sin Renault og Lars med Toyotaen, og det var tydeligt at kampen om sjettepladsen ville blive vundet af den, hvis bil gik mindst i stykker. Det så slemt ud for Brian, der måtte se sin renault gå i spin ige efter at have hentet Toyotaen i inner loop (chikanen), men da Toyotaens ophæng gik i stykker i hæl-svinget (fjerdesidste), kunne Brian indhente og overhale ham.

I tørvejr virker Watkins Glen som en forholdsvisn statisk bane, hvor der maksimalt kan hentes en enkelt tur i løbet af en omgang, afhængig af spin. Det havde nok været sjovere hvis det var begyndt at regne..


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Bjarke 1 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1
Hans Peter 2 D�ktype 9 2 2 3 2 3 1
Niels 3 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1
Martin 4 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2
Kasper 5 D�ktype 8 2 2 3 3 2 2
Brian Nielsen 6 D�ktype 9 3 3 2 2 2 1
Lars 7 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2