Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Indianapolis, 5. marts 2008


track

Kørere

Bent, Bjarke, Brian, Erik, Kasper, Martin, Niels og Ulla

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i overskyet vejr, men det forhindrede ikke Niels i at sætte ny banerekord, mens Martin satte sig på andenpladsen med en stærk runde.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 15 0 0 1:27:62 16
Martin 17 0 0 2:40:12 19
Bent 18 0 0 3:02:62 21
Bjarke 16 2 0 3:45:88 21
Erik 17 0 0 4:15:37 21
Brian Nielsen 19 0 0 3:57:90 22
Ulla 18 0 0 4:25:00 22
Kasper 18 6 0 3:51:21 27

Løbet l�bsvejr

Inden løbet forsvandt skyerne, og solen fjernede alle tanker om regnvejr.
Alle kom fint fra start, pånær Martin, der måtte se sin gode startposition forvandlet til en plads bagest i feltet, da hans bil nægtede at starte, havde Leioparden mom fået lampefeber?
Debutanten Erik demonstrerede at man godt kan væer hurtig, selvom man er ny, og han fik langsomt lagt lidt luft til sine forfølgere, mens hans pitcrew skiftede dæk til hårde dæk.
I hælene på ham var Bent og Bjarke, og der kunne sikkert have været flere, hvis ikke Bjarke havde spærret effektivt for fire andre ved pitindgangen. Han tog tilmed det eneste successfulde hurtige pitstop og tabte dermed ikke afstand til de to andre.
Som følge deraf havde Brian valgt at køre Renaulten udeniom pitten, da den aligevel var optaget og han ingen skade havde. Niels fulgte samtidigt med, da han heldigt havde undgået at blive blokeret yderligere i pitlane.
Ulla, Martin og Kasper fulgte alle ind for at reparere deres dæk.


På anden omgang viste Erik at Jaguarer også kan køre stærkt, og han fik lagt en stor afstand ned til resten, som blev yderligere udbygget, da han valgte ikke at pitte.
Niels havde fået sin Mesterbil i gear, og kunne med et vellykket hurtigt pitstop lægge lidt afstand ned til forfølgerne, men det var ikke meget.
Bjarke og Bent fulgtes stadig ad på anden omgang, hvor de havde fået selskabs af Ulla NKA-racer.
Martin og Kasper fulgtes ad bagest, mens Biran lukekde og slukkede. Det havde vist sig at eksperimentet med slidte bløde dæk ikke gik så godt, når man samtidig er uheldig.


På tredje omgang var der aldrig rigtig tvivl om Eriks sejr, og han kunne tage den med ro de sidste par sving og køre bilen over stregen til sikker debutantsejr - flot!.
Niels havde bagv6ed haft held til at holde forfølgerne væk og tog andenpladsen noget tid efter Erik havde forladt sin bil.
Bjarke og Bent kæmpede til det sidste, og det blev Bjarke, der tog det længste står og kørte sin Williams først over stregen som treer, mens Bent fik Zebraen ind på en fjerdeplads.
Ulla blev en sikker femmer, mens Martin og Kasperkæmpede indædt videre om 6.pladsen, og det kaspers Lotus, der viste sig at være hurtigst til sidst.
Brians Renault lukkede ræset ved at køre in som otter i et løb, hvor den viste at nogle gange kan den kun køre hurtigt i én af tre omgange...

banen var overraskende blid ved bilerne, og der blev næsten ikke smidt karosseri på trods af at der var en del check, især på første omgang. Det lod heller ikke til at der blev brugt så meget benzin, som folk havde ventet, mens der var god brug for dæk. Med det forspring Erik fik, var det næsten umuligt at hente ham, men konkurrenternes tilsyneladende forkerte dækvalg skal hverken ligge ham eller banen til last.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Erik 1 D�ktype 7 3 3 3 2 2 1
Niels 2 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1
Bjarke 3 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2
Bent 4 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1
Ulla 5 D�ktype 9 3 3 2 2 2 1
Kasper 6 D�ktype 7 3 3 3 2 3 1
Martin 7 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2
Brian Nielsen 8 D�ktype 7 3 3 3 2 2 1