Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Long Beach, 14. maj 2008


track

Kørere

Efter kvalifikationen endte Hans Peter, Niels, Lars, Martin, Erik og Robert på bane sammen.

Kvalifikation kvalvejr

Ganske som i 2005 regnede det under kvalifikationen, og det benyttede Niels sig af til at sætte sig tungt på banerekorden med en fantomomgang, der næppe bliver slået de næste par gange, banen skal spilles.
Regnen voldede nogle problemer, og der var flere strafpoints end normalt, hvad der betød at folk, der fik et eller to, placerede sig fint fremme i gridden.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 15 1 0 1:14:00 17
Hans Peter 17 1 0 2:26:62 20
Lars 16 4 0 2:16:62 22
Robert 19 0 0 4:21:56 23
Martin 19 6 0 3:06:25 28
Erik 21 7 0 3:12:40 31

Løbet l�bsvejr

Ulig 2005 blev regnen kun værre frem til start, og da løbet gik i gang, var det med visheden om at den ikke holdt op igen.
Selvom Niels for en gangs skyld kom fint fra start, var det aligevel Hans Peter, der førte efter første omgang, da han i kampens hede valgte at styre sin Tyrell forbi pitindgangen (og Niels, der holdt og spærrede i den).
Pitcrewet hos Niels fik akkurat bilen hurtigt nok ud til at blokere for de bagvedliggende, så jeg var voldsomt populær ;-)
Robert kørte Sauberen uden om pitten, så han holdt trit med Niels på andenpladsen.
Martins pitcrew var også hurtige, så han tabte ikke så meget tid alligevel på at vente på at mesterbilen kørte ud.
Med to mislykkede pitstops fulgte Erik og Lars lige bagefter. Denne omgang havde været præget af noget skubberi, og der var en del farefelter på banen


På anden omgang samledes bilerne sig på forunderlig vis, og Hans Peter måtte se sig indhentet til sidst.
Han var blevet indhentet af Niels og Martin, der havde sat skub i henholdsvis mesterbilen og Leoparden. Alle valgte at pitte langt, pånær Martin, der mislykkedes med et hurtigt pitstop.
Efter de tre fulgte Robert med et mislykket kort pitstop, Lars med et langt, og Erik, der ikke mente at hans Jordan havde noget behov for at pitte.


Tredje omgang var regnskabets time. Først betalte Martin prisen for manglende bremser ved at kollidere med en forankørende, og Hans Peter betalte dyrt for at mangle benzin på anden halvdel af omgangen. Resultatet blev at Niels kørte mesterbilen over stregen til sin første sæsonsejr, mens Hans Peter måtte tage til takke med andenpladsen i en meget brugt bil.
Erik havde haft god nytte af at lade bilen køre forbi pitten tidligere, og i heftig nærkamp med Lars vandt han tredjepladsen, mens Lars kørte Toyotaen ind som firer.
Robert fik aldrig rigtigt gang i Sauberen på tredje omgang, og han lukkede feltet.

Når man ser resultaterne, kan man godt få en fornemmelse af der næsten ingen udskiftning er fra start til slut, men jeg synes der var rigtig meget nærkamp i regnen, og at alle havde en chance for at i det mindste føre. Det ses måske tydeligst af at der efter 2 omgange ikke var mere end én runde mellem første og sidste mand. Det viste sig at vi manglede benzin, og de fleste brugte 2 per omgang.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Hans Peter 2 D�ktype 8 3 3 2 2 3 1
Erik 3 D�ktype 7 3 3 3 3 3 0
Lars 4 D�ktype 6 2 4 3 3 2 2
Robert 5 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2
Martin Udg. 3. omg. bremser D�ktype 8 1 4 3 2 2 2