Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Melbourne, 11. juni 2008


track

Kørere

Bjarke, Hans Peter, Niels, Kasper, Erik, Brian, Mikkel, Robert og Alex.

Kvalifikation kvalvejr

I solvejret konkurrerede Bjarke og Hans Peter om hvem der kunne starte fra bagerste position - Bjarke vandt.
I den anden ende tog Mikkel pole foran Niels, og Kasper kørte stærkt og fik en startplacering som nummer 3.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 16 0 0 1:39:16 17
Niels 16 2 0 1:37:03 19
Kasper 16 2 0 2:36:16 20
Alex 17 2 0 3:42:91 22
Robert 19 0 0 4:17:22 23
Erik 16 6 0 3:42:46 25
Brian Nielsen 18 6 0 3:32:28 27
Hans Peter 28 8 0 3:07:99 28
Bjarke 19 6 0 3:22:47 28

Løbet l�bsvejr

Solen havde ingen intentioner om at gemme sig, så der blev inden starten kigget meget på sidste solskinsløb i Melbourne så folk kunne lægge strategi.
Starten blev en kaotisk affære med mange biler, der kørte rigtigt, rigtigt tæt. Til alles store forbløffelse medførte det ikke rigtigt karrosseriskader, men det kunne det sagtens have gjort. Bjarke og Hans Peter startede godt nok bagerst, men de brugte deres rutine og slipstrøm til at hente resten allerede i andet sving. Niels gjorde brug af sine hårde dæk til at skaffe sig et lille forspring, så mesterbilen var første i pit, som blev brugt til at skifte til bløde dæk.
Bjarke ville muligvis også have været i pit, men da Robert holdt i vejen, valgte han at fortsætte på de bløde dæk, kort efter Niels.
Robert havde styret sin Sauber fornuftigt rundt, og lå i en gruppe sammen med Mikkel og Alex. I stoppet havde Robert valgt at skifte de bløde dæk med hårde, da hans dæk ikke føltes helt rigtige til kørestilen.
Hans Peter, Kasper og Brian fulgte lige efter, mens Erik var sidste mand - det var ikke en god start for Jaguaren.


Niels pressede bilen hårdt for at beholde føringen på anden omgang, og der var bekymrede miner, da han gik i pit som den første, idet bilens ophæng var yderst slidt, inden sidste og afgørende omgang.
Lige bagved kørte de to Williamsbiler nærmest parløb for at hente Niels i front, og det var kun Hans Peter i sekshjuleren, der kunne holde trit med de to. Det gjorde han blandt andet ved at udnytte sine hårde dæk til ikke at pitte efter omgangen.
Alex havde været helt oppe at snuse til andenpladsen undervejs, men han måtte sande at det er risikabelt at køre med ferrarimotorer, da han gik i spin halvvejs på omgangen. Han holdt sig dog oppe på en femteplads, hvos han kæmpede med Robert, der som Hans Peter valgte ikke at pitte.
Jaguaren var der komemt ganske fint skub i på anden omgange, og Erik kunne fornøjet vinke til de to, han havde overhalet, da han gik i pit.
Kaspers Lotus kom efter, og Brian fulgte som sidste mand i Renaulten.


På tredje omgang demonstrerede Niels hvordan Mlebourne skal køres på hårde dæk. Der blev kørt hårdt til, og samtlige dækpoints blev brugt, hvad der resulterede et yderst belejligt spin lige inden sidste sving fra 6. til 1. gear i en rigtigt slidt bil. Anden sejr i træk til den forsvarende mester.
Af de tre forfølgere havde Bjarke fået klart mest ud af sin Williams, godt hjulpet på vej af et spin for den anden Williams-kører Mikkel, og han kunne tage en sikker andenplads.
Robert styrede sin Sauber ind på den sidste podieplads efter et solidt løb, mens Mikkel kom ind splitsekundet efter.
Eriks Jaguar havde tager to mere, så han blev femmer, mens Alex fik den skrøbelige Ferrari ind som sekser.
Hans Peter tabte utrolitg meget tid på sidste omgang og måtte tage til takke med en syvendeplads, hans første placering udenfor podiet.
Brian blev otter og kasper nier i et løb, hvor de aldrig rigtigt fik gang i deres racere.

Melbourne var også denne gang en udfordrende bane at sætte bil op til, og ganske som sidst var der forbavsende få karosseriskader. Til gengæld blev der spildt lidt motorer, og til sidst var der 13 farefelter på banen. I tørvejr så det ud til at den belønnede hårde dæk, men det afhænger sandsynligvis af kørestilen. Der var mange overhalinger undervejs, så man skal forvente mange placeringsskift.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 9 1 4 3 2 2 1
Bjarke 2 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2
Robert 3 D�ktype 10 2 3 2 2 2 1
Mikkel 4 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2
Erik 5 D�ktype 7 3 4 3 2 2 1
Alex 6 D�ktype 9 2 3 3 1 3 1
Hans Peter 7 D�ktype 8 3 3 3 2 2 1
Brian Nielsen 8 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Kasper 9 D�ktype 7 2 4 3 2 3 1