Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Imola, 7. juli 2008


track

Kørere

Niels, Kasper, Lars, Brian, Mikkel, Martin og Simon

Kvalifikation kvalvejr

I solen kørte Niels forrygende (og lidt heldigt) og tog banerekorden, mens Kasper for anden gang i denne sæson måtte tage en straf.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 14 0 0 1:31:65 15
Mikkel 16 0 0 1:55:37 17
Brian Nielsen 16 0 0 3:13:90 19
Simon 16 0 0 3:27:00 19
Lars 19 2 0 3:47:62 24
Martin 19 0 0 3:33:25 22
Kasper 13 2 10 2:55:92 27

Løbet l�bsvejr

Til den solrige start havde alle valgt at køre med bløde dæk, og Martin valgte at givge alle andre lidt forspring da han stallede i Leoparden.
På trods af optimal startposition (læs: som vanlig) forspildte Niels i mesterbilen chancen for at lægge afstand til resten af feltet, og det var Lars i Toyotaen, der tog føringen efter en tæt omgang, da han valgte ikke at pitte på trods af bløde dæk, med Niels efter.
Mikkel havde også godt fart i sin Williams og fulgte lige efter på tredjepladsen.
Martin og Kasper fulgte umiddelbart derefter ens Simon overhalede Brians Renault ved ikke at pitte.
Brian kunne have været markant længere fremme, men i tredje sving blev han påkørt af Lars med et spin til følge, og så var topplaceringerne væk.


På anden omgang gik det godt for Lars, der holdt Toyotaen i front, mens Martin havde fået sat turboen til efter sin dårlige start og formåede at hente ham ved ikke at pitte.
Niels og Mikkel kørte en tæt duel kort derefter, mens Simon og Kasper lukkede til sidst.
Brian havde satset hård på omgangen, men udgik i næstsidste sving, da hans dæk ikke kunne klare presset.


Lars lignede længe en suveræn vinder, og han kunne endda sætte farten lidt ned til sidst uden at risikere at blive overhalet, inden han kørte sin Toyota først over stregen.
Martin var oppe at true Lars, men på opløbslangsiden kom Mikkel stormende bagfra og tog andenpladsen for næsen af ham i en forrygende finish. På trods af den mistede andenplads var der ikke helt utilfredse miner i Leopardlejren efter den dårlige start fra den næsten lige så dårlige startposition.
Niels havde undervejs opgivet at få mesterbilen til at følge med og humpede ind på en fjerdeplads, mens Simon og Kasper tog sig af de to sidste pladser.

Banen viste sig denne gang ikke at kræve så meget benzin som frygtet for alle andre end Lars, der måtte se Toyotaens tank tømt, til gengæld var det vigtigt at få ramt fjerde sving rigtigt for at kunne undgå at tabe tid i de efterfølgende sving.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Lars 1 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1
Mikkel 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Martin 3 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2
Niels 4 D�ktype 11 1 3 2 2 1 1
Simon 5 D�ktype 9 3 3 2 2 2 1
Kasper 6 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1
Brian Nielsen Udg. 2. omg. dæk D�ktype 11 2 3 2 2 2 0