Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Hungaroring, 10. oktober 2008


track

Kørere

Niels, Bjarke, Hans Peter, Martin, Lars, Brian, Simon og Jens

Kvalifikation kvalvejr

I tørvejr lagde Niels ud med at tiltuske sig hele 12 strafpoints i kvalen på dårlig kørsel, og så var der lagt op til alternativ startgrid.
Bjarke kørte sig til en suveræn pole, med Lars og Hans Peter noget efter.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 16 0 0 2:42:22 18
Lars 17 2 0 3:25:37 22
Hans Peter 19 0 0 3:27:00 22
Martin 18 4 0 3:13:44 25
Jens 16 4 0 5:36:59 25
Simon 17 6 0 4:17:31 27
Niels 16 12 0 1:34:22 29
Brian Nielsen 19 8 0 4:26:38 31

Løbet l�bsvejr

Som vanligt i Ungarn startede regnen 5 minutter inden løbsstart uden udsigt til at holde igen før næste gang, vi skal køre kval på den - det regner altid i Ungarn...
Jens fik en superdebut i Jaguaren da han fik en perfekt start, mens Simon stallede sin Jordan og måtte se sig henvist til den tunge ende af feltet.
I front var det en tæt affære, hvor Bjarke fik et lille forspring i sin Williams ned til forfølgerne. Uheldigvis for ham (og heldigvis for alle andre) fik Jens presset sin Jaguar forbi på vej ind i pitten, og med et vellykket kort pitstop fik han spærret både for Bjarke og Brian, hvad der var udbredt tilfredshed med hos alle andre end de to. De kom dog ind uden at tabe alt for meget tid. Lars og Hans Peter hang også fint på i topstriden.
Simon og Martin kæmpede lidt bagved, mens Niels havde en dårlig omgang og afsluttede feltet.


I løbet af anden omgang holdt de forreste fint sammen, dog med Bjarke igen lidt i front. Det stoppede dog da Bjarke sendte Williams-raceren i spin efter sving 9 fra forreste position. Øjeblikke senere gjorde Brian nøjagtigt det samme, og så var de dømt ude ude af førerstriden.
Bjarke fik dog spærret så meget i pitten, at Jens og Lars valgte at køre helt forbi den, og det gav dem en lille føring over Hans Peter, der valgte at køre i pit, trods alt.
Bjarke fulgte lidt efter, sammen med Niels, der havde lidt fart i bilen og Simon, der ikke syntes hans Jordan skulle i pit denne gang.
Bagest lå Martins Leopard og Brians Renault.


På tredje omgang var det ikke til at skille Toyotaen og Jaguaren ad, indtil Jens valgte at køre lidt mere forsigtigt end Lars. Det skulle han aldrig have gjort, og han så derefter kun bagenden af Lars' Toyota. Lars så¨sig aldrig tilbage og kørte sig ind til sæsonens tredje sejr.
Hans Peter tog chancen da den bød sig og satte fart på alle sine seks hjul til at overhale Jens i opløbet og køre sig ind på andenpladsen, mens Jens fik en tredjeplads i debuten - det kunne være gået langt værre.
Niels havde fået arbejdet sig lidt op og endte på en fjerdeplads.
Simon, der også havde kæmpet med farten denne dag, kørte ind som femmer, mens Bjarke, der havde satset voldsomt på en sejr (og tabt), sluttede som sekser.
Martin gik i spin halvvejs igennem omgangen, og det gav ham en syvendeplads, mens Brian kørte Renaulten ind som ottende og sidste mand.

Hungaroring er overraskende tæt at køre på, og der er virkelig muligheder for at spærre for de andre. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes om banen, men jeg er nok bare træt af at det altid regner (som de to sidste løb fra 2004 og 2006).


Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Lars 1 D�ktype 8 1 3 3 2 3 2
Hans Peter 2 D�ktype 9 3 2 3 2 3 0
Jens 3 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2
Niels 4 D�ktype 10 1 2 3 2 3 1
Simon 5 D�ktype 9 3 3 2 2 2 1
Bjarke 6 D�ktype 10 1 2 3 2 2 2
Martin 7 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2
Brian Nielsen 8 D�ktype 10 2 3 2 2 2 1