Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Nürburgring, 7. januar 2009


track

Kørere

Niels, Bjarke, Lars, Martin, Simon, Brian, Robert, Sune, Troels og Lehel

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen forløb i tørvejr, og Niels fik endnu engang pole. Martin havde en fin kval også, og han startede som nummer to.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 19 0 0 1:37:85 20
Martin 17 0 0 3:04:72 20
Lars 18 0 0 3:10:13 21
Bjarke 18 0 0 3:17:37 21
Troels Bjerre 21 0 0 4:31:97 25
Sune 19 4 0 3:37:47 26
Robert 22 0 0 4:30:81 26
Simon 19 4 0 4:45:53 27
Brian Nielsen 21 2 0 5:19:63 27
Lehel 22 0 0 6:00:62 28

Løbet l�bsvejr

Med 10 biler på banen var der lidt bange anelser blandt nogle for hvor meget vi ville køre ind i hinanden. Heldigvis var det solskin, og det gjorde det lidt nemmere for de fleste at sætte bilerne op. Første omgang på en masse overhalinger og mere eller mindre hasarderet kørsel, eksempelvis måtte både Niels og Lehel acceptere 6 dækpoint for tredje sving, da de satsede på at køre stærkere end alle andre. Det var nu Bjarke og Lars, der kom bedst ud fra en kaotisk første omgang på trods af deres startpladseringer i andenforreste startrække.
Sune kunne måske have først sin Pink Ladies op foran, men det hurtige pitstop mislykkedes, så han fulgte en tur efter sammen med Simon, der også havde fået god fart i sin Jordan.
Niels havde måttet acceptere at falde igennem feltet, da han åbenbart stadig havde travlt med at fortælle alle om hvor godt det var gået til DM, og tilsyneladende havde Martin lyttet efter, i hvert fald lå hans Leopard på turhøjde med mesterbilen.
Lehel havde fået mere ud af at køre hasarderet i sin McLaren, og kunne tage et langt pitstop med et smil, mens Brian, Robert og Troels lukkede feltet af bagved.


På anden omgang kæmpede Lars og Bjarke lidt, men halvvejs igennem omgangen satte Bjarke fart i sin Williams og lagde afstand til Lars i Toyotaen.

Sune havde en lidt anonym omgang og hødt afstanden både fortil og bagtil.
Bagved Sune var fire kørere i kamp om fjerdepladsen, med skiftende føringer. Niels, Martin og Simon valgte alle at pitte, og Niels benyttede lejligheden til at sætte hårde dæk på bilen til sidste omgang.
Efter forfølgergruppen kom 'hovedfeltet' med tre biler: Roberts Sauber, Brians Renault og Lehel i McLaren.
Troels havde undervejes været i store problemer i Grease Lightning, og havde været i spin 2 gange, 1 på grund af ophæng, og 1 på grund af motordefekt.


Der blev aldrig tvivl om Bjarkes sejr da han holdt den pæne afstand ned til Lars hele vejen igennem, og han kunne lade sig hylde som vinder af sæsonens første løb.
Lige så lidt tvivl om Bjarkes sejr var der om Lars' andenplads, da han også holdt et fint tempo.
I forfølgergruppen holdt Sune sit lille forspring, og han kunne køre sin lyserøde bil ind til en tredjeplads, mens Martin fik fjerdepladsen i Leoparden.
Niels og Simon havde planlagt at køre deres godt brugte biler ind som fem og seks, henholdsvis, men Robert havde helt andre planer med sin Sauberracer, og med en uimodståelig slutspurt indhentede han Simon i sidste sving og overspurtede Niels i opløbet med en opvisning i hvordan man bør afslutte et løb.
Dermed endte Niels som sekser og Simon som syver
Lehel havde kørt stille og roligt på tredje omgang, og han lukrerede på Brians motordefekt halvvejs gennem tredje omgang til at sikre sig ottendepladsen i sit første løb nogensinde.
Brian havde som sagt en motordefekt, men han fik alligevel sin Renault ind på en niendeplads, og det skyldtes i høj grad at Troels måtte ud på endnu en rutchetur i Grease Ligthning og sluttede langt efter alle andre. Ikke lige den debut, han kunne have håbet på.

Banen bød på en del kampe, og det var tydeligt at der var lige så meget kamp mellem de midterst- og bagest placetrede som der var mellem de forreste. Det føltes til tider en anelse kaotisk, men det tror jeg har noget at gøre med at vi var 10 og forsøgte at speede lidt op ved at tillade at flere rykkede samtidigt, når deres ture ikke havde indflydelse på hinanden. Jeg gider godt spille igen, ikke mindst fordi jeg gerne vil have en bedre bilopsætning næste gang... :-)


Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Bjarke 1 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2
Lars 2 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2
Sune 3 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1
Martin 4 D�ktype 9 1 4 3 2 2 1
Robert 5 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1
Niels 6 D�ktype 9 1 3 2 2 3 2
Simon 7 D�ktype 7 3 4 2 2 3 1
Lehel 8 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2
Brian Nielsen 9 D�ktype 11 1 3 3 1 2 1
Troels Bjerre 10