Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Estoril, 9. marts 2009


track

Kørere

Bjarke, Sune, Martin, Ulla, Niels, Simon og Bent

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik denne gang i regnvejr, og det gav åbenbart kørerne problemer, i hvert fald formåede både Sunem Martin og Niels at score 10 strafpoints for fejl undervejs...
Efter at have overværet fejl af forskellig kaliber belsuttede vi os for at fejl, der ikke bliver rettet øjeblikkeligt, skal give 10 strafpoint uanset hvad fejlen er. På den måde håber vi at undgå tvivlstilfælde, selvom straffen kan føles hård til tider.
Simon benyttede sig af åbningen og tog sin første pole i sit niende løb - godt gået.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Simon 20 1 0 4:18:50 25
Bent 18 6 0 2:45:32 26
Bjarke 19 4 0 3:01:60 26
Niels 18 0 10 1:46:19 29
Ulla 16 9 0 5:46:24 30
Martin 16 2 10 3:37:25 31
Sune 18 2 10 3:00:34 33

Løbet l�bsvejr

Heldigivis for folks nerver jagede solen regnskyerne på flugt inden starten, og alle pånær Bjarke valgte at starte på bløde dæk. I starten så det ud tli at det ville koste Bjarke alle chancer, da han langsom faldt ned igennem feltet. Det gik derimod anderledes stærkt for Sune og Martin, der begge kom først ud af den tætte omgange med vellykkede hurtuge pitstpos, mens Ulla og bent holdt trit med dem ved ikke at pitte.
Simons forsøg på hurtiget pitstop gik ikke så godt (måske var mekanikerne stadig ved at fejre pole), og hans Jordan var lige bagfeter førergruppen.
Bagest lå Bjarke og Niels og sørgede for at ingen af de andre skulle hånes for den langsomste kørsel... De pittede begge, det hjalp heller ikke på afstanden til de foranliggende.


På anden omgang begyndte banen at tære på motorerne. Det fik Martin at føle, da hans Leopardmotor satte ud på baglangsiden, og Ulla sekunder efter, da hendes røg i det efterfølgende sving.
Sune benyttede sig af chancen og kørte fra resten og pittede endda et godt hurtigt stop igen, så han virkeligt fik bonus for ikke at konfigurere pitpoints.
Simon havde kørt fornuftigt på anden omgang, men måtte pitte langt for at reparerer på bilen, og derfor var han lidt efter Sunes lyserøde.
Bent havde været lidt i problemer i Zebraen og pittede langt på sit eneste pitstop. Det betød at Bjarke hentede ham ved at lade sin Williamsracer køre udenom pitten for at score gevinst ved sine hårde dæk. de havde sat Niels af efter sidste sving ved sammen med Ulla at spærre totalt for banen så han ikke kunne geare op til femte (helt ærligt guys - kan I ikke køre lidt hurtigere i femte? ;-)
Niels havde benyttet sig af konkurrenternes motorproblemer til at snegle sig op på femtepladsen, hvor han havde et vellykket hurtigt andet pitstop, mens Martin formåede at holde trit med ham selvom han pittede langsomt for at reparere sin motor.
Ulla kunne sagtens have været med i den kamp, hvis ikke lige det var fordi at hendes motor havde sat ud igen på mållangssiden. som er det værste sted at gå i spin overhovedet.


På tredje omgang kørte Sune fornuftigt og kunne køre den fine lyserøde bil ind over målstregen som vinder for anden gang i træk i denne sæson - godt kørt.
Bjarke havde haft helt fantastisk fart i bilen på sidste omgang, og han endte med at hente Simon i det sidste sving, hvor han fik fuld bonus for de hårde dæk ved at tage sidste tur et gear højere end Simon til en sikker andenplads, mens Simon kørte ind som treer i Jordanen.
Bent havde en relativt rolig sidste omgang, hvor han aldirg for alvor blev presset bagfra og ikke formåede at presse fortil, og derfor kom Zebraen over stregen som nummer 4.
Martin og Niels kæmpede lidt om femtepladsen, og ganske symptomatisk for mesterbilens sæson indtil videre, kom martin sejrrigt ud af den duel halvvejs gennem omgangen og lod sig ikke hente igen. Dermed sluttede martin som nummer 5 og Niels som 6.
Som sidste bil over stregen kom Ullas NKA-racer over i et løb, hvor hun aldrig rigtigt fik fart i den efter sit andet spin.

Estoril er et svært valg mellem bløde og hårde dæk, og det er måskemest af alt kørestilen, der skal afgøre det. Bjarke fik fint udbytte af sine hårde dæk ved ikke at pitte mellem anden og tredje omgang, men forinden havde Sune fået det maksimale ud af sine bløde dæk og havde på det tidspunkt en føring, der ikke lod sig hente. Jeg spiller gerne igen, men sådan er jeg jo :-)


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Sune 1 D�ktype 9 2 2 3 4 2 0
Bjarke 2 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2
Simon 3 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Bent 4 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1
Martin 5 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2
Niels 6 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2
Ulla 7 D�ktype 9 3 2 2 3 2 1