Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Suzuka, 27. april 2009


track

Kørere

Sune, Bjarke, Simon, Lars, Niels, Mikkel og Kasper.

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt mens skyerne trak sig sammen opver Suzuka. Slevom Bjarke fik kørten jævn god kvalifikation, var det ikke godt nok til forreste række, da både Niels og Mikkel havde fundet kvalifikationsterningerne frem med ny banerekord til følge.
I den anden ende var Kasper uheldig i andet sving og måtte indkassere 10 strafpoints.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:34:44 18
Bjarke 17 0 0 2:46:15 19
Mikkel 17 0 0 1:59:34 18
Sune 19 0 0 2:10:50 21
Lars 18 2 0 3:38:82 23
Simon 20 2 0 4:28:41 26
Kasper 18 0 10 3:08:68 31

Løbet l�bsvejr

Regnen brød frem inden starten gik, og der var ingen chance for bedring, så dækvalget var nemt denne gang.
Simon havde fået indstillet starteren helt perfekt og den gule Jordan strøg ferm fra starten i en superstart.
Det var dog Mikkel, der havde mest fart i bilen på første omgang, og han kunne pitte langt og satadig køre Williams-raceren først ud på anden omgang.
Niels havde haltet lidt bagefter midt på omgangen men kom op igen takket være et hurtigt pitstop, der gik fint.
Kaspers Lotus havde også haltet lidt på første omgang, men da han valgte ikke at køre i pit som den eneste, kunna han hente på den andre og var ikke langt efter Niels. I samme åndedrag kom resten af feltet også ud af pitten, og enkelte af dem kunne også have været lidt længere fermme, hvis ikke detvar fordi at Niels havde parkeret sin mesterbil i pitten på vejen ind og spærret for Sune, der så spærrede for Bjarke, hvad der betød at Simon med sit hurtige pitstop spærrede for Sune, der til gengæld spærrede for Bjarke...SDer var lidt trængsel :-)


På anden omgang satte Niels og MIkkel sig igennem og genoplivede den tætte rivalisering fra 2004, 2005 og 2007, da de i tæt parløb lagde en god afstand til forfølgerne. Der blev kørt til kanten af sandsynlighederne, og der går nok et stykke tid til at det sker næste gang. Niels pittede langt, mens Mikkel mislykkedes med et kort pitstop, der ville have givet ham et lille forspring, hvis det var lykekdes.
Sune havde fulgt pænt med, men havde måttet give op undervejs på omgangen, men han havde fart nok til også at have et forspring ned til resten af feltet, da hans korte pitstop i den lyserøde lykkedes.
Kaspers Lotus lå og kæmpede med Bjarkes Williams om fjerdepladsen, da kasper kørte ind ind til sit eneste pitstop og Bjarke til sit andet.
Bagest lå Lars i Toyotaen og Simon i sin Jordanm da lars havde været uheldig og Simons karosseri havde givet op i spoon-svinget (næstsidste sving).


På tredje omgang lå Mikkel og Niels og kæmpede indtil hårnålesvinget, da Niels fik trukket fra med endnu en god gang fart i mesterbilen, og det forspring lod sig aldrig indhente, dermed kørte Niels i mål til sæsonens første sejr.
Mikkel var lige så urørlig på andenpladsen, da Sune i tæt kamp med ham om andenpladsen på vej ud af spoon-svinget måtte se sit karosseri give op og gå i spin.
Det betød at Sune pludselig befandt sig i kamp med Bjarke om tredjepladsen, og da de begge kom samtidigt ud af sidste sving i samme gear, var der lagt op til en gyserafslutning mellem de to førende i stillingen, der begge satstede alt på en tredejeplads. Det blev Sune, der accellerede hurtigst ud af svinget, og dermed blev han sidste mand på skamlen med Den Lyserøde, mens Bjarke måtte tage til takke med sæsonens første placering udenfor podiet.
Kasper og Simon spandt begge rundt to gange på sidste omgang, så det var en smal sag for Lars at køre sin Toyota ind på en femteplads, mens kasper akkurat humpede ind på sjettepladsen foran Simons gule Jordan

Når det regner på Suzuka, bliver det rigtigt svært at sætte sine points rigtigt, da man normalt kører meget stærkt her. Med 7 biler viste det på tredje omgang, at det var en fordel med lidt ekstra ophæng, mens karosseriet havde fået nogle ture på de foregående omgange. En interessant bane, når det regner.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2
Mikkel 2 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2
Sune 3 D�ktype 8 2 2 3 3 2 2
Bjarke 4 D�ktype 7 3 3 3 3 2 1
Lars 5 D�ktype 8 2 4 3 2 2 1
Kasper 6 D�ktype 7 3 3 3 3 2 1
Simon 7 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2