Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Daytona Beach, 18. maj 2009


track

Kørere

Bjarke, Martin, Niels, Simon, Lehel og Kristian

Kvalifikation kvalvejr

Bjarke kørte med færrest slag under skyerne, men Niels havde endnu engang fuldt udbytte af hans hurtighed med at rykke, så han fik pole - ganske som sidste gang på Daytona. Kristioan blev dagens vinder af dækafbrændingskonkurrencen - 8 røg der undervejs...
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 0 0 1:42:22 19
Bjarke 16 0 0 3:19:53 19
Martin 18 0 0 3:29:10 21
Simon 18 0 0 4:04:41 22
Lehel 18 0 0 4:44:87 22
Kristian 20 8 0 3:40:07 31

Løbet l�bsvejr

På trods af de truende skyer i horisonten, valgte alle at starte på bløde dæk. På trods af en startposition som treer, fik Simon aligevel den bedste start, selvom Niels fulgte godt med indtil pitstoppet. De nåede begge to akkurat ind i sidste sving, før regnen brød fem - til stor fortrydelse for resten af feltet. Simon nåede først ind til pitstoppet, tæt fulgt af Niels. Begge skiftede til regnvejrsdæk
Lige bagefter fulgte Bjarke, der havde startet langsomt, men fik det indhentet undervejs. Bjarkes Williamsteam valgte dog at sætte hårde dæk på bilen trods regnen, da de satsede på at den ville ophøre.
Martin fulgte efter i Leoparden, og før han kom i pit, holdt regnen op igen, så han fornyede sine bløde dæk.
Lehel var en runde bagud, og han valgte også at sætte nye bløde dæk på bilen.
Kristian var agtertrop i koen, og han skiftede også de gamle bløde ud med nye bløde, i håbet om at han kunne komme tæt på de forankørende og stange dem.


På anden omgang havde Bjarke fordelen med hårde dæk mod regnvejrsdækkene på Simons og NIels' biler, og det lykkedes ham da også at passere begge to med lidt optimistisk kørsel, så han kunne komme først i pit og skifte til bløde dæk.
Simons Jordan og Niels i Mesterbilen kæmpede hårdt om andenpladsen, og de var helt lige i pitten. Eneste forskel var de hårde dæk på den gule, og bløde på mesterbilen.
Martin og Lehelæ kæmpede også hårdt om fjerdepladsen, og det så en overgang ud til at lehel med sin McLaren kunne blokere på vej ind i pitten, hvis det hurtige pitstop ville lykkes, men Martin fik trampet Leopardspeederen hårdt i bund, og kom akkurat ind i pit et kvart splitsekund før McLaren-raceren. Begges forsøg på hurtige pitstop mislykkedes dog, men det er tanken, der tæller :-)
Kristian kæmpede hårdt fra sidste position, men det var for at nå op til de forankørende.


På tredje omgang brød solen endelig igennem, til stor lettelse for alle på bløde dæk (det vil sige, alle andre end Simon). Det så længe ud til at bilve et opgør mellem Bjarkes Williams og Niels' mesterbil, men i sidste sving formåede Simon at få den gule Jordan helt ind til de to andre, og så var det lige. Heldigvis for Niels kunne han dog komme ud i et højere gear end de to andre, og så var hans anden sejr i trææk sikret.
I opgøret om andenpladsen trak Bjarke fra Simon med en bedre acceleration, og Simon blev sidste mand på skamlen.
Kampen om fjerdepladsen var også tæt længe ind på tredje omgang. Lhele fik dog tilkæmpet sig et lille forspring, som han ikke opgave igen, og han kunne køre ind som firer, mens Martin måtte tage til taklke med femtepladsen.
Sidste mand blev Koen med Kristian bag rattet i et løb, hvor han missede omtrent halvdelen af alle sving, og det er for meget, når de andre kører til. Koens team håber at de næste gang får delt nogle flere flyveskaller ud under løbet, da der denne gang ikke var nogen, der gik i spin.

Daytone var klart sjovere end sidste gang, primært på grund af det omskiftelige vejr, tror jeg. Det etr stadig svært at få et stort forspring, selvom vi denne gang brugte alle 4 spor. I modsætning til sidst var der ikke så hårdt brug for karosseri denne gang, og heller ikke motorerne blev særligt hårdt ramt. Jeg spiller gerne i moskifteligt vejr igen - det var sjovt :-)


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1
Bjarke 2 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2
Simon 3 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1
Lehel 4 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2
Martin 5 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2
Kristian 6 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2