Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Indianapolis, 13. juli 2009


track

Kørere

Bjarke, Niels, Martin, Simon, Brian og Tomas

Kvalifikation kvalvejr

Bjarke lagde pænt ud i det tørre vejr med en solid omgang.
Niels havde inden dagens løb annonceret at han gerne ville bytte en pole ud for en sejr, og første del af planen lykekdes, da han fik hele 4 strafpoints og endte en anelse under Bjarke.
Martin klarede med sig færre strafpoints end Niels, men dog ikke helt uden, og det gav en tredjeplads, lige bag ved Niels på dårligere tid.
Simon kørte pænt og undgik helt straf, desværre brugte han en anelse for meget tid og ture, så han endte bag Martin på tid.
Brian brugte mere tid end de andre, måske fordi Renaulten er sværere at styre, i hvert fald landede han bag ved Simon.
Tomas, på visit fra Afrika, klarede sig hæderligt i betragtning af hvor lang tid siden, han har kørt, og kilede sig ind mellem Simon og Brian på¨en femteplads i kvalifikationen.
Dermed gik dagens pole til Bjarke.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 18 0 0 3:03:09 21
Niels 16 4 0 2:18:91 22
Martin 17 2 0 3:34:82 22
Simon 18 0 0 4:29:10 22
Tomas 18 2 0 3:04:28 23
Brian Nielsen 17 2 0 4:30:19 23

Løbet l�bsvejr

Alle havde valgt at starte på bløde dæk i anledning af det klare solskin. Niels fulgte sin plan i mesterbilen, da han fik en helt perfekt superstart og lagde allerede i første sving afstand til resten af feltet. Den holdt til slutningen af første omgang, så blev den øget da han tog sidste sving et gear højere end forfølgerne. Et vellykket hurtigt pitstop kronede en omgang, hvor alt lykkedes.
Bagved Niels Havde Simon og Martin ligget og kæmpet om andenpladsen gennem hele omgangen, da Bjarke fik fart på sin Williams i sidste sving og fulgte dem ind i pitten. Hans pitcrew havde godt nok ingen held med det korte stop (ligesom for alle andre end Niels denne omgang), men han nåede ud af pitten inden de andre, og havde dermed sikret sig et lille forspring. Et eksempel på at det kan betale sig at vælge pit først.
Simons Jordan og Martins Leopard fulgte lige efter.
Brian havde ikke rigtigt fået gang i Renaulten på første omgang, så han var femtemand, foran Tomas, hvis Minardi tydeligvis havde taget skade på hastigheden af at være opmagasineret i flere år.


På anden omgang havde Niels en anelse mindre fart i bilen, men dog stadig et forspring, der holdt hele omgangen igennem. Ganske symptomatisk mislykkedes det korte stop.
Simon og Martin fik indhentet Bjarke, og de gik alle nogenlunde samtidig i pit. Det vil sige, det ville de have gjort, hvis ikke Simon havde lavet en gul vejspærring med en ulovlig parkering foran de to andre. Godt for Simon (og Niels), der kunne se Simon køre ud som toer med de to andre en omgang efter, efter et godt kort pitstop.
Martins korte stop lykkedes også, og det var medvirkende til at han fik lidt forspring til Bjarkes Williams.
Bjarke valgte at statse lidt på sidste omgang og skiftede derfor til hårde dæk i pitten. Det havde han øjensynligt besluttet sig for lidt for sent, for hans pitcrew var i hvert fald ikke hurtige nok.
Brian havde i sin Renault fundet lidt fart, og han nåede Bjarke i forbindelse med sit pitstop, hvor også han skiftede til hårde dæk.
Tomas fik på anden omgang Minardien i fart, og han formåede at holde trit med resten af feltet, selvom han dog stadig var sidste mand.


På sidste omgang havde Niels stadig ikke helt samme fart i bilen som på første, og da Martin havde rigtig god fart i leoparden, så det pludselig ud til en spændende afslutning i de sidste tre sving. Martin fik dog lige akkurat ikke hentet Niels ind i svingkombinationen, og så kunne Niels slå mesterturboen til og drøne sikkert over stregen til tredje sejr i træk.
Martin kunne dog være godt tilfreds, idet han i løbet af omgangen havde vundet dagens duel med Simon og sluttede på en andenplads.
Kampen om tredjepladsen endte emd at blive en sag mellem Simons Jordan og Bjarkes Williams. Det endte med at blive til gul sejr denne gang, og Simon sluttede dermed som treer, og Bjarke som firer.
Næstsidst ind kom Brian, der havde en solid omgang med pæn fart, det havde Tomas også, han kørte faktisk lige så hurtigt som Brian, og så er der ingen overhalinger at hente.

Det er svært, rigtigt svært at overhale nogen på Indianapolis, hvis de først har fået et lille forspring. Der er ganske lille chance for at hente en tur eller to på nogen, og der er ikke mange fordele at hente ved at placere sig rigtigt. Jeg synes aldrig det blev rigtigt sjovt denne gang, dertil ligger svingene simpelthen for tæt på første halvdel af banen.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1
Martin 2 D�ktype 7 1 3 3 2 2 2
Simon 3 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Bjarke 4 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1
Brian Nielsen 5 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2
Tomas 6 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1