Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Montreal, 12. juli 2004


track

Kørere

Benn, Carsten, Jesper Jensen, Kasper, Lasse, Martin, Michael og Niels.

Kvalifikation kvalvejr

Der var tørt i Montreal under kvalifikation, ikke en sky var at se på himlen.
Niels kørte som første mand en omgang på 17 strafpoint, et hårdt udlæg.
Carsten fulgte efter i Toyotaen, men måtte trods en pæn omgang sande, at der er klasseforskel. Han endte med 24 points.
Martin kørte som treer, og her viste Leopardbilen kløer med en omgang, der på alle måder var hurtigere end Toyotaens, 20 points blev det til.
Benn fulgte som fjerdemand i den første af to Ferrarier. Det gik fint indtil udgangen af andet sving, hvor køreren mistede enhver form for kontrol med køretøjet, der derefter lignede en rød raket uden styring. 83 points.
Jesper Jensen havde skiftet Renaulten ud med en lyseblå/sort Bitestar, og det kunne ses under kvalifikationen at der skulle arbejdes med balancen. Mange strafpoints endte med en omgang på 37.
Kaspers Lotus kørte en pæn omgang, men fik også mange straffe, og dermed endte han med 31 points.
For kun anden og sidste gang i denne sæson kørte Lasses Jordan en omgang foran tilskuerne på 28 points.
Sidstemanden var Michael i den sidste Ferrari, eller rettere: køreren var angiveligt Otto Schumacher, en 17-årig knægt, ferrari mente havde talent på baggrund af navnet. Otto kørte ganske uimponeret en omgang hjem 22 points, og kunne konstatere at det rakte til anden startrække.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:32:15 18
Martin 18 0 0 2:17:75 20
Michael Stehr 17 2 0 3:26:31 22
Carsten 19 2 0 3:04:22 24
Lasse Westh-Nielsen 18 8 0 2:54:53 28
Kasper 19 10 0 2:38:56 31
Jesper Jensen 18 16 0 3:46:46 37
Benn 16 56 0 1:53:75 83

Løbet l�bsvejr

Starten blev fuld af dramatik. Med solen i ryggen kørte Niels fra alt og alle i NKA-raceren, og Otto stallede sin Ferrari, men al begyndelse er også svær. For at føje spot til skade, beskadigede Otto også bilen allerede i andet sving, da han som en rigtig Schumacher forsøgte at køre for aggresivt overfor modstanderne.
Omgangen blev i det hele taget præget af hård fight, hvor alle biler lå tæt. I tredje sving valgte Toyotaen med Carsten bag rattet uforståeligt for de fleste at sætte farten ned lige i indgangen, men resultatet var fremragende: Jesper Bitestar-racer og Ottos Ferrari blev sat, og de kunne nu se Toyotaten forsvinde foran. Som om det ikke var nok valgte Otto i samme sving også at sætte farten ned og blokerede dermed ideallinien for Jesper og Benn, hvad der sinkede dem yderligere.
Debutantkørslen var nok til at frustrere køreren fra Ferrari, der endte med at træde speederen kontant i bund i femte sving. Et øjeblik senere fandt han ud af hvor svært det er at komme igennem et hårnålesving med 300 km/t, og de nærmeste tilskuerpladser var pludseligt pyntede med ferraridele.
Alle pånær Jesper pittede efter første omgang, hvor Lasse, der som den enste havd valgt at køre med hårde dæk, skiftede til bløde. Niels og Martin havde fået skabt et lille hul til resten, der forsat kæmpede i alle sving.
På anden omgang måtte Lasse konstatere at det er hårdt arbejde at køre Jordan, og han faldt støt tilbage i feltet.
Han nåede dog at hale lidt ind på Kasper, der på trods af et pitstop havde kørt bilen så hårdt i starten af omgangen, at han var tvunget til at kløre forsigtigt efter andet sving.
På grund af den hårde kamp bagude, kunne Niels og Martin trække yderligere fra foran, og ved indgangen til tredje omgang var Leoparden og NKA-raceren foran med to runder ned til Ottos Ferrari, der kørte forbi pitten som den eneste. Efter Otto fulgte Toyota, Lotus, Bitestar og til sidst Jordan.
Tredje omgang udviklede sig foran til en hård kamp mellem Niels og Martin. På langssiden inden fjerde sving fik Niels dog skabt hul i den lyseblå racer, og han havde resten af løbet et forspring, der holdt hjem.
Kampen om tredjepladsen havde udviklet sig til en kamp mellem Ferrari, Bitestar og Toyota. Bitestar-raceren var først ude af svinget med Toyotaen lige i hælene. I et forsøg på at indhente de to foran forsøgte Otto sig med et dristigt sats i Ferrarien, desværre for ham og Ferrari lykkedes det ikke, og Otto måtte parkere sin bil i sidste sving med udsigt til målstregen. Jespers Bitestar kom ind et brøkdel af et sekund hurtigere end Carsten i Toyotaen, og der var så lagt op til kamp om femtepladsen mellem Kaspers Lotus og Lasses Jordan. Lasse mistede desværre koncentrationen et kort øjeblik i sin Jordan og det kostede dyrt. Han parkede sin bil ved siden af Benns Ferrari i hårnålesvinget, og måtte se en smadret Lotus humpe forbi og erobre femtepladsen.
Alt i alt blev det til et løb, hvor bilerne lå utruligt tæt med mange spændende dueller. Det trækker dog ned at man fra pole som den eneste kunne nå ind i første sving efter to træk. Fjerner man den ene urimeligt store fordel, står man med en bane, jeg gerne kører igen, jeg mindes ikke at have set feltet så samlet nogensinde før.
Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 7 3 4 3 2 2 1
Martin 2 D�ktype 7 4 3 3 2 2 1
Jesper Jensen 3 D�ktype 9 3 2 2 2 2 2
Carsten 4 D�ktype 7 4 4 3 1 2 1
Kasper 5 D�ktype 6 3 3 3 3 2 2
Lasse Westh-Nielsen Udg. 3 omg. dæk D�ktype 7 3 3 3 2 2 2
Michael Stehr Udg. 3 omg. dæk D�ktype 8 3 2 3 2 2 2
Benn Udg. 1 omg. dæk D�ktype 8 3 2 3 2 2 2