Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Laguna Seca, 17. februar 2010


track

Kørere

Martin, Bjarke, Simon, Niels, Lehel, Hans Peter og Michael

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik i tørvejr, og altimens Martin og Bjarke leverede fine præstationer, gik det helt galt for Simon, der både skred ud i et par sving og tilmed måtte indkassere en straf.
Niels tog pole uden at sætte banerekord, Lehel kørte solidt, og ligeledes Hans Peter, der kørte en fin tid efter et længere fravær.
Michael debuterede denne dag, så det var helt igennem aceptabelt at han kørte for langt i svingene og tog sig god tid til at gøre det.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 0 0 1:37:38 17
Bjarke 18 0 0 2:39:50 20
Hans Peter 16 2 0 3:26:28 21
Martin 20 0 0 3:37:69 23
Lehel 21 0 0 3:33:47 24
Simon 17 4 10 4:37:03 35
Michael Ustrup 20 8 0 8:03:09 36

Løbet l�bsvejr

Lidt overraskende trak skyerne sammen inden starten, men ikke mere end at det holdt tørt. Samtlige kørere valgte at ignorere regntruslen og startede på bløde dæk. Niels kom fremragende fra start og det var kun Martin i Leoparden, der kunne følge med.
Bagved Lå simon i sin Jordan, men også Hans Peter havde fået en ok start, og med hjælp af et hurtigt pitstop kunne han holde trit med Simon.
Bjarke havde slet ikke fået gang i mesterbilen, så han rodede noget bagude. Bag ved var først Michael udgået i andet sving (andre forpligtelser), og i sidste sving satsede Lehel alt på at holde trit med Bjarkes Williams. Nogle gange taber man, når man satser, og det var hvad der skete for Lehel og McLaren, der måtte sande at det ikke blev til points denne gang.


Lige på starten af anden omgang begyndte det at regne, og dermed så det skidt ud for Niels på bløde dæk og Martin på hårde, mens resten af feltet nåede at skifte til regndæk. Forventningen om at Simon og Hans Peter hurtigt skulle overtage føringen viste sig dog ikke at holde helt, og på visse områder af banen var Martin og Niels hurtigere end deres konkurrenter på regnvejrsdæk. I de sidste 3 sving blev det dog tydeligt at det koster ikke at have de rigtige dæk på, og Simon kunne gå i pit med en lille føring ned til Hans Peter.
Martin havde kørt på hårde dæk, og gik i pit en anelse før Niels, der også var blevet indhentet af Bjarke


På tredje omgang var alle på de samme dæk, så nu var der ikke mere hjælp at hente dér for nogen.
Martin fik kørt sig i front, men efter sving 5 mistede han sit sidste motorpoint og gik i spin. For at gøre ondt værre, stallede han under genstarten af bilen, og der røg alle håb om et godt resultat for Leopard-teamet.
Alle resterende biler var nu på omgangshøjde med hinanden, da Bjarke satte sin bil i sjette gear ind i cork screw og indhentede de andre.
Det brugte han til at skrabe sig en lille føring sammen, og det var kun Niels i Raketten, der kunne følge med. Det kunne han indtil sidste sving, hvor Bjarke trak afgørende fra med en sejr tilfølge.
For at gøre ondt værre for Niels, måtte han acceptere at den tabte acceleration i sidste sving betød at Simon, der havde timet sin afslutning godt, kunne udaccellerere ham i opløbet og tage andenpladsen efter en stærk finish, mens Niels endte som treer.
Hans Peter satsede og tabte i det sidste sving i kampen om at nå Niels og Simon, og gik i spin da dækkene ikke kunne følge med. Det udnyttede Martin til at køre sin Leopard ind på fjerdepladsen foran Hans Peters Tyrell, der i dagens anledning var mere cremefarvet end vanligt.

Laguna Seca viste sig at være rigtig sjov at køre på. Alle de kørere, der fuldførte løbet, var på et tidspunkt i front, og Bjarke viste at man godt kan vinde, selvom den første omgang var noget skidt, hvis man tør tage et sats og overlever det.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 9
Simon 2 D�ktype 11 2 3 2 2 2 0 5
Niels 3 D�ktype 9 1 5 2 2 2 1 10
Martin 4 D�ktype 9 1 4 3 2 2 1 7
Hans Peter 5 D�ktype 11 2 3 2 2 2 0 8
Lehel Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 6
Michael Ustrup Udg. 1. omg. D�ktype 9 2 2 2 2 3 2 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.