Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Buenos Aires, 19. maj 2010


track

Kørere

Bjarke, Martin, Niels, Jens, Louise og Mikkel

Kvalifikation kvalvejr

Bjarke lagde ud i solen med at køre en fornuftig tid, hvorefter Martin som andenrangerende kører kørte noget langsommere.
Niels havde isoleret set en rigtig god tid, men da han brugte ekstra mange ture, kunne han ikke røre Bjarke. Jens kørte færrest ture af alle, desværre gav det en del ekstrafelter, så hans samlede resultat var heller ikke helt i top.
Louise kørte ok,og Mikkel ville have havnet i forreste startrække, hvis ikke han havde været en anelse for hurtig på første halvdel af banen og lavet en kørefejl.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 20 0 0 2:44:34 22
Niels 23 0 0 1:51:62 24
Martin 21 2 0 4:08:09 27
Louise 22 2 0 5:13:72 29
Jens 18 8 0 4:12:69 30
Mikkel 21 0 10 2:44:53 33

Løbet l�bsvejr

Da starten gik (stadig sol) viste det sig at alle havde valgt bløde dæk, 2 karroseri- og ophængspoints og 3 motorpoints.
Bjarke lagde allerede inden første sving afstand til resten, men det var ikke ham, tilskuerne så på, det var istedet Martin i Leoparden, som fik den dårligste start nogensinde set i Århus: Efter to ture og lige efter at have passeret stregen på vej mod det første sving, kørte Jens sin Jaguar ind i ham for anden gang i træk, sådan at Martin gik i spin. Der er forlydender om at Ko-teamet vil tilbyde Jens en kontrakt for næste år, mage til aggresiv kørsel skal man lede længe efter, og for en gangs skyld var det ikke aggressoren, det gik ud over - stor jubel :-)
Som skrevet lagde Bjarke afstand til feltet inden første sving, og med solid kørsel kunne han køre mesterbilen ind til pitstops med et komfortabelt forspring til nummer to, tilmed med et hurtigt pitstop
Niels havde fra anden startposition også fået lagt lidt afstand til resten i raketten, selvom han, som alle andre, ikke kunne følge med Bjarke, gik han til pitstop som toer, fulgt turen efter af Mikkel i Williams.
Martin havde sundet sig over sin chokstart og var samtidig i pit som Louise, der som den eneste benyttede sig af muligheden for at reparere på bilen i første pitrunde.
Sidst lå Jens, der havde ramt alt for få af svingene på første omgang. Som konsekvens skiftede han til hårde dæk på Jaguaren i håbet om at det ville forbedre hastigheden.


På anden omgang fortsatte Bjarke sin enlige kørsel i front. På slutningen af omgangen havde Niels ellers muligheden for at indhente ham, men da Niels ikke kunne manøvrere raketten ind i sidste sving hurtigt nok, holdt Bjarke føringen, og begge kunne tage lange pitstops for at genfylde benzin på bilerne.
De næste 4 lå meget tæt, Mikkel og Martin gik samtidig i pit, og da Mikkel ikke havde kvæstet sin bil overhovedet, forsøgte han sig igen med et hurtigt stop som første gang Det mislykkedes, som første gang.
Louise var faldet lidt tilbage i sin halvfjerserdyt og havde et lille forspring til Jens, der havde fået mere fart i sin Jaguar. Begge havde gode, korte pitstop sådan at de var klar til sidste omgang.


På tredje omgang var spørgsmålet om Bjarke kunne holde sin føring, og det blev spændende, da han brændte mesterbilens sidste benzin af ved indgangen til toersvinget, idet sidste sving så ville blive med risiko. Det klarede han dog fint, og han kunne køre i mål som en sikker etter - tillykke til Bjarke, der hermed fik sæsonens tredje sejr.
Bagved havde Niels måtte give fortabt i Bjarkejagten, og han endte som toer i raketten.
Kampen om fjerdepladsen var åben mellem de næste 3 kørere, indtil Louise kolliderede med Mikkels Williams i Ascari-kurven (nummer 4) og gik i spin, derefter var kampen mellem Mikkel og Martin. Det var den dog ikke længe, da Martin øjeblikket efter kørte over for mange løsdele fra andres racere og gik i ophængsspin. Dermed kunne Mikkel køre sin Williams hjem til en treedjeplads.
Jens, som i Jaguaren ikke havde haft en storslået dag, kunne nu i ro og mag køre forbi Leoparden og Louises hessianmonster til en sikker fjerdeplads.
Det resterende opgør mellem Martin og Louise blev en tæt affære, der først blev afgjort i opløbet: I sidste sving kunne Martin have overhalet, men holdt sig tilbage for at have bedre chancer på den lige strækning. Uheldigvis for ham havde Louise en langt bedre acceleration, så det var skønne spildte kræfter, og Louise kørte ind som femmer med Martins Leopard på sjettepladsen.

Vi har nu kørt to gange på Buenos Aires, og det ser ud til at være en vindende strategi at starte fra front :-) Når det er sagt, bør man også huske tommelfingerreglen om at man skal have held for at vinde, og jo bedre man spiller, jo mindre held skal man bruge. Bjarke spillede denne gang så godt, at han havde mere held, end han havde behov for, og når man har det, vinder man sikkert, som Bjarke gjorde her.
Motorerne blev ikke belastet så hårdt som frygtet, det var mere benzinen, vi manglede til sidst (enkelte af os).


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 10
Niels 2 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 1
Mikkel 3 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 3
Jens 4 D�ktype 7 1 3 2 3 2 2 8
Louise 5 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 9
Martin 6 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 2
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.