Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Barcelona, 16. juni 2010


track

Kørere

Bjarke, Niels, Martin, Simon, Jens, Louise, Mikkel, Lars og Hans Peter

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i tørvejr, og her lagde Bjarke stærkt ud med at slå sin egen banerekord fra 2009.
Niels fulgte lige efter og slog både den gamle og den nye banerekord til en foreløbig pole.
Martin havde som treer også godt gang i bilen, og han var også hurtigere end den gamle banerekord, men desværre for ham ikke hurtigere end hverken Bjarke eller Niels.
Simon skulle bruge mangle slag for at komme rundt, og da han også talte forkert undervejs, måtte han derudover indkassere en straf, så han endte bag i feltet.
Jens brugte ikke mange slag til at komme rundt, men han satsede hårdt, og det gav bagslag i et par sving, og da han derudover også talte forkert to gange, endte han med en rigtig dårlig tid langt bag Simon.
Louise kørte omhyggeligt og tog sig tiden til at undgå udskridninger og straf, og endte derfor med en hæderlig tid, som placerede hende bag Niels, Bjarke og Martin.
Mikkel brugte ikke så mange minutter til at køre banen rundt, men da han skred ud i et sving og talte forkert et andet sted, endte han bag Louise og foran Simon
Efter et par måneders fravær var Lars tilbage, og han kørte som vanligt velovervejet med et par chancer undervejs, og det gav ham en foreløbig placering i midten lige foran Mikkel.
Sidste mand i kvalifikationen var Hans Peter, der tog sig tid til at køre banen rundt og som også skred lidt ud, han fik kilet sig ind lige foran Lars til en start midt i feltet som femmer.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 0 0 1:29:44 17
Bjarke 17 0 0 1:59:20 18
Martin 16 0 0 3:12:38 19
Louise 18 0 0 4:05:66 22
Hans Peter 19 4 0 4:25:84 27
Lars 18 6 0 4:45:72 28
Mikkel 18 2 10 2:02:81 32
Simon 22 2 10 5:43:97 39
Jens 16 16 20 4:39:91 54

Løbet l�bsvejr

Inden starten gik brød regnen frem, og der var ingen opklaring i sigte.
Niels udnyttede sin pole til med en superstart at lægge afstand til alle andre inden første sving, og det så ud til at raketten for første gang i sæsonen kunne få en sejr. Bagved kørte Jens aggresivt i Jaguaren for andet løb i træk, men denne gang var det dog ham selv, som måtte tage karosseriskaderne - heldigvis havde han bygget Jaguaren solidt nok, men med to skader i samme tur, kunne det være gået galt.
Da feltet nåede tredje sving, begyndte der at ske ting og sager. Niels kunne ikke holde farten i raketten, og så kom resten af feltet væltende bagfra og overhalede - især Lars havde god gang i Toyotaen efter at være havnet lidt bagude var han pludselig med helt i front.
I femte sving gav et sats af Jens i Jaguaren ikke pote, og han gik i dækspin i midten af feltet.
Da feltet nåede til pitten, var det som et stort set samlet felt. Hans Peter, Louise og Lars pittede alle kort samtidigt, men ingen af mekanikerne kunne få det til at lykkes - muligvis fordi de var blevet distraherede af at Jens' Jaguar kørte af banen og udgik, da han forsøgte at indhente noget af det tabte i sving 9.
Martin pittede ikke, da hans Leopard holdt fint.
Simons Jordan og Mikkels Wiliams var kort efter i pit, og heller ikke deres mekanikere kunne få bilerne hurtigt ud igen.
Sidst, men ikke langt fra, kom de forreste i stillingen: Bjarke i mesterbilen og Niels i raketten. Niels' mekanikere fejlede som de andres, men Bjarkes mekanikere viste evner og han blev som den eneste på denne omgang sendt tilbage på banen efter et vellykket kort pitstop.


Anden omgang blev mindre dramatisk end den første, måske fordi bilerne nu var blevet spredt en anelse.
Lars fik overbevisende gang i Toyotaen, og da ingen kunne holde trit med ham, formåede han ikke alene at komme i front, men også at lægge afstand til alle, før han gik ind til sit andet pitstop.
Mikkel havde også holdt fin fart i sin Williams, så han kørte ind til pit efter, samtidigt med Martin, der havde kørt så økonomisk i Leoparden, at den kun behøvede nye dæk.
Hans Peters Tyrell og Louises halvfjerserdrøn fulgte efter i pitten, de havde næsten kørt lige så hurtigt som de øvrige.
Bjarkes mesterbil lå stadig bagest sammen med Niels' raket, men de havde formået at hente Simons Jordan i løbet af omgangen, så den sluttede pitrunden af som sidste bil.


På tredje omgang var der aldrig rigtigt tvivl om sejren til Toyota, da Lars kørte alt for stærkt til at blive indhentet. dermed fik Lars sin fjerde sejr nogensinde - tillykke :-)
Mikkel havde mistet farten i løebt af omgangen, men da Niels havde fået tændt raketten måtte Martin kæmpe hårdt om andenpladsen. Duellen faldt ud til Niels' fordel, da han med et højere gear i sidste sving overhalede Martin og førte raketten ind på andenpladsen, mens Martin tog sig af tredjepladsen i sin Leopard.
Bjarke havde også fået fart i mesterbilen på sidste omgang, og han tog sig af fjerdepladsen, mens Louise blev femmer og Hans Peter sekser i en tæt afslutning mellem de tre, der blev afgjort ikke i sidste sving, men i opløbet helt frem til målstregen.
Mikkel havde på sidste omgang tabt meget af den fart, de andre havde fundet, og hans Williams endte på en syvendeplads, mens Simon endnu engang måtte sande at Formula De kan være et hårdt spil - især når man ender sidst.

Vi fik denne gang i regnen demonstreret at det er meget dyrt ikke at komme rigtigt ind i tredje sving, da det ser ud til at være nøglen til de tre efterfølgende sving. At ramme rigtigt dér gav store fordele til dem, det lykkedes for.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Lars 1 D�ktype 7 1 4 3 2 3 2 7
Niels 2 D�ktype 8 1 4 3 2 3 1 1
Martin 3 D�ktype 8 1 4 3 2 3 1 9
Bjarke 4 D�ktype 8 1 3 3 2 3 2 10
Louise 5 D�ktype 7 2 3 3 2 3 2 8
Hans Peter 6 D�ktype 9 2 3 3 2 3 0 2
Mikkel 7 D�ktype 8 2 3 3 2 3 1 4
Simon 8 D�ktype 9 2 3 2 2 3 1 6
Jens Udg. 1. omg., dæk D�ktype 8 2 3 3 2 2 2 5
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.